از فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام یا دیگر سیستم عامل رسانه های اجتماعی استفاده می کنید؟ 4 موردی که نباید از دست بدهید

سایبر دوست ، ایمنی سایبری و اطلاعات مربوط به امنیت سایبری که توسط وزارت امور داخلی نگهداری می شود ، دولت هند چهار نکته برای شبکه های اجتماعی کاربران ارسال شده در سایت میکروبلاگینگ توییتر، این نکات می تواند به کاربران کمک کند حساب های شبکه های اجتماعی خود را ایمن کرده و از گرفتاری کلاهبرداری آنلاین جلوگیری کنند.
چهار نکته عبارتند از:

  • تنظیمات حساب رسانه های اجتماعی خود مانند امنیت ، قابلیت مشاهده و حریم خصوصی را به صورت دوره ای بررسی کنید.
  • مراقب درخواست دوست جعلی به نام شخص شناخته شده باشید. قبل از پذیرش درخواست دوست ، اعتبارنامه را تأیید کنید.
  • هنگام ارسال تصاویر / فعالیتهای شخصی خود به صورت “عمومی” هوشیار باشید ، زیرا ممکن است مورد سو استفاده قرار گیرد.
  • برای دسترسی به حساب رسانه های اجتماعی خود از طریق OTP در تلفن همراه یا ایمیل از احراز هویت دو عاملی استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی یکی از رایج ترین بسترهایی است که کلاهبرداری آنلاین در آن رخ می دهد. در حالی که غول های شبکه های اجتماعی چندین گام برای حفاظت از سیستم عامل خود برداشته اند ، کلاهبرداران همچنین در حال یافتن راه های جدید برای هدف قرار دادن قربانیان هستند. اخیراً ، تیم واکنش اضطراری رایانه هند ، CERT-In ، تحت وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ، کاربران را نسبت به این امر هشدار داد اینستاگرام حملات فیشینگ
CERT-In تصویری را در پستی در توییتر به اشتراک گذاشته است که نحوه وقوع کلاهبرداری را توضیح می دهد. در ابتدا با قربانی از طریق Instagram DMs تماس گرفته می شود. این پیام می تواند مربوط به اشتراک تصاویر یا محصولات برای فروش باشد. این معمولاً پیوندی دارد که کلاهبردار از آن می خواهد کلیک کند. با کلیک یک کاربر بر روی این پیوند ، ممکن است کنترل حساب ایمیل خود را از دست بدهد. کلاهبردار همچنین ممکن است سعی کند رمز ورود سایر حساب های آنلاین قربانی را شکسته و قربانی یا کسانی را که در لیست دوستانش هستند ، باج دهی کند.