استراتژی تأمین مالی نبرد اقلیمی با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای که توسط نماینده ملل متحد مارک کارنی وضع شده است

نماینده گفت: مسئولیت دادن به شرکت ها در مورد تأثیر آنها بر روی کره زمین اولین قدم در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در زمینه تغییرات آب و هوایی روز دوشنبه با ارائه یک استراتژی برای تأمین هزینه های تلاش برای کاهش انتشار کربن ، از شرکت ها خواست در مورد تلاش های خود شفاف تر باشند و تأثیر افزایش دما بر عملکرد آنها خواهد بود.

مارک کارنی ، رئیس سابق بانک انگلستان ، گفت 126 کشور متعهد به دستیابی به انتشار خالص انتشار کربن هستند و سرمایه گذاران ناظر بر بیش از 140 تریلیون دلار از شرکت ها می خواهند اقدامات بیشتری برای ارزیابی خطرات و فرصت های تغییر اقلیم انجام دهند. اما ، وی گفت ، برای تأمین تریلیون دلار سرمایه گذاری خصوصی مورد نیاز برای کاهش سرعت افزایش دمای کره زمین ، باید کارهای بیشتری انجام شود.

سخنرانی کارنی در جمع رهبران مالی در لندن در حالی است که انگلیس برای میزبانی نشست بعدی آب و هوا در سازمان ملل متحد ، معروف به COP26 ، یک سال بعد در گلاسگو آماده می شود. هدف این اجلاس اطمینان از دستیابی جهان به هدف پیمان اقلیم پاریس برای محدود کردن دمای کره زمین به بیش از 1.5 درجه سانتیگراد است.

کارنی گفت: “هنگامی که دولت های جهان هدف خالص صفر را تعیین می کنند و بیش از 100 تریلیون دلار سرمایه خواستار اقدام هستند ، حداقل ، شرکت های بزرگ باید افشا کنند که آیا پیش فرض های حساب های مالی آنها با پاریس مطابقت دارد یا خیر.” “به عبارت دیگر ، آیا آنها در جاده گلاسگو به ما می پیوندند یا خیر؟”

این نظرات در یک لحظه حیاتی برای مبارزان آب و هوایی ارائه می شود. انتظار می رود ایالات متحده ، که تحت توافق رئیس جمهور دونالد ترامپ از توافق پاریس خارج شد ، پس از روی کار آمدن جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، مجدداً به این توافق نامه بپیوندد.

کارنی مدت هاست که از این ایده حمایت می کند که پاسخگویی شرکت ها در مورد تأثیر آنها بر روی کره زمین اولین قدم در جهت کاهش گازهای گلخانه ای است.

وی روز دوشنبه گفت كه شركتها باید با افشای خطرات تغییر آب و هوا برای مشاغل و برنامه های خود برای آینده ، اقدامات بیشتری را انجام دهند. وی گفت: سرمایه گذاران مانند بانک ها ، شرکت های بیمه و صندوق های سرمایه گذاری همچنین باید مطابقت داشته باشند که انتخاب آنها با اهداف آب و هوایی مطابقت دارد.

کارنی گفت: “با گذشت زمان ، سرمایه گذاران فقط برنامه های انتقال شرکت را قضاوت نمی کنند ، بلکه آنها نیز مورد قضاوت قرار می گیرند.”

اواخر روز دوشنبه ، رئیس خزانه داری انگلیس ، ریشی سوناک ، گفت که او شرکت های انگلیسی را مجبور خواهد کرد تا تأثیر خود را بر محیط زیست نشان دهند ، زیرا این کشور برای رسیدن به یک هدف خالص صفر تا سال 2050 حرکت می کند. شرکت ها تا سال 2025 فرصت دارند تا با قوانین.

وی همچنین از برنامه ریزی برای “اوراق قرضه حاکمیت سبز” خبر داد ، با این امید که انگلیس را به عنوان مرکز مالی سبز قبل از COP-26 قرار دهد.

کارنی همچنین خواستار ایجاد بازارهای جدید ، به ویژه در مورد جبران کربن ، برای تسهیل سرمایه گذاری در پروژه های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف اقلیمی شد که مقرون به صرفه ترین آنها در کشورهای در حال توسعه است.

جبران کربن زمانی اتفاق می افتد که یک آلاینده به شخص دیگری پول بدهد تا میزان انتشار خود را کاهش دهد و سپس اعتبار آن کاهش را دریافت کند. سپس می توان از این اعتبارات برای جبران انتشار آلاینده ها ، انتشار خالص موجود در جو را کاهش داد.

کارنی گفت ، در حالی که تقاضا برای چنین بازپرداختهایی افزایش می یابد زیرا شرکتهای بیشتری به انتشار خالص صفر متعهد می شوند ، این بازار “به سختی وجود دارد”.

کارنی گفت: “تغییر اقلیم یک چالش جهانی است. بیشتر سرمایه گذاری مهم در اقتصادهای در حال ظهور و در حال توسعه انجام خواهد شد.” “برای این اتفاق ، ما باید میلیاردها سرمایه عمومی را به تریلیون سرمایه خصوصی تبدیل کنیم.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.