استولتنبرگ: متحدان ناتو توافق کردند که اوکراین یکی از اعضای ائتلاف نظامی خواهد بود

استولتنبرگ: متحدان ناتو توافق کردند که اوکراین یکی از اعضای ائتلاف نظامی خواهد بود

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کیف، اوکراین، پنجشنبه، 20 آوریل 2023، ترک کرد. Photo- AP

رامشتاین (آلمان): ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه گفت که همه متحدان ناتو توافق کرده اند که اوکراین در نهایت به عضویت این ائتلاف درآید و افزود که تمرکز اصلی در حال حاضر تضمین حمایت بیشتر از این کشور است.

استولتنبرگ در اولین سفر خود به کیف پس از تهاجم روسیه کمی بیش از یک سال پیش، گفت: «اجازه دهید واضح بگویم، جایگاه واقعی اوکراین در خانواده یورو آتلانتیک است. جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است.

زمان آن فرا رسیده است که رهبران (ائتلاف) چشم‌انداز عضویت اوکراین در ناتو را تعریف کنند، الگوریتم حرکت اوکراین را به سمت این هدف تعریف کنند و تضمین‌های امنیتی را برای کشور ما برای دوره چنین جنبشی تعریف کنند. او گفت، برای دوره قبل از عضویت در ناتو.

استولتنبرگ گفت که او و زلنسکی درباره برنامه حمایت ناتو از اوکراین گفتگو کردند.

استولتنبرگ گفت: «این به شما کمک می‌کند تا از تجهیزات و دکترین‌های دوران شوروی به استانداردهای ناتو منتقل شوید و از قابلیت همکاری کامل با این اتحاد اطمینان حاصل کنید.» ناتو امروز، فردا و تا زمانی که طول بکشد در کنار شما می ایستد.

وی به اطلاعیه روز پنجشنبه دانمارک و هلند اشاره کرد که قصد دارند تا اوایل سال 2024 حداقل 14 تانک جنگی بازسازی شده لئوپارد 2 را به اوکراین ارائه دهند.

استولتنبرگ اضافه کرد که انتظار دارد کشورها در نشست روز جمعه در آلمان «اعلامیه‌های جدیدی مبنی بر حمایت نظامی ملموس از اوکراین اعلام کنند».

رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، از استولتنبرگ، که نقش مهمی در حمایت از اعضای ناتو داشته است، خواست تا بیشتر از آنها از جمله هواپیماهای جنگی، توپخانه و تجهیزات زرهی تلاش کند.

کرملین توجیهات مختلفی برای شروع به جنگ ارائه کرده است، اما روز پنجشنبه تکرار کرد که جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو همچنان یکی از اهداف اصلی تهاجم این کشور است، با این استدلال که عضویت کیف در این ائتلاف تهدیدی برای روسیه است.

رهبران ناتو در سال 2008 گفتند که اوکراین روزی به ائتلاف ملحق خواهد شد و استولتنبرگ این وعده را در طول جنگ تکرار کرده است، اگرچه این سازمان هیچ مسیر یا جدول زمانی برای عضویت تعیین نکرده است.

زلنسکی گفت که از دعوت به نشست ناتو در ژوئیه در ویلنیوس، لیتوانی سپاسگزار است، اما گفت که کشورش برای عضویت به یک نقشه راه نیاز دارد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام