اسرائیل مانع ورود خبرنگاران خارجی به غزه شد

اسرائیل مانع ورود خبرنگاران خارجی به غزه شد

تصویر بازنمایی خبرگزاری فرانسه

روزنامه‌نگاران خارجی از آغاز تهاجم سه‌شنبه شب با محدودیت‌هایی از سوی مقامات اشغالگر اسرائیل مواجه بوده‌اند که مانع از ورود آنها به غزه شده است.

بر اساس گزارش‌ها، سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اشغالگران اسرائیل گذرگاه بیت حانون را بسته و مانع ورود گروه‌های رسانه‌ای خارجی به نوار غزه می‌شوند تا گزارشی از جریانات جاری ارائه کنند. توهین آمیز.»

معارف از فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و دیگر سازمان‌هایی که به آزادی مطبوعات و آزادی بیان اختصاص دارند، خواست تا اقدامات مشخصی را علیه اشغالگری اسرائیل انجام دهند و خواستار رفع محدودیت‌ها برای ورود تیم‌های رسانه‌ای شدند.

موشک ها

موشک های شلیک شده در اسرائیل پس از مرگ «تروریست» زندانی فلسطینی که اعتصاب غذا کرده بود در زندان جان خود را از دست داد.

موشک ها

جایشانکار فهرست جهانی مطبوعات را «بازی‌های ذهنی» می‌نامد: چرا این رتبه‌بندی مشکوک است

وی ممنوعیت ورود رسانه های خارجی توسط اسرائیل را به عنوان نقض حق روزنامه نگاران برای انجام آزادانه کارشان و مانع از آزادی حرکت آنها محکوم کرد.

علاوه بر این، معروف تأکید کرد که اشغالگران اسرائیل به طور معمول خبرنگاران خارجی را از دسترسی به غزه در طول هر حمله ای که منطقه محاصره شده ساحلی را هدف قرار می دهد، منع می کند.

معروف تاکید کرد که سکوت نهادهای بین‌المللی مسئول نظارت بر رسانه‌ها، اشغالگران اسرائیل را قادر می‌سازد تا به نقض‌های ظالمانه و سرکوبگرانه خود ادامه دهند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام