اسکاتلند اولین کشوری است که اجازه دسترسی رایگان و جهانی به محصولات قاعدگی را می دهد

پارلمان اسکاتلند روز سه شنبه به اتفاق آرا به لایحه محصولات دوره رای داد ، چند ماه پس از آنکه نمایندگان در ابتدا حمایت خود را اعلام کردند

ادینبورگ: اسکاتلند روز سه شنبه با ارائه رأی به دسترسی جهانی رایگان به محصولات دوره ، تبدیل به اولین کشور در جهان شد.

پارلمان اسکاتلند به اتفاق آرا به لایحه محصولات دوره ای رأی داد که دسترسی قانونی رایگان به محصولات بهداشتی در ساختمان های عمومی را قانونی می داند.

مونیکا لنون ، نماینده MSP که لایحه را معرفی کرد ، قبل از رای گیری در ادینبورگ گفت: “همه ما موافقیم که هیچ کس نباید نگران باشد که لنت های بعدی تامپون بعدی آنها قابل استفاده مجدد است.”

لنون گفت: “اسکاتلند آخرین کشوری نخواهد بود که فقر دوره خود را به تاریخ تحویل می دهد اما ما این شانس را داریم که اولین نفر باشیم. این مدت زیادی است که می گذرد.”

محصولات بهداشتی برای دانش آموزان و دانشجویان در اسکاتلند رایگان است ، اما اکنون این لایحه وظیفه قانونی وزیران را بر عهده دارد تا برای اطمینان از دسترسی هر کسی به آنها ، طرحی را در سطح کشور تنظیم کنند.

مدارس ، کالج ها و دانشگاه ها همچنین باید طیف وسیعی از محصولات دوره را به صورت رایگان در توالت های خود قرار دهند.

لنون گفت كه در حالی كه این قانون “پیشرو در جهان” است ، اما مدارس نیز باید به دانش آموزان آموزش دهند تا ننگ دوره ها پایان یابد.

آیلین کمبل ، دبیر کابینه انجمن های محلی و دولت محلی اسکاتلند ، گفت که این لایحه “پیام مهمی در مورد نوع کشوری است که می خواهیم اسکاتلند باشد”.

“این یک اسکاتلند مساوی جنسیتی است ، جایی که هیچ کس مجبور به استفاده از مواد نامناسب برای پوشاندن دوره های خود یا افزایش بودجه خانوار برای خرید محصولات برای فرزندان خود و یا از دست دادن تحصیلات نیست – اسکاتلند که هیچ کس تا یک تامپون را در آستین خود پنهان کنند ، “او گفت.

نیکولا استورجون ، وزیر اول اسکاتلند از این تصمیم استقبال کرد.

وی در حساب توئیتر خود نوشت: “با افتخار به رای دادن به این قانون پیشگام ، اسکاتلند را به اولین کشور در جهان تبدیل می کند که محصولات دوره رایگان را برای همه کسانی که به آنها نیاز دارند ، ارائه می دهد.”

“یک سیاست مهم برای زنان و دختران.”

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.