اعتراض باجرنگ دال به مانیفست کنگره برای ممنوعیت سازمان

انتخابات کارناتاکا 2023 زنده: باجرانگ دال اعتراض خود را علیه مانیفست کنگره برای ممنوعیت سازمان برگزار کرد

کارگران باجرنگ دال در حال سوزاندن مانیفست کنگره. ANI

حزب کنگره روز سه‌شنبه پس از اینکه برنامه انتخاباتی آن در کارناتاکا اعلام کرد که در صورت پیروزی باجرانگ دال را غیرقانونی می‌کند، از سوی حزب در قدرت بهاراتیا جاناتا مورد انتقاد شدید قرار گرفت. این تعهد حتی BJP را بر آن داشت تا از برنامه انتخاباتی کنگره به عنوان مانیفست PFI یاد کند.

با شروع یک کمپین اینترنتی در مورد این موضوع، BJP خطرات را در نبرد خود با حزب مستقر افزایش داد. سیاستمداران BJP با اضافه کردن تصویری از لرد هانومان با پیام “من باجارنگی هستم” تصاویر نمایشی خود را در توییتر تغییر دادند.

به روز رسانی انتخابات کارناتاکا 2023: آمیت شاه سیدارمایا را مورد انتقاد قرار می دهد و می گوید که وی فاسدترین دولت در هند بود.

انتخابات کارناتاکا 2023: کنگره به تندی واکنش نشان می‌دهد، می‌گوید BJP به پایین‌ترین حد خم شده است

بسیاری از سازمان های طرفدار هندو از این وعده کنگره انتقاد کردند که به آنها انگیزه همکاری با BJP را داد. این گروه ها احتمالا امروز به همراه باجرنگ دال در مقابل مقر کنگره تظاهرات خواهند کرد.

در یک گردهمایی مبارزاتی در منطقه ویجایاناگارا، نخست وزیر مودی گفت که او خوش شانس است که این فرصت را داشته است که به منطقه مسکونی هانومان ادای احترام کند.

کنگره در پاسخ مدعی شد که این نخست وزیر مودی بود که با “معادل” دانستن او با باجرنگ دال، احساسات مذهبی را توهین کرد و به خدا توهین کرد و خواستار عذرخواهی از او شد. BJP ادعا کرد که کنگره با بیانیه “جسورانه” خود به لرد هانومان توهین کرده است و مردم کارناتاکا در نظرسنجی پاسخ مناسب خواهند داد.

کنگره در مبارزات انتخاباتی خود برای انتخابات مجلس کارناتاکا در 10 می، متعهد شد که اقدامات قاطعانه ای را مطابق با قانون انجام دهد، از جمله ممنوعیت سازمان هایی مانند باجرنگ دال و PFI را به این دلیل که آنها خصومت بین جوامع را تقویت می کنند.

آمیت شاه، جی پی نادا و یوگی آدیتیانات، سه شخصیت برجسته BJP نیز به اظهار نظرهای تفرقه‌انگیز از سوی حزب متهم شدند و از آنها خواسته شد تا از مبارزات انتخاباتی خودداری کنند زیرا جو را مسموم می‌کردند.

به گفته BJP، که همچنین درخواست FIR، رهبر کنگره، مالیکارجون خارگ و پسرش پریانک خارگ، اجازه مبارزات انتخاباتی را نداشتند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام