الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل می گوید که اسرائیل مشتاق نهایی کردن تجارت آزاد تجاری با هند است

الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل می گوید که اسرائیل مشتاق نهایی کردن تجارت آزاد تجاری با هند است

الی کوهن وزیر خارجه اسرائیل. ANI

اورشلیم: الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل مشتاق است قرارداد آزاد تجاری با هند را تکمیل کند زیرا حجم تجارت قابل توجهی بین دو کشور وجود دارد و ابراز امیدواری کرد که این توافق روابط اقتصادی دوجانبه را بیشتر تقویت کند.

از آغاز ناچیز 200 میلیون دلاری تجارت دوجانبه (عمدتاً در الماس) در سال 1992، زمانی که روابط دیپلماتیک کامل بین دو کشور برقرار شد، تجارت کالایی متنوع شده و به 7.86 میلیارد دلار (بدون احتساب دفاع) در دوره 2021-2022 رسیده است.

علاوه بر این، تجارت دوجانبه در خدمات در سال 2021 1.1 میلیارد دلار بود و در سال مالی 2022-2023، تجارت کالاهای دوجانبه از آوریل تا دسامبر 2022 به 8.09 میلیارد دلار (بدون احتساب دفاعی) رسید.

اسرائيل

الی کوهن وزیر امور خارجه اسرائیل در یک سفر سه روزه وارد هند شد تا با EAM Jaishankar گفتگو کند.

اسرائيل

الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل سفر خود را به هند به دلیل «به‌روزرسانی امنیتی» کوتاه کرد.

“حوزه فرصت های تجاری بین کشورهای ما بسیار زیاد است و تمایل زیادی برای نهایی کردن یک FTA وجود دارد که امیدواریم روابط اقتصادی ما را بیشتر تقویت کند… من معتقدم که دامنه تجارت آزاد تجاری بسیار بزرگتر از اعداد تجاری است.” ما باید با در نظر گرفتن چشم انداز روابط دوجانبه درباره آن بحث کنیم.» او درست پیش از سفر خود به هند در روز سه شنبه تاکید کرد.

با این حال، کوهن تصمیم گرفت چند ساعت پس از فرود در دهلی نو، با توجه به برخی تحولات در اسرائیل، این سفر را کوتاه کند.

با افزایش ترافیک هوایی بین دو کشور و موافقت کشورهای حاشیه خلیج فارس برای باز کردن حریم هوایی خود به روی خطوط هوایی اسرائیل، کوهن آن را “تغییرگر بازی” توصیف کرد که اهمیت هند را در منطقه نیز آشکار می کند.

کوهن خاطرنشان کرد: اگرچه شیوع کرونا به طور موقت تعداد پروازهای مستقیم را کاهش داد، اما اکنون صحبت از افزایش تعداد پروازها و افزایش مقاصد است.

راه اندازی پروازهای مستقیم بیشتر باعث افزایش ارتباط بین کشورهای ما برای تسهیل رفت و آمد گردشگران، تجار و دانشجویان می شود. این تقویت اتصال منطقه ای به نفع مردم هند نیز بوده است. دیاسپورای پر رونق هند در سراسر خلیج اکنون می توانند مستقیماً از امارات به اسرائیل یا از اسرائیل به بحرین پرواز کنند.

وی همچنین بر تأثیر بسیار زیاد آن بر تقویت روابط تجاری در منطقه تاکید کرد.

جامعه دانشجویی هند که عمدتاً از محققان در سطوح دکترا و فوق دکترا تشکیل شده است، بزرگترین جامعه دانشجویی خارج از کشور را تشکیل می دهد.

کوهن قصد دارد این پیوند را با آوردن دانشجویان بیشتری از هند به اسرائیل تعمیق بخشد زیرا همکاری علمی بین دو کشور “پتانسیل پایان ناپذیر” دارد.

ما باید تلاش بیشتری کنیم تا برای تعداد بیشتری از دانشجویان هندی جذاب باشیم. مقامات حرفه ای در حال بررسی این موضوع با دانشگاه ها و شورای آموزش عالی هستند. ما بسیار علاقه مندیم که تعداد زیادی از دانشجویان خارجی به اسرائیل بیایند و مطمئناً دانشجویانی از هند. این امر جوامع علمی دو کشور را در درازمدت به هم نزدیکتر خواهد کرد.»

وی در پاسخ به این سوال که چگونه ریاست هند بر گروه 20 و دعوت از دهلی نو برای حضور در اجلاس G-7 می تواند در تقویت روابط هند و اسرائیل مفید باشد، گفت: “ما مطمئن هستیم که دستور کار هند در این مجامع برای منافع اقتصاد جهانی که اسرائیل بخشی از آن است.

وی تاکید کرد: رایزنی‌های مکرر طرف‌های مختلف در اسرائیل و هند حوزه‌های بسیاری را در بر می‌گیرد، اما در موضوعات G20 و G7، هند نیز به دلیل بزرگی و قدرت اقتصادی و اهمیت بین‌المللی آن نقش منحصربه‌فردی دارد.

وزیر امور خارجه اسرائیل درباره نقش هند در خاورمیانه گفت: با توجه به نقش هند در MEA (منطقه خاورمیانه)، شاهد حضور فزاینده هند در بسیاری از نقاط جهان از جمله MEA (منطقه خاورمیانه) هستیم. از جمله نزدیک شدن به امارات متحده، عربستان سعودی، مصر و غیره. این قطعا یک روند مثبت است زیرا همانطور که گفته شد، هند تأثیر مثبتی بر فضای همکاری در منطقه دارد. کوهن در مورد روابط دفاعی و مشارکت اسرائیل در برنامه شاخص ساخت هند گفت که روابط دفاعی “یک ستون کلیدی مشارکت رو به رشد بین دو ملت” بوده است.

روابط ما بر سه پایه اساسی استوار است: ارزش های مشترک، منافع متقابل و چالش های مشترک. وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: با چنین همکاری های دفاعی به خوبی هماهنگ شده، اسرائیل جزو اولین کشورهایی بود که فراخوان طرح “ساخت در هند” را پذیرفت و پروژه های مشترکی را با یک پایگاه تولیدی در هند آغاز کرد.

ما در اسرائیل شک نداریم که تحقیق و توسعه به عنوان موتور رشد صنعت محلی عمل می کند. به همین دلیل است که ما تمایل داریم تا پلتفرم های بیشتری برای تحقیق و توسعه مشترک ایجاد کنیم تا چالش های مشترک را مشخص کنیم، با هم به بحث و گفتگو بپردازیم و راه حل هایی پیدا کنیم و حتی آنها را با هم تولید کنیم. هر دو طرف از این همکاری سود زیادی دارند.»

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام