الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل سفر خود را به هند به دلیل «به‌روزرسانی امنیتی» کوتاه کرد.

الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل سفر خود را به هند به دلیل «به‌روزرسانی امنیتی» کوتاه کرد.

الی کوهن وزیر خارجه اسرائیل. ANI

دهلی نو: الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل که در اوایل امروز برای یک سفر رسمی سه روزه وارد هند شده بود، سفر خود را متوقف کرد و با توجه به برخی تحولات امنیتی در اسرائیل، احتمالاً اواخر روز به کشور باز خواهد گشت.

با این حال، او در توییتر گفت که قبل از رفتن به خانه بعداً امروز با نخست وزیر نارندرا مودی دیدار خواهد کرد.

من مدت کوتاهی پیش در دهلی نو، پایتخت هند فرود آمدم و به محض اینکه فرود آمدم، یک به روز رسانی امنیتی دریافت کردم. با توجه به وقایع اسرائیل، تصمیم گرفتم سفر سیاسی خود به هند را کوتاه کنم و پس از دیدارم با نارندرا مودی، نخست وزیر هند که امروز برگزار می شود، به اسرائیل بازگردم.»

کوهن پیش از این در مجمع تجاری هند و اسرائیل در دهلی گفت که با نخست وزیر مودی موضوع توافقنامه تجارت آزاد بین اسرائیل و هند را مطرح خواهد کرد.

در این نشست، هند و اسرائیل سه تفاهم نامه جدید را با حضور او و گاجندرا سینگ شخاوات وزیر جال شاکتی امضا کردند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی صبح امروز وارد دهلی نو شد تا راه های گسترش روابط دوجانبه را بررسی کند و زمینه را برای سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر هند به هند در سال جاری فراهم کند.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «الی کوهن» وزیر امور خارجه چندی پیش در دهلی نو، پایتخت هند فرود آمد و به محض ورود، به‌روزرسانی امنیتی دریافت کرد.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به وقایع اسرائیل، کوهن وزیر امور خارجه تصمیم گرفت پس از دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر هند که امروز برگزار می شود، سفر دیپلماتیک خود به هند را کوتاه کند و به اسرائیل بازگردد».

بر اساس گزارش های منتشر شده از تل آویو، اسرائیل یک حمله نظامی بزرگ را با هدف قرار دادن برخی از شبه نظامیان در نوار غزه آغاز کرده است.

به گفته آنها حداقل 12 فلسطینی از جمله سه فرمانده گروه شبه نظامی جهاد اسلامی در این حملات هوایی کشته شده اند.

چندی پیش برای یک سفر استراتژیک و سیاسی بسیار مهم به هند رفتم. کوهن گفت: من دائماً از اسرائیل درباره وضعیت دریافت می‌کنم و امیدوارم امروز با نخست‌وزیر هند دیدار کنم و پس از آن سفر خود را کوتاه‌تر کرده و به اسرائیل بازگردم.

روابط بین هند و اسرائیل در چند سال اخیر در طیفی از بخش ها از جمله دفاع، کشاورزی و مدیریت آب در حال افزایش بوده است.

در ژانویه، نخست وزیر مودی با همتای اسرائیلی خود نتانیاهو گفتگوی تلفنی داشت که طی آن هر دو رهبر در مورد پتانسیل تقویت بیشتر همکاری استراتژیک دوجانبه توافق کردند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام