امارات دو ماه پیش از ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا خارج شد

در یک تغییر سیاست، امارات متحده عربی دو ماه پیش از ائتلاف امنیت دریایی خاورمیانه به رهبری ایالات متحده خارج شد.

نیروهای دریایی ترکیبی یک گروه عملیاتی متشکل از 34 کشور است که مقر آن در پایگاه دریایی ایالات متحده در بحرین است و بر روی امنیت، مبارزه با تروریسم و ​​مبارزه با دزدی دریایی در دریای سرخ و مناطق خلیج کار می کند.

ائتلاف وظیفه دارد آبراه های پرتنش خلیج فارس را که برای تجارت جهانی نفت حیاتی هستند، حفظ کند. این کشور خلیج فارس اوایل روز چهارشنبه گفت که امارات پس از ارزیابی روابط امنیتی خود این تصمیم را اتخاذ کرد.

مقالات مرتبط

ترسناک

تصاویر ترسناک: 9 نفر در تیراندازی در هالیوود براد واک در فلوریدا مجروح شدند

ترسناک

کدام کشورها از نشست گروه 20 در کشمیر صرف نظر می کنند؟

در بیانیه وزارت امور خارجه، بدون ذکر دلیلی برای این اقدام، امارات متحده عربی دو ماه پیش از مشارکت خود در نیروهای دریایی ترکیبی 38 کشور صرف نظر کرد.

در بیانیه خبرگزاری رسمی WAM آمده است: «در نتیجه ارزیابی مداوم ما از همکاری امنیتی مؤثر با همه شرکا، دو ماه پیش، امارات از مشارکت خود در نیروهای دریایی ترکیبی صرف نظر کرد».

CMF که مقر آن در بحرین است در سال 2001 و در ابتدا به عنوان مشارکت بین 12 کشور تاسیس شد. این کشور در آب‌های مهم اما ناآرام خلیج که در ماه‌های اخیر تانکرها توقیف و مورد حمله قرار گرفته‌اند، فعال است.

سخنگوی نیروهای دریایی ترکیبی گفت که امارات متحده عربی با وجود تعلیق مشارکت، یک کشور شریک باقی می ماند.

فرمانده تیموتی هاوکینز به خبرگزاری فرانسه گفت: “CMF همچنان شامل 38 کشور شریک است که امارات متحده عربی یکی از آنهاست.”

پنج هفته پیش، ایران دو نفتکش را ظرف یک هفته در آب های خلیج فارس در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کرد. نفتکش دوم، نیووی، از دبی به سمت بندر فجیره امارات در حال حرکت بود.

ایران همچنین متهم شد که در نوامبر 2022 به یک نفتکش متعلق به اسرائیل حمله پهپادی انجام داد که به تنش با ایالات متحده دامن زد. در اوایل این ماه، ایالات متحده اعلام کرد که پس از آنچه که آزار و اذیت فزاینده از سوی ایران خوانده است، نیروهای کمکی به خلیج فارس که حداقل یک سوم نفت دریایی جهان را حمل می کند، می فرستد.

فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، نایب دریاسالار برد کوپر، بعداً با یک ناوشکن موشک هدایت شونده به همراه فرماندهان نیروی دریایی بریتانیا و فرانسه از تنگه هرمز عبور کرد.

ایران در پاسخ گفت که می تواند با همکاری کشورهای همسایه امنیت آب های خلیج فارس را تضمین کند.

در بیانیه امارات متحده عربی آمده است: “امارات متحده عربی همچنان متعهد به تضمین مسئولانه ایمنی دریانوردی در دریاهای خود است.” و افزود که صادرکننده بزرگ نفت “متعهد به گفت و گوی مسالمت آمیز و تعامل دیپلماتیک است.”

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام