امروز مرحله دوم انتخابات بهار: رای گیری در 94 کرسی آغاز می شود. در اینجا نامزدهای اصلی ، پروتکل های مهم وجود دارد

از 1463 نامزد درگیری در 94 کرسی ، تقریبا 10 درصد (146) زن هستند. در میان رای دهندگان 2.85 کروری ، زنان رای دهنده 1.35 کرور را تشکیل می دهند

نود و چهار کرسی از 243 کرسی بیهار امروز برای انتخابات آماده هستند (سه شنبه ، 3 نوامبر) در مرحله دوم نظرسنجی های مجمع.

بدون شک مرحله دوم مهمترین مرحله از سه مرحله انتخابات مجمع است. بیش از 2.85 میلیون رای دهنده سرنوشت نزدیک به 1500 نامزد را در روز سه شنبه تعیین خواهند کرد.

رأی گیری در 94 بخش مجمع برگزار خواهد شد ، بیش از یک سوم مجمع 243 نفری مجمع در 17 منطقه گسترش یافته است. به استثنای سه منطقه – پاتنا ، باگالپور و نالاندا – مناطق دیگر که روز سه شنبه به صندوق های رای می روند در شمال رودخانه گانگا واقع شده اند. مناطقی که در مرحله دوم نظر سنجی در آنها انجام می شود عبارتند از: غرب چمپاران ، شرق چمپاران ، شیوهار ، سیتامارهی ، مدهوبانی ، داربنگا ، مظفرپور ، گوپالگانج ، سیوان ، ساران ، وایشالی ، ساماسیپور ، بگوسارای ، خاگاریا ، باگالپور ، نالاندا و پاتنا.

مرحله اول نظرسنجی های ایالتی ، هنگامی که مشارکت 55.68 درصدی ثبت شد ، در 28 اکتبر انجام شد.

از کل 1463 نامزد مرحله دوم ، 1316 نفر مرد ، 146 نفر زن و یک نفر جنسیت است.

بر اساس اطلاعات هیئت نظرسنجی ، از کل 2،85،50،285 رأی دهنده 1،50،33،034 مرد ، 1،35،16،271 زن و 980 تراجنسی هستند.

کمیسیون انتخابات گفت در مجموع 41،362 غرفه در 18،823 شعبه اخذ رأی ایجاد کرده است.

زمان نظرسنجی

کمیسیون انتخابات گفته است که رأی گیری طبق معمول در ساعت 7 صبح در بهار آغاز می شود اما مدت زمان آن به جز در مناطق آسیب دیده از افراط گرایی جناح چپ یک ساعت تا 6 بعد از ظهر تمدید می شود ، به طوری که کووید -19 بیماران می توانند در آخرین ساعت روز رای دهند.

مدیر ارشد انتخاباتی HR Srinivasa گفت که نظرسنجی در هشت حوزه انتخابیه تحت تأثیر نکسال از جمله راغوپور ، پارو ، میناپور و آلاولی تنها تا ساعت 4 بعدازظهر برگزار می شود.

احزاب سیاسی درگیری

در میان احزاب اصلی ، RJD 56 کرسی را از 94 کرسی رقابت می کند در حالی که متحد کنگره 24 کرسی را به دست می آورد.

CPI و CPM که اخیراً به اتحاد بزرگ پیوستند ، هر کدام با چهار کرسی مبارزه می کنند. تعداد کمی کرسی توسط CPI (ML) ، لباس چپ با قوی ترین حضور در Bihar ، مورد مناقشه است.

نامزدهای BJP در 46 کرسی با یکدیگر درگیر هستند ، در حالی که 43 نفر دیگر توسط کسانی که بلیط JD (U) دارند رقابت می کنند.

حزب Vikassheel Insaan (VIP) از Mukesh Sahni ، آخرین شرکت کننده در NDA ، در حال رقابت برای 5 نماینده باقی مانده است.

LJP در حال رقابت 52 کرسی است ، از جمله دو کرسی دیگری که در سال 2015 به عنوان عضو NDA برنده شده بود. حزب در این مرحله یک کاندیدای تراجنسیتی را نیز انتخاب کرده است.

این مرحله برای حزب لوک جانشکاتی به رهبری شیراگ پاسوان که 52 کاندیدا را انتخاب کرده است بسیار حیاتی است. عملکرد آنها در این مرحله نشان خواهد داد که آیا موضوعات مطرح شده توسط پاسوان در طی مبارزات انتخاباتی خود – اتهامات فساد مالی علیه نیتیش کومار ، تأخیر در تحصیلات ، کمبود شغل و مهاجرت برای امرار معاش – در بین مردم طنین انداز شده است.

نامزدهای اصلی

از 1463 نامزد درگیری در 94 کرسی ، تقریبا 10 درصد (146) زن هستند. در میان رای دهندگان 2.85 کرور ، زنان 1.35 کرور را تشکیل می دهند.

ماهاراجگان حداکثر تعداد 27 نامزد را برای هر حوزه انتخابیه دارد در حالی که دارائولی (04) کمترین تعداد را دارد.

در میان نامزدهای برجسته ، تجاوی یداو از RJD ، کاندیدای اصلی وزرای مخالف اتحاد بزرگ ، که به شدت تلاش می کند از فاکتورهای ضد قدرت در برابر دولت نیتیش کومار پول بگیرد.

BJP اعتماد خود را به Satish Kumar حفظ کرده است ، امیدوار است که قاتل غول پیکر بتواند تکرار سال 2010 را انجام دهد ، زمانی که مانند این زمان ، رئیس جمهور JD (U) و وزیر ارشد Nitish Kumar با NDA بود.

برادر بزرگ تجاوی ، Tej Pratap Yadav در تلاش است تا شانس خود را از حسن پور در منطقه Samastipur ، پایگاه خود را از Mahua در Vaishali تغییر دهد.

فاز 2 انتخابات بیهار امروز رأی گیری در 94 کرسی آغاز می شود ، در اینجا نامزدهای اصلی پروتکل های مهم هستند

تصویر نمایندگی AP

گفته می شد که در اردوگاه RJD نگرانی هایی وجود داشت که پیشنهاد Tej Pratap برای حفظ ماهوآ توسط NDA از طریق همسر بیگانه اش Aishwarya Rai به عنوان برگ برنده خود مورد اعتراض قرار گیرد.

او قبلاً در مبارزات پدرش چاندریکا روی در پارسا شرکت کرده است که وی بارها نماینده آن بوده است و این بار به دنبال حفظ آن با بلیط JD (U) است.

وزیر امور خارجه ناند کیشوره یاداو درگیر تلاش برای حفظ پاتنا صاحب برای هفتمین دوره متوالی است.

نیتین نابین ، MLA چند دوره ای ، از طرف نامزد کنگره لوو سینها ، پسر پسر شاتروگان سینا ، سیاستمدار تبدیل شده به یک بازیگر سیاسی ، دو بار نماینده محلی است که پس از ترک برجام صندلی خود را از دست داد و صندلی را از دست داد.

BJP به ترتیب آرون سینها و سانجیو چوراسیا را برای کومهرار و دیگه حفظ کرده است.

در همین حال ، JD (U) در صندلی رزرو شده Rajgir که در آن MLA Ravi Jyoti ، بازرس سابق پلیس ، اکنون درگیر بلیط کنگره است ، دچار شکست شده است.

دو وزیر دیگر Ram Sevak Singh از JD (U) و Rana Randhir Singh از BJP به ترتیب شانس خود را از Hathua و Madhuban در مناطق Gopalganj و Champaran شرقی امتحان می کنند. وزرا از صندلی های مربوطه MLA نشسته اند.

صندلی های کلیدی

رهبر 31 ساله RJD ، تجویوی یداو ، رئیس ارشد وزیر اتحاد بزرگ در تلاش است تا مجدداً از راغوپور در منطقه وایشالی که برای حزب خود از Satish Kumar در BJP در سال 2015 برای حزب خود پس گرفته بود ، دوباره انتخاب شود. مادر یداو ، رابری دوی ، وزیر ارشد پیشین ، را در سال 2010 شکست داد.

راغوپور در وایشالی و حسن پور در مناطق ساماسیپور در این مرحله رأی می دهند و به ترتیب بر سرنوشت برادران تجاوی یداو و تج پراتاپ یداو تصمیم می گیرند.

قرار است صندلی مجمع بانکی پور شاهد مسابقه ای بین لوو سینه کنگره و نیتین نابین از BJP باشد.

صندلی مهم دیگر صندلی راغوپور است ، جایی که رئیس وزیر RJD نامزد اصلی و وارث مسح شده لالو پراساد است ، تجاشوی امن به نظر می رسد اما در حسن پور ، پور پرتاپ در یک نبرد سخت علیه MLA Rajkumar Rai دو بار نشسته از JD (U) محبوس است طبق هندو.

هفت حوزه انتخابیه نالاندا ، که وزیر ارشد نیتیش کومار به آن تعلق دارد ، نیز در مرحله دوم به رای گیری می روند.

هر چهار بخش مجمع در پایتخت شهر پاتنا صاحب ، كومهرار ، بانكی پور و دیگه نیز در مرحله دوم رای می گیرند. همه اینها توسط BJP برگزار می شود.

با محرومیت از Hilsa ، به نمایندگی از Shakti Singh Yadav از RJD و Bihar Sharif ، که دو دوره MLA Sunil Kumar را با بلیط BJP در سال 2015 حفظ کرد ، همه 5 باقی مانده توسط JD (U) برنده شدند.

بخش مجمع به نام این منطقه توسط وزیر امور خارجه Shrawan Kumar نشان داده می شود که به دنبال انتخاب مجدد از کرسی است.

گزارش ها حاکی است که در سال 2015 ، حاشیه پیروزی در 18 کرسی از این 94 کرسی کمتر از 5000 رای بود هندو.

در آخرین انتخابات ، اتحادیه های RJD ، JD (U) و کنگره ، که بخشی از اتحاد بزرگ بودند ، 70 کرسی از این 94 کرسی را به دست آوردند. طبق BJP ، هر کدام 20 ، LJP 2 ، CPI-ML و 1 مستقل برنده شد هندوستان تایمز.

ترتیبات امنیتی

این مرکز جهت اعزام حدود 30،000 پرسنل نیروی امنیتی مرکزی به منظور انجام نظرسنجی های سه فاز در بهار را راهنمایی کرده است.

حداکثر 80 شرکت طبق سفارش رسمی بررسی شده توسط PTI، از نیروهای پلیس ذخیره مرکزی (CRFP) و به دنبال آن 70 نفر از ساشاسترا سیما بال (SSB) ، 55 نفر از نیروهای امنیتی مرزی (BSF) ، 50 نفر از نیروهای امنیت صنعتی مرکزی (CISF) ، 30 نفر از هندوستان استخدام می شوند. – نیروی پلیس مرزی تبت (ITBP) و 15 نفر از RPF.

یک شرکت واحد از این نیروها دارای قدرت عملیاتی حدود 100 نفر هستند.

وزارت کشور ، در یک دستور ، گفته است که CRPF آژانس گره ای برای استقرار این نیروهای مرکزی در ایالت خواهد بود و برای جابجایی این مناطق در بهار با سازمان های دولتی هماهنگی خواهد کرد.

کووید -19 پروتکل ها

کمیسیون انتخابات چندین پروتکل را برای جلوگیری از شیوع آن ذکر کرده است ویروس کرونا ضمن اعلام برنامه نظرسنجی. این کمیسیون گفت که 7 نظر ضدعفونی کننده دست ، 46 ماسک لاک ، 6 کیت PPE ، 6.7 لبه محافظ صورت و 23 جفت دستکش دستی برای نظرسنجی های بهار ترتیب داده شده است.

هیئت نظرسنجی گفت ، علاوه بر این ، تسهیلات رای گیری پستی در هر کجا که لازم باشد و درخواست شود ، ارائه می شود.

کووید -19 سونیل آرورا ، رئیس کمیساریای انتخابات ، گفت که بیماران می توانند در آخرین ساعت روز رای دهند. وی همچنین گفت که پروتکل های خاصی برای رأی دهندگانی که هستند آماده شده است کووید -19 بیماران.

با ورودی از PTI

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.