انبوه زباله در کمپینگ کوه اورست قلب همه را می شکند

ویدیوی انباشته زباله در کوه اورست در فضای مجازی منتشر شد، توییتر آن را

تصویر نمایشی ANI

کوه اورست می تواند هر کسی را شگفت زده کند. این کوه که در نپال به عنوان “ساگارماتا” یا “پیشانی در آسمان” شناخته می شود، بلندترین کوه از سطح دریا در جهان است. هفت دهه پیش، تنزینگ نورگی و ادموند هیلاری با صعود به قله در 29 مه 1953 تاریخ ساز شدند. در سال‌هایی که این دو نفر برای اولین بار به قله اورست صعود کردند، منطقه به طرز چشمگیری تغییر کرده است. امروزه صدها کوهنورد به دلیل پیشرفت تکنولوژی و زیرساخت ها هر ساله این صعود را مدیریت می کنند. اما، شگفتی طبیعی این روزها به دلایل دیگری در سرفصل اخبار است.

از زمانی که قله اورست تخیل جهان را به خود جلب کرد، هزاران گردشگر به این کوه سرازیر شدند. نتیجه این است که دارد ضرر می کند. امروزه قله اورست مملو از صف های طولانی کوهنوردانی است که منتظر رسیدن به قله هستند. این قله به قدری پر از زباله شده است که به نام «بلندترین زباله‌دان جهان» نامیده می‌شود.

وضعیت امروز اورست

مقالات مرتبط

معروف

راهنمای معروف شرپا نپالی رکورد جهانی را ثبت کرد و برای بیست و هفتمین بار قله اورست را طی کرد.

معروف

مرد استرالیایی درست پس از رسیدن به قله اورست، جایی که کوهنوردان آن را “منطقه مرگ” می نامند جان خود را از دست داد.

سوپریا ساهو، بوروکرات هندی، ویدئویی از وضعیت بلندترین قله جهان به اشتراک گذاشته است. وقتی انسان‌ها حتی قله اورست را از ریختن زباله‌ها و آلودگی‌های پلاستیکی خود دریغ نمی‌کنند. واقعاً دلخراش است.» او نوشت.

یک پورتال صعود به اورست، اورست امروز، برای اولین بار ویدئویی را به اشتراک گذاشت که نشان می دهد چادرهای رها شده در کمپ IV که در ارتفاع 8848.86 متری از سطح دریا به حالت بی نظمی پرتاب شده اند را نشان می دهد. در این عنوان آمده بود: «از دیدن انباشت زباله در کمپ IV در کوه #اورست (8848.86 متر) مایوس کننده است. زمان آن فرا رسیده است که با فوریت و تعهد به این موضوع بپردازیم. بیایید خواهان مقررات سخت‌گیرانه‌تر، اجرای شیوه‌های کوهنوردی تمیز و استراتژی‌های مؤثر مدیریت زباله باشیم. ویدئو ©: تنزی شرپا.”

این ویدئو بیش از 19 میلیون بازدید جمع آوری کرد و بحثی را در مورد سفرهای تجاری و مدیریت زباله در طبیعت به راه انداخت.

“اورست – یک کوه زباله. منزجر کننده و قطعاً کاری نیست که یک کوهنورد واقعی انجام دهد. یکی از کاربران نوشت: سفرهای تجاری هم کوهنوردی و هم طبیعت را تحقیر می کنند.

«وقتی انباشت زباله و وسایل رها شده را می بینم، هیچ تحسینی برای این افراد ندارم. کوه ها شایسته احترام هستند.

«بالاترین انصراف زباله در جهان. ما باید شرمنده باشیم.

طبق گزارش نشنال جئوگرافیک، کوهنوردان حدود هشت کیلوگرم زباله از جمله ظروف مواد غذایی رها شده، چادرها و مخازن اکسیژن تولید می کنند. مواد در منظره یخی دفن می شوند. افزایش تعداد کوهنوردان در قله اورست منجر به باقی ماندن زباله های بیشتری شده است. علاوه بر این، آب و هوا حذف و مدیریت زباله را دشوار می کند.

دامبار پاراجولی، رئیس انجمن اپراتورهای اکسپدیشن نپال، در مصاحبه با کانال نشنال جئوگرافیک گفت: “اندازه کمپ پایه در طول سال ها دو برابر شده است، این یک عملیات عظیم است.” وی افزود که این رشد بی رویه اردوگاه تهدیدی برای محیط شکننده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام