انتخابات کارناتاکا 2023 همه چیز درباره “سیاست توسعه نخست وزیر مودی در مقابل سیاست مماشات کنگره” است.

انتخابات کارناتاکا 2023 همه چیز درباره

تصویری از نمایش جاده ای وزیر کشور اتحادیه آمیت شاه در گوندلوپت. ارائه تصویر: توییتر

گوندلوپت: آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه روز دوشنبه با دفاع از تصمیم دولت کارناتاکا BJP برای لغو محدودیت چهار درصدی مسلمانان گفت که انتخابات مجلس آینده در این ایالت تماماً به سیاست توسعه نخست وزیر نارندرا مودی در مقابل سیاست مماشات کنگره مربوط می شود.

PTI گزارش داد که شاه مدعی شد که BJP با اکثریت کامل در کارناتاکا دولتی تشکیل خواهد داد و یک بار دیگر ورود حزب در جنوب هند را تقویت خواهد کرد.

“کنگره حتی امروز در سیاست مماشات به سر می برد. شاه گفت: رزرو چهار درصدی مسلمانان که توسط کنگره داده شده بود توسط BJP خاتمه یافته است و این رزرو را برای لینگایات، ووکالیگا، SC/ST افزایش داده است.

رئیس سابق بی‌جی‌پی پس از برگزاری یک نمایش بزرگ جاده‌ای در گوندلوپت در منطقه چاماراجاناگار، در یک گردهمایی بزرگ به این نکته اشاره کرد که دی‌کی شیواکومار، رئیس کنگره ایالتی گفته بود که اگر حزب آنها به قدرت برسد، یک بار دیگر مسلمانان را تحت پوشش قرار خواهند داد.

شاه از مردم پرسید که آیا می‌خواهند رزرو مسلمانان را بازگردانند، «می‌خواهم از رئیس ایالت کنگره، شیواکومار جی، بپرسم، شما در مورد آوردن رزرو مجدد مسلمانان صحبت می‌کنید، اما چه کسی را کاهش خواهید داد؟ به مردم کارناتاکا پاسخ دهید، آیا از Vokkaligas یا Lingayats یا SC/ST ها کم می کنید؟

شاه، یکی از استراتژیست ها و مبارزان اصلی نظرسنجی حزب، گفت: «این انتخابات تماماً در مورد سیاست توسعه مودی در مقابل سیاست مماشات کنگره است.

درست قبل از اعلام نظرسنجی در کارناتاکا، کابینه ایالتی به رهبری باساواراج بومای، رئیس وزیر، تصمیم گرفته بود که رزرو 4 درصدی برای مسلمانان تحت سهمیه سایر طبقات عقب مانده (OBC) را لغو کند و آن را به طور مساوی بین وکالیگا و لینگایات غالب توزیع کند. جوامع

شاه با ابراز اطمینان به تشکیل دولت BJP با اکثریت کامل در کارناتاکا و تقویت مجدد ورود این حزب به جنوب هند، گفت: «تحت رهبری مودی یک دولت دو موتور تشکیل خواهد شد. مودی و CM Bommai ما برای پیشرفت کارناتاکا تلاش کرده اند.

شاه همچنین از مردم درخواست کرد که اطمینان حاصل کنند که نیرانجان کومار، MLA نشسته، بار دیگر در گاندلوپت با اختلاف زیادی پیروز شود و BJP با پیروزی در هر چهار بخش مجلس در منطقه چماراجاناگر با اکثریت عظیمی به قدرت برسد.

وزیر کشور اتحادیه پیشتر در گوندلوپت یک نمایش جاده ای عظیم برگزار کرد و برای جمعیت زیادی دست تکان داد.

شاه که در یک وسیله نقلیه ویژه طراحی شده با همراهی پراتاپ سیمها، عضو پارلمان میسورو-کوداگو و سایر رهبران ایستاده بود، توسط جمعیت مشتاقی که در کنار جاده و ساختمان های مجاور تجمع کرده بودند، استقبال شد، که بسیاری از آنها در حال سر دادن شعارهایی در ستایش BJP و نخست وزیر مودی و نخست وزیر مودی و فریاد تشویق بلند

تعداد زیادی از کارگران حزب همراه با خودروی شاه در حالی که پرچم های BJP را در دست داشتند و شعارهایی سر می دادند، راه می رفتند.

BJP حاکم تمام تلاش خود را می کند تا قدرت را در ایالتی که کنگره اصلی اپوزیسیون برای سرنگونی آن رقابت می کند، حفظ کند، حتی در حالی که JD (S) یک بازیگر مهم باقی مانده است و تنها چند هفته مانده به رأی گیری باقی مانده است.

کارناتاکا در 10 می رای گیری خواهد شد و نتایج در 13 می اعلام می شود.

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام