اندونزی برای جلوگیری از چین، قرارداد زیردریایی با فرانسه را در نظر گرفته است

اندونزی برای جلوگیری از چین، قرارداد زیردریایی با فرانسه را در نظر گرفته است

در مارس 2022، جاکارتا برای خرید دو زیردریایی کلاس اسکورپن از فرانسه برنامه‌ریزی کرد و توافق‌نامه‌ای را رسمی کرد که کره جنوبی را به‌عنوان شریک اصلی اندونزی در حفظ ناوگان زیردریایی‌اش حذف کرد Image Courtesy AP.

با کمک فرانسه، اندونزی قصد دارد سرمایه گذاری هنگفتی را در توسعه ناوگان زیردریایی خود انجام دهد و شاید به اتحاد دفاعی دیرینه خود با کره جنوبی در این بخش پایان دهد.

بر اساس گزارش این ماه از منبع دفاعی Janes، وزارت دارایی اندونزی درخواست وزارت دفاع برای 2,16 میلیارد دلار وام خارجی برای تامین مالی برنامه خرید زیردریایی را تایید کرده است.

وزیر دارایی اندونزی، سری مولیانی ایندراواتی، به درخواست وزیر دفاع پرابوو سوبیانتو اشاره کرد که در آن فهرستی از 25 برنامه تدارکات نظامی که برای آنها وام های خارجی به عنوان منبع بودجه برای سال 2023 پیشنهاد شده است، بر اساس نامه ای که جنز در این ماه از طبقه بندی خارج شده است، استفاده کرد. نمایشگاه و کنفرانس بین المللی دفاع دریایی (IMDEX 2023) که عمومی شد.

چینی ها

رسانه دولتی چین به PLA هشدار می دهد که بر سر روابط نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن “آماده اقدام” باشد

چینی ها

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و فردیناند مارکوس، رئیس‌جمهور فیلیپین درباره امنیت دریای چین جنوبی گفتگو کردند.

به گفته منبع، دو زیردریایی پیشران مستقل از هوا (AIP) با جابجایی زیر آب 1800 و 2800 تن در این نامه ذکر شده است و هزینه بسته‌های لجستیکی و نگهداری، آموزش و انتقال فناوری کشتی‌سازی را پوشش می‌دهد.

در مارس 2022، جاکارتا برای خرید دو زیردریایی کلاس اسکورپن از فرانسه برنامه‌ریزی کرده بود و توافقنامه‌ای را رسمی کرد که عملاً کره جنوبی را به عنوان شریک اصلی اندونزی در حفظ ناوگان زیردریایی‌اش حذف می‌کرد. این اطلاعات مربوط به نوع زیردریایی هایی است که جاکارتا قصد خرید آن را دارد.

این اتفاق در حالی رخ داد که وزارت دفاع اندونزی و سازندگان کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو (DSME) در آوریل 2019 قراردادی را برای خرید امضا کردند.

گروه نیروی دریایی فرانسه و کشتی‌ساز اندونزیایی PT PAL در فوریه گذشته توافقنامه‌ای را برای همکاری در ساخت دو زیردریایی Scorpene و ایجاد یک مرکز تحقیق و توسعه همکاری در اندونزی امضا کردند. هدف از این توافق، تسهیل ادغام تسلیحات و سیستم ها در زیردریایی ها، ارائه آموزش و عملیات، و تسریع در ساخت و نگهداری بود.

اندونزی ممکن است آگاه باشد که زیردریایی ها ممکن است به ناوگان با منابع کمی از نظر قابلیت های قابل توجه کمک کنند.

محمد مالفتی و آلبان سیاسیا در مقاله‌ای در ژانویه 2022 برای The Diplomat خاطرنشان کردند که به دلیل پیشرفت‌های فناوری مانند مهمات هدایت‌شونده دوربرد (PGMs)، اکنون این امکان برای دشمنان وجود دارد که به اندونزی حتی بدون ورود به منطقه اقتصادی انحصاری آن حمله کنند. EEZ). در نتیجه، برای نیروی دریایی اندونزی بسیار مهم است که توانایی فرافکنی قدرت را برای یافتن و از بین بردن چنین دشمنانی داشته باشد.

زیردریایی ها ممکن است بهترین ابزار برای این کار باشند، اما Malufti و Sciascia استدلال می کنند که اندونزی ابزاری برای توسعه یک نیروی دریایی آبی آبی ندارد و باید در عوض روی راه حل های مقرون به صرفه تمرکز کند.

آنها خاطرنشان می کنند که زیردریایی ها به دلیل پنهان کاری ذاتی خود، یک عامل بازدارنده موثرتر از سایر دارایی های دریایی هستند و اندونزی باید ناوگان خود را با مدل های جدیدتر مجهز به فناوری های سیاسی و اقتصادی بادوام مانند باتری های لیتیوم یون، با فرکانس بسیار پایین (VLF) ارتقا دهد. ) سیستم های ارتباطی و موشک های ضد کشتی که از زیردریایی پرتاب می شوند.

نیروی دریایی اندونزی دارای تخصص گسترده ای در عملیات زیردریایی است. این کار را از سال 1959 انجام داده است، و زیرشاخه های آن برای بیش از شش دهه، همانطور که توسط Malufti و Sciascia ذکر شده است، از آب های آن مراقبت می کنند. در طول جنگ هند و پاکستان در سال 1965، دو زیردریایی کلاس ویسکی ساخت شوروی خود را برای پشتیبانی از پاکستان اعزام کرد و در سال 1999، یکی از زیردریایی‌های نوع 209 ساخت آلمان را برای نظارت بر ناوگان نیروی بین‌المللی تیمور شرقی فرستاد. .

علاوه بر این، آنها ادعا می کنند که یک برنامه زیردریایی با ارائه تعمیر و نگهداری، تعمیر و تعمیرات اساسی زیردریایی به بخش کشتی سازی محلی اندونزی کمک خواهد کرد.

با این حال، ساخت زیردریایی ها مشکلات اساسی برای اندونزی ایجاد می کند. با توجه به توانایی PT PAL برای انجام این کار، مایک یئو در یک مطلب فوریه برای دیفنس نیوز می نویسد که فرمانده کشتی غم انگیز KRI Nanggala به تعمیر و نگهداری بد کشتی ساز در زیردریایی و همچنین کار روی KRI Alugoro اشاره کرده بود.

یئو ادعا می کند که ممکن است به این دلیل باشد که برنامه زیردریایی اندونزی بسیار به هم ریخته است و بازیکنانی از آلمان، کره جنوبی، فرانسه و شرکت های داخلی ادغام سیستم ها در چندین طرح کشتی را دشوار می کنند. علاوه بر این، او ادعا می کند که بخش کشتی سازی اندونزی در تولید زیردریایی ها با مشکل مواجه خواهد شد، زیرا فاقد تخصص لازم است و به بازیگران بومی باصلاحیت بیشتری نیاز دارد.

خروج ناگهانی کره جنوبی به عنوان شریک اصلی برنامه زیردریایی اندونزی ممکن است اثرات منطقه ای گسترده ای در سراسر اقیانوس آرام داشته باشد.

از آنجایی که این زیردریایی در سال 2012 در کره جنوبی تحت بازسازی قرار گرفت، الکساندر هایند و مکس برود در مقاله ای در فوریه در The Interpreter حدس می زنند که نگرانی اندونزی در مورد اتحاد دفاعی خود با آن کشور ممکن است با از دست دادن KRI Nanggala در آوریل 2021 تشدید شده باشد.

به گفته Hynd and Broad، اگر قرارداد زیردریایی آن با اندونزی محقق نشود، DSME خطرات مالی قابل توجهی برای کره جنوبی ایجاد می کند. آنها اشاره می کنند که DSME قبلاً برای خرید زیردریایی از اندونزی پیش سفارش داده است و کره جنوبی از شکست اندونزی در انجام معامله آوریل 2019 ناراضی است.

آنها تشابهاتی بین تصمیمات ناگهانی استرالیا و اندونزی برای کنار گذاشتن کره جنوبی و فرانسه به عنوان شرکای اصلی برنامه زیردریایی خود ترسیم کردند که منجر به پیامدهای دیپلماتیک و از دست دادن اعتماد شد که ممکن است مانع از همکاری دفاعی آینده بین دو قدرت منطقه شود.

هایند و برود افزودند که حل و فصل سریع قرارداد آزمایشی زیردریایی بین کره جنوبی و اندونزی در آوریل 2019 آغازی تازه در روابط جاکارتا با سئول خواهد داشت و آرزوهای آن را برای نوسازی نیروی دریایی آشکار می کند.

آنها می افزایند که حل سریع این موضوع به کره جنوبی این امکان را می دهد که به عنوان یک تامین کننده جایگزین تسلیحات، عاری از محدودیت های سیاسی اعمال شده بر تسلیحات ایالات متحده، چین یا روسیه، و همچنین تحکیم سیاست جدید جنوبی خود، که بر آن تاکید دارد، پیشروی کند. در مورد ایجاد روابط اقتصادی و سیاسی با انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا.