اهمیت کلیسای وست مینستر، محل تاجگذاری شاه چارلز

پس از 70 سال طولانی، سرانجام بریتانیا یک پادشاه جدید در پادشاه چارلز خواهد داشت و او امروز در مراسمی که به عنوان مراسمی با شکوه و شکوه در تاریخ ثبت خواهد شد، تاجگذاری خواهد کرد. و مکانی که این مناسبت مهم در آن برگزار می شود، کسی نیست جز کلیسا وست مینستر، شاید یکی از معروف ترین و تاریخی ترین کلیساهای بریتانیا.

پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا به طور رسمی در مقابل 2200 مهمان از جمله رهبران جهان، خانواده سلطنتی خارجی و اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا در کلیسا – که مدت هاست در قلب زندگی سلطنتی بریتانیا بوده است، تاج گذاری می کنند.

اتفاقاً همان جایی است که مراسم خاکسپاری مادر شاه چارلز، ملکه الیزابت در آنجا برگزار شد. این شگفتی تاریخی و معماری که در مرکز لندن ایستاده است شاهد 16 عروسی سلطنتی (از جمله ویلیام و کیت) بوده است، محل دفن 18 پادشاه بوده و به عنوان محل برگزاری 39 تاجگذاری پادشاهان انگلیسی و بریتانیایی بوده است. پادشاه چارلز سوم چهلمین پادشاهی خواهد بود که در آنجا تاجگذاری می کند.

ژست ناشنوا؟ چرا تعهد وفاداری به شاه چارلز باعث ایجاد اختلاف شده است

یک مراسم دو ساعته، 2200 مهمان و بیشتر: برای تاجگذاری پادشاه چارلز در 6 می آماده شوید.

همانطور که منتظر این رویداد خارق العاده هستیم، بیایید نگاهی به تاریخچه این سازه گوتیک نیز بیندازیم.

تاریخچه کلیسای وست مینستر

خاستگاه کلیسای وست مینستر (یا کلیسای دانشگاهی سنت پیتر، وست مینستر) را می توان به دهه 1040 ردیابی کرد، زمانی که شاه ادوارد (بعدها سنت ادوارد اعتراف کننده) کاخ سلطنتی خود را در کنار ساحل تاسیس کرد. رودخانه تیمز در خشکی معروف به جزیره تورنی.

در نزدیکی یک صومعه کوچک بندیکتین که تحت حمایت پادشاه ادگار و سنت دانستان در حدود سال 960 پس از میلاد تأسیس شد.

این صومعه را ادوارد انتخاب کرد که مجدداً وقف شود و بسیار بزرگ شود و یک کلیسای سنگی بزرگ به افتخار سنت پیتر رسول ساخت. این کلیسا برای متمایز ساختن آن از کلیسای جامع سنت پل (معاون شرقی) در شهر لندن، به عنوان “غرب وزیر” شناخته شد. متأسفانه، هنگامی که کلیسای جدید در 28 دسامبر 1065 تقدیس شد، پادشاه برای حضور در آن بسیار بیمار بود و چند روز بعد درگذشت. بقایای فانی او در مقابل محراب عالی دفن شد.

درون کلیسای وست مینستر، قلب سلطنت بریتانیا و محل تاجگذاری شاه چارلز
نمایی از داخل کلیسای وست مینستر در آستانه مراسم تاجگذاری پادشاه در لندن، انگلستان. کلیسای وست مینستر از زمان ویلیام فاتح در سال 1066 به عنوان کلیسای تاجگذاری بریتانیا مورد استفاده قرار گرفته است، به استثنای پادشاهان ادوارد پنجم و ادوارد هشتم که تاجگذاری نکردند. رویترز

صومعه چشم انداز ادوارد به مدت دو قرن تا اواسط قرن سیزدهم زنده ماند، زمانی که پادشاه هنری سوم تصمیم گرفت آن را به سبک معماری جدید گوتیک بازسازی کند.

بر اساس فرمان پادشاه هنری سوم، کلیسای وست مینستر به گونه‌ای طراحی شد که بیش از یک صومعه و عبادتگاه باشد، بلکه مکانی برای تاجگذاری و دفن پادشاهان باشد.

این کلیسا در 13 اکتبر 1269 تقدیس شد. اما بار دیگر، پادشاه دیگری قبل از تکمیل شبستان درگذشت.

سازه قدیمی ادوارد اعتراف کننده سال ها به ساختمان گوتیک هنری سوم چسبیده بود.

دو قرن بعد، برج های غربی در نهایت در سال 1745 با طرحی توسط نیکلاس هاکسمور تکمیل شدند. در داخل صومعه، یکی از اولین مناطق قابل توجه، شبستان نام دارد. اینجاست که مقبره یک سرباز انگلیسی ناشناس که در جنگ جهانی دوم در فرانسه جان باخته است، قرار دارد.

همچنین در داخل شبستان، گوشه دانشمندان قرار دارد، جایی که برخی از بزرگترین مغزهای علمی بریتانیا در آنجا آرام گرفته اند و همچنین گوشه شاعران، جایی که بیش از 100 نویسنده و شاعر، از جمله ویلیام شکسپیر و جین آستین، در آنجا به یادگار مانده اند. .

صومعه ای که در برابر ما قرار دارد در طول جنگ جهانی دوم تقریباً ویران شد، زمانی که بمب های آتشین بر لندن باریدند.

اگرچه صومعه به طور مستقیم مورد اصابت قرار نگرفت، اما بخش‌هایی از سقف آن توسط بمب‌های آتش‌زای آلمانی در سال 1941 به آتش کشیده شد. بی بی سیوینستون چرچیل – که در آن زمان نخست وزیر بود – گفت: “ابی را باید به هر قیمتی نجات داد”.

تاج گذاری و تدفین

از زمان ساخت آن، صومعه بخشی از تاریخ سلطنت بریتانیا بوده است. از سال 1066، تمام پادشاهان بریتانیا به جز دو نفر (ادوارد پنجم و ادوارد هشتم) در ابی تاجگذاری کردند. صندلی تاج گذاری باستانی هنوز در کلیسا دیده می شود.

همچنین این مکان آخرین استراحتگاه 13 پادشاه، چهار ملکه معرف، 11 همسر ملکه (کسانی که با یک پادشاه ازدواج کرده اند) و دو ملکه دیگر است که در کلیسا دفن شده اند که در مجموع 30 نفر هستند. اولین سلطنتی که در اینجا دفن شد ادوارد اعتراف کننده بود. زیارتگاه باشکوه آن در مرکز کلیسا قرار دارد.

مادر ملکه الیزابت دوم، ملکه الیزابت اول نیز به همراه خواهر ناتنی‌اش، ملکه کاتولیک ماری اول، در اینجا به خاک سپرده شده است. روی زمین در کنار مقبره آنها این کتیبه وجود دارد: «همه کسانی را که در جریان اصلاحات با عقاید مختلف تقسیم کردند، در پیشگاه خداوند به یاد آورید. جان خود را به خاطر مسیح و وجدان فدا کردند.»

درون کلیسای وست مینستر، قلب سلطنت بریتانیا و محل تاجگذاری شاه چارلز
ملکه الیزابت دوم پس از تاجگذاری در 2 ژوئن 1953 از کلیسای وست مینستر خارج شد. تصویر فایل/AP

مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت دوم در سال گذشته یکی دیگر از رویدادهای بزرگ در کلیسا بود.

همچنین شخصیت‌های برجسته دیگری مانند جین آستن، چارلز دیکنز، آیزاک نیوتن، چارلز داروین، رودیارد کیپلینگ، آلفرد تنیسون، سر وینستون چرچیل و هفت نخست‌وزیر دیگر در ابی به خاک سپرده شده‌اند.

تشییع جنازه پرنسس دایانا، مادر شاهزاده های ویلیام و هری، در سال 1997 نیز در کلیسای وست مینستر برگزار شد و با آرزوی خود او در خانه خانوادگی اش در آلتورپ به خاک سپرده شد.


پوشش ما در مورد تاجگذاری پادشاه چارلز سوم

توضیح داده شده: چه کسی در مراسم تاجگذاری شاه چارلز و نقشی که آنها بازی خواهند کرد

تاج گذاری پادشاه چارلز سوم: از صفوف تا تخت نشستن، راهنمای مراسم تاریخی

تعدادی باستان، برخی دزدیده شده: قاشق، شبح، تاج و جواهرات دیگر برای تاج گذاری شاه چارلز

رها کردن سلطنت: چگونه کنترل پادشاه چارلز بر کشور مشترک المنافع به آرامی از بین می رود

چگونه تاجگذاری شاه چارلز نشان دهنده عشق او به طبیعت است

The Ex Factor: چرا شوهر اول “شیطون” ملکه کامیلا دعوت نامه تاجگذاری دریافت کرده است

“پادشاه من نیست”: چگونه بریتانیا پیش از تاجگذاری چارلز به دنبال ضد سلطنت طلبان می رود

توضیح داد: چرا تاجگذاری چارلز 9 ماه پس از اعلام پادشاهی او انجام می شود


عروسی در وست مینستر

این شگفتی معماری صحنه عروسی های سلطنتی نیز بوده است – بیشتر آنها از زمان جنگ جهانی اول.

اولین مورد زمانی بود که پادشاه هنری اول با شاهزاده خانم ماتیلدا اسکاتلند در 11 نوامبر 1100 ازدواج کرد.

والدین ملکه الیزابت، شاهزاده آلبرت – بعدها پادشاه جورج ششم – و الیزابت بووز-لیون، در سال 1923 در کلیسا ازدواج کردند.

و ملکه الیزابت دوم در سال 1947 با فیلیپ مونت باتن در صومعه ازدواج کرد و رنگ سلطنتی را به سال های بهبودی پس از جنگ جهانی دوم بخشید.

درون کلیسای وست مینستر، قلب سلطنت بریتانیا و محل تاجگذاری شاه چارلز
صومعه وست مینستر همچنین جایی بود که شاهزاده ویلیام با معشوقه خود کیت میدلتون در سال 2011 ازدواج کرد. تصویر فایل/AFP

خواهر ملکه الیزابت، پرنسس مارگارت، و فرزندانش پرنسس آن و پرنس اندرو همگی در صومعه ازدواج کردند.

آخرین عروسی سلطنتی مربوط به پسر ارشد چارلز، شاهزاده ویلیام بود که در سال 2011 با دختر دانشگاهی خود کیت میدلتون ازدواج کرد.

درون کلیسای وست مینستر، قلب سلطنت بریتانیا و محل تاجگذاری شاه چارلز
هنرمند بریتانیایی دیوید هاکنی در 2018 در کلیسای وست مینستر در مرکز لندن در مقابل پنجره ملکه، یک پنجره شیشه ای رنگی جدید طراحی شده توسط هاکنی و ایجاد شده توسط استودیو بارلی یورک، ژست می گیرد. تصویر فایل/AFP

حضور ملکه الیزابت دوم

برای پادشاه چارلز سوم، ابی وست مینستر جایگاه بسیار ویژه ای داشت زیرا کلیسا نقش مهمی در زندگی “مامان عزیز” او داشت. او نقاط عطف مهم زندگی خود را در آنجا رقم زد. عروسی او با شاهزاده فیلیپ در 20 نوامبر 1947 در کلیسای وست مینستر برگزار شد. این مراسم از رادیو برای میلیون ها شنونده پخش شد و 2500 مهمان در وست مینستر، از جمله شش پادشاه و هفت ملکه، حضور داشتند.

در 2 ژوئن 1953، او در مراسمی که از تلویزیون برای میلیون‌ها نفر پخش شد، در ابی به مقام سلطنت رسید.

و امروز که او تاج گذاری می کند، می تواند از حضور مادرش نیز از طریق شیشه رنگی که به افتخار او نصب شده، لذت ببرد. در سپتامبر 2018، هنرمند دیوید هاکنی از یک پنجره شیشه ای رنگی جدید به نام پنجره ملکه رونمایی کرد که نمایانگر حومه شهر یورکشایر در بهار است. این بنا برای جشن گرفتن سلطنت الیزابت دوم، طولانی ترین پادشاه بریتانیا سفارش داده شد.

کلیسای وست مینستر آماده است تا یک موقعیت مهم دیگر را به تاریخ خود اضافه کند و خود را برای این رویداد آماده کرده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام