اوجوال نیکام در مورد استرداد متهم 26/11 طهور رعنا

وکیل ارشد اوجوال نیکام. اسکرین گراب

اوجوال نیکام، دادستان ویژه عمومی در جریان پرونده حمله تروریستی 26 سپتامبر 11 بمبئی، روز پنجشنبه موافقت دادگاه ایالات متحده برای استرداد پرونده متهم تهوور رانا را “پیروزی بزرگ برای هند” خواند.

دستور دادگاه آمریکایی مبنی بر استرداد طهور رانا (متهم حمله تروریستی 26/11 بمبئی) یک پیروزی بزرگ برای هند است. طبق اطلاعات من، برای اولین بار است که دولت آمریکا به شدت بر شواهد آژانس تحقیقات هند تکیه کرده است…» وکیل ارشد گفت.

مقالات مرتبط

26/11:

26/11: دادگاه پاکستان رسیدگی به پرونده را برای سه هفته به تعویق انداخت

26/11:

حمله تروریستی 26/11 بمبئی: پاک رسیدگی به لاخوی را به 4 دسامبر به تعویق انداخت.

نیکام گفت که حکم استرداد رانا تاجر کانادایی الاصل پاکستانی به هند کمک زیادی خواهد کرد.

نیکام گفت: «این یک پیشرفت بزرگ است… حکم استرداد طهور رعنا از بسیاری جهات به ما کمک خواهد کرد تا دروازه توطئه جنایتکارانه را باز کنیم…».

در 10 ژوئن 2020، هند شکایتی را برای دستگیری موقت رانا 62 ساله با هدف استرداد ارائه کرد. دولت بایدن از استرداد رانا به هند حمایت و تایید کرده بود.

دادگاه ایالات متحده با درخواست هند، از طریق دولت ایالات متحده، برای استرداد رانا به هند موافقت کرده است، جایی که وی به دلیل مشارکت در این پرونده به دنبال آن است.

قاضی ژاکلین چولجیان، قاضی قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه مرکزی کالیفرنیا، “دیوان تمام اسناد ارائه شده در حمایت و مخالفت با درخواست را بررسی و بررسی کرده است، و استدلال های ارائه شده در جلسه را مورد بررسی قرار داده است.” در حکم دادگاه 48 صفحه ای مورخ 16 می که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت.

یک معاهده استرداد بین هند و ایالات متحده وجود دارد. قاضی حکم داد که استرداد رانا به هند کاملاً تحت صلاحیت این معاهده است.

نیکام گفت: «نقش او توسط دیوید هدلی (معاون لاشار طیبه) که من در حین توقیف او (قبل از دادگاه ویژه بمبئی) مورد بررسی قرار داده بودم، به وضوح توضیح داده شده است.

نیکام افزود: از ارائه پشتیبانی لجستیکی گرفته تا تماس با مقامات ارتش پاکستان، هدلی همه چیز را توضیح داده بود.

هدلی، که به یک تایید کننده تبدیل شده بود، در دادگاه جلسات بمبئی از طریق یک پیوند ویدئویی از ایالات متحده در طول محاکمه پرونده خلع شد.

رانا به دلیل نقشش در این حملات به درخواست هند برای استرداد در ایالات متحده دستگیر شد.

آژانس تحقیقات ملی هند (NIA) در حال بررسی نقش وی در حملات 26 سپتامبر است که توسط تروریست های لشکر طیبه مستقر در پاکستان انجام شد.

NIA اعلام کرده است که آماده است اقداماتی را برای آوردن او به هند از طریق کانال های دیپلماتیک آغاز کند.

اجمل کساب، تنها بازمانده مرد مسلح پاکستانی در کشتار بمبئی، در سال 2010 توسط دادگاه ویژه بمبئی به دلیل قتل های دسته جمعی و جنگ علیه هند به اعدام محکوم شد. او در نوامبر 2012 در زندان یروادا در شهر پونا ماهاراشترا به دار آویخته شد.

در حملات تروریستی بمبئی در سال 2008 که در آن 10 تروریست پاکستانی از شب 26 نوامبر به مدت بیش از 60 ساعت محاصره کردند، در مجموع 166 نفر، از جمله شش آمریکایی، کشته شدند. .

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام