اوکراینی‌ها می‌گویند که گروه واگنر پس از ادعای رئیس کنترل کامل باخموت، «جنگ را برای سرگرمی در حال تغییر» می‌کند.

اوکراینی‌ها می‌گویند که گروه واگنر پس از ادعای رئیس کنترل کامل باخموت، «جنگ را برای سرگرمی در حال تغییر» می‌کند.

بنیانگذار گروه مزدور خصوصی واگنر یوگنی پریگوژین در حالی که در کنار جنگنده های واگنر در جریان درگیری روسیه و اوکراین در باخموت اوکراین ایستاده است، در این تصویر ثابت که از ویدئویی منتشر شده در 20 مه 2023 گرفته شده است، بیانیه ای می دهد. سرویس مطبوعاتی “کنکورد” /دستورالعمل از طریق رویترز

یوگنی پریگوژین، رهبر گروه نظامی خصوصی واگنر، روز شنبه تاکید کرد که نیروهایش با موفقیت کنترل کامل شهر باخموت در شرق اوکراین را به دست گرفتند.

پریگوژین در ویدئویی که در تلگرام به اشتراک گذاشته شده است، اظهار داشت که عملیات تصرف باخموت در مدت 224 روز به طول انجامید و هدف آن تاکید بر پیروزی آنها در تامین امنیت شهر بود.

با این حال، نیروهای روسی ادعای پریگوژین را تأیید نکردند و اظهارات یک مقام دفاعی اوکراین تا حدی با این ادعا در تناقض بود.

مقالات مرتبط

تماشا کردن:

تماشا کنید: اوکراین روسیه را به ریختن بمب های فسفر بر باخموت متهم می کند

تماشا کردن:

روزنامه نگار فرانسوی که جنگ اوکراین را پوشش می داد در حمله هوایی روسیه در نزدیکی باخموت کشته شد

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع، کمتر از یک ساعت پس از انتشار ادعای مزدور روسی، در یک پست تلگرامی، وضعیت باخموت را “بحرانی” اعتراف کرد اما گفت که نیروهای اوکراینی همچنان “دفاع را در منطقه “هواپیما” شهر نگه می‌دارند. “، که در غربی ترین لبه باخموت است.

او گفت: «در حال حاضر، مدافعان ما برخی از تأسیسات صنعتی و زیربنایی را در منطقه و بخش خصوصی کنترل می کنند.

در حالی که نیروهای روسی طی چندین ماه به طور پیوسته در شهر باخموت پیشروی کرده اند، نیروهای اوکراینی اخیراً موفق به بازپس گیری مناطق کوچکی از قلمرو در شمال غربی و جنوب غربی شده اند.

به گفته پریگوژین، نیروهای وی در 25 مه کنترل باخموت را به ارتش روسیه تحویل خواهند داد.

باخموت میدان نبرد مهمی بین جنگنده های اوکراینی و روسی بوده است. تصاویر ماهواره ای به وضوح ویرانی گسترده ای را که شهر طی سال گذشته متحمل شده است، نشان می دهد.

باخموت واقع در بخش شمال شرقی منطقه دونتسک، تقریباً 13 مایلی از منطقه لوهانسک، هدف اصلی نیروهای روسیه بوده است.

تصرف آن نشان دهنده یک پیروزی طولانی مدت برای مسکو است و ارزش استراتژیک محدودی دارد.

اتصالات جاده ای شهر بسیار مهم است و آن را به سایر بخش های منطقه دونتسک، از جمله شرق به مرز لوهانسک، شمال غربی به اسلوویانسک و جنوب غربی به کوستیانتینیوکا مرتبط می کند.

در این ویدئو، پریگوژین از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به خاطر دادن فرصت به جنگجویانش برای دفاع از میهن خود تشکر کرد.

با این حال، او همچنین از «بوروکراسی روسیه»، به ویژه وزیر دفاع سرگئی شویگو و ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل روسیه انتقاد کرد، احساساتی که او قبلاً با اعتقاد قوی در ماه‌های اخیر ابراز داشته است.

او ادعا کرد که آنها «جنگ را به سرگرمی خودشان تبدیل کردند». “… به خاطر هوا و هوس آنها، پنج برابر افراد بیشتری مردند.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام