اوکراین از ساکنان مناطق اشغالی می‌خواهد برای «زنده ماندن» پاسپورت روسی بگیرند.

اوکراین از ساکنان مناطق اشغالی می‌خواهد برای «زنده ماندن» پاسپورت روسی بگیرند.

تصویر بازنمایی رویترز

کمیسر حقوق بشر اوکراین از اوکراینی‌هایی که تحت حاکمیت روسیه زندگی می‌کنند خواسته شد تا پاسپورت‌های روسی را برای امنیت خود دریافت کنند و آن را مسئله بقا توصیف کرد.

کمیسیونر، دیمیترو لوبینتس، اظهارات خود را پس از آن بیان کرد که رئیس جمهور روسیه ولادیمیر وی. پوتین هفته گذشته فرمانی صادر کرد مبنی بر اینکه هر کسی که در سرزمین اشغالی زندگی می کند و از استفاده از پاسپورت روسی خودداری می کند، ممکن است مجبور به ترک خانه خود شود.

این جدیدترین نشانه عزم کرملین برای روسی سازی و سرکوب مخالفان در مناطق اوکراین تحت کنترل روسیه است.

پوتین دستور ایجاد موزه‌هایی را داد که به جنگ اوکراین اختصاص داده شده است

سر به سر | اوکراین فیل در اتاق G20 هند است

بر اساس گزارش‌ها، پوتین روز جمعه در سخنانی به نمایندگان پارلمان تصریح کرد که سرزمین‌های اشغالی را بخشی از روسیه می‌داند.

وی اعلام کرد: اینها مردم بومی ما هستند و اینها سرزمین های تاریخی ما هستند.

«بسیاری از شما آنجا بوده اید. تفاوت آنها با سایر بخش ها و سایر بخش های ملت ما چیست؟ آنها نیستند. آنها متعلق به ملت ما هستند.»

بر اساس فرمان امضا شده در روز پنجشنبه، افرادی که به فدراسیون روسیه سوگند وفاداری نداده اند، اکنون خارجی محسوب می شوند و حق آنها برای زندگی در چهار سرزمین اشغالی اوکراین که مسکو ادعا می کند سال گذشته آن را ضمیمه کرده است، در ژوئیه 2024 منقضی می شود.

این دستورالعمل، که به کجا اشاره نمی کند، بیان می کند که اگر تصور شود تهدیدی امنیتی هستند، ممکن است به اجبار جابه جا شوند.

لوبینتس، کمیسر حقوق بشر اوکراین، گفت: “من معتقدم که همه شهروندان اوکراینی که پاسپورت روسی را رد کنند، به سادگی دستگیر خواهند شد.”

وی افزود: “و فدراسیون روسیه این گروه خاص از زندانیان غیرنظامی را به عنوان گروگان نگه می دارد.”

او همه را به رعایت قوانین تشویق کرد.

من به شما توصیه می کنم که یک پاسپورت روسی بگیرید، هنوز هم برای خودتان تصمیم بگیرید که زنده بمانید. از همه مهمتر است.»

ما درک می کنیم که این تحت فشار، فشار فیزیکی اتفاق می افتد. بنابراین، پاسپورت بگیرید، زنده بمانید، صبر کنید تا این سرزمین را آزاد کنیم.»

این دستورالعمل که به طور بالقوه می‌تواند هزاران نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کند، توسط میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین، «مظهر آشکار ماهیت نسل‌کشی جنگ» نامیده شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام