اوکراین بر مسیر حیاتی تامین به باخموت کنترل دارد

اوکراین بر مسیر حیاتی تامین به باخموت کنترل دارد

این بیانیه روز شنبه توسط سخنگوی ارتش اوکراین بیان شد، حتی در حالی که رئیس گروه مزدور واگنر روسیه تهدید کرده بود که اگر مسکو مهمات بیشتری ارسال نکند، برخی از نیروهای خود را از باخموت در شرق اوکراین خارج خواهد کرد.

دولت اوکراین تاکید کرده است که ارتش اوکراین کنترل یک مسیر کلیدی تدارکاتی به باخموت را با وجود چندین ماه حمله روسیه حفظ می کند.

این بیانیه را سخنگوی ارتش اوکراین روز شنبه بیان کرد، حتی در حالی که رئیس گروه مزدور واگنر روسیه تهدید کرده بود که اگر مسکو مهمات بیشتری ارسال نکند، برخی از نیروهای خود را از باخموت در شرق اوکراین خارج خواهد کرد.

نیروهای روسی به مدت 10 ماه تلاش کرده اند تا به بقایای متلاشی شده شهری 70000 نفری نفوذ کنند. کیف متعهد شده است که از باخموت که روسیه آن را پله ای برای حمله به شهرهای دیگر می داند، دفاع کند.

روسیه تلفات نیروها را 30 درصد در آوریل کاهش داد، KIA از میانگین 776 به 568 کاهش داد: اطلاعات دفاعی انگلیس در مورد جنگ اوکراین

پاکسازی نژادی: مسکو بخش‌های تصرف شده اوکراین را به روسیه کوچک تبدیل می‌کند

سرهی چرواتی، سخنگوی نیروهای اوکراینی در شرق در مصاحبه با وب‌سایت خبری محلی گفت: «چند هفته است که روس‌ها در مورد تصرف «جاده زندگی» و همچنین کنترل مداوم آتش بر آن صحبت می‌کنند. دزرکالو تیژنیا.

«بله، آنجا واقعاً دشوار است… (اما) نیروهای دفاعی به روس‌ها اجازه نداده‌اند که تدارکات ما را «قطع» کنند.»

“جاده زندگی” یک جاده حیاتی بین باخموت ویران شده و شهر نزدیک چاسیو یار در غرب است – با فاصله کمی بیش از 17 کیلومتر (10.56 مایل).

به گفته تحلیلگران نظامی، اگر باخموت سقوط کند، چاسیو یار احتمالاً بعدی مورد حمله روسیه قرار خواهد گرفت، هرچند که در ارتفاعات بالاتری قرار دارد و گمان می‌رود که نیروهای اوکراینی استحکامات دفاعی در آن نزدیکی ساخته باشند.

یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه واگنر روسیه، که اغلب ادعای موفقیت‌های غیرقابل تأیید کرده است، گفت که نیروهایش حدود 100 تا 150 متر (109 تا 164 یارد) در باخموت پیشروی کرده‌اند و کمتر از 3 کیلومتر مربع از شهر را در دست اوکراینی‌ها باقی گذاشته‌اند.

اما او گفت که 94 سرباز را از دست داده است.

پریگوژین در یک بیانیه صوتی که عصر شنبه در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام سرویس مطبوعاتی او منتشر شد، گفت: «اگر مهمات بیشتری داشتیم، پنج برابر کمتر می شد.

به طور جداگانه، در یک مصاحبه ویدئویی نزدیک به 90 دقیقه ای با سمیون پگوف وبلاگ نویس نظامی روسی که روز شنبه منتشر شد،

پریگوژین تهدید کرد که نیروها را از باخموت خارج خواهد کرد و گفت که آنها به اندازه کافی مهمات برای روزها باقی مانده اند.

پریگوژین به نقل از نامه ای که به وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو ارسال شده است، گفت: «اگر کمبود مهمات جبران نشود، … به احتمال زیاد، ما مجبور خواهیم شد بخشی از واحدها را خارج کنیم.»

زمان ضبط مصاحبه مشخص نشد.

پریگوژین اغلب گفته است که نیروهای مسلح معمولی مهمات مورد نیاز را به مردانش نمی دهند و گاهی اوقات مقامات عالی رتبه را به خیانت متهم می کند.

پریگوژین در این مصاحبه گفت: “ما باید از فریب دادن مردم و گفتن به آنها که همه چیز خوب است دست برداریم.” صادقانه باید بگویم: روسیه در آستانه یک فاجعه است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام