اوکراین به ژنرال روسی که “آغاز” تهاجم تمام عیار بود، اخطار مشکوک صادر می کند

اوکراین به ژنرال روسی که

آندری روزینسکی. تصویر فایل، توییتر

ژنرال سپهبد آندری روزینسکی، فرمانده سپاه یازدهم ارتش ناوگان بالتیک در منطقه نظامی غربی نیروهای مسلح روسیه، توسط سرویس امنیتی اوکراین (SSU) اعلامیه مشکوک دریافت کرده است.

SSU شواهدی را علیه روزینسکی جمع آوری کرده است که نشان دهنده مشارکت او در آغاز تهاجم گسترده است.

بر اساس یافته‌ها، روزینسکی به نیروهای روسی تحت فرماندهی خود دستور داد تا مرزهای دولتی اوکراین را بشکنند و استان خارکف را تصرف کنند.

مقالات مرتبط

انگلستان

بریتانیا قصد دارد گروه واگنر ارتش خصوصی ولادیمیر پوتین را به عنوان “سازمان تروریستی” معرفی کند: معنی آن چیست؟

انگلستان

جیشانکار می گوید، هند سعی کرد در درگیری روسیه و اوکراین کمک کند

متعاقباً، مهاجمان متشکل از بیش از 4000 سرباز روسی از گروه اشغالگر بالاکلیا، مناطقی در نواحی خارکف، چوهویو و ایزیوم اوکراین را اشغال کردند.

در طول عملیات نظامی، مهاجمان از تانک‌ها، توپخانه لوله‌ای، سامانه‌های موشکی ضدهوایی و همچنین سامانه‌های شعله‌انداز سنگین Buratino و Solntsepyok برای انجام حملات خود به شهرک‌های اوکراینی در استان خارکف استفاده کردند.

علاوه بر این، مشخص شد که روزینسکی بارها از قدرت آتش برای تضعیف فرمانده مافوق خود، رئیس منطقه نظامی غربی نیروهای مسلح روسیه استفاده می‌کرد.

این شامل استقرار هواپیماهای تهاجمی ارتش، هلیکوپترهای تهاجمی Mi-8 و Ka-52 و واحدهای مجهز به سامانه های موشکی چند پرتاب 300 میلی متری Smerch بود.

روزینسکی به دلیل مشارکت در جنگ تهاجمی علیه اوکراین از سوی کرملین جایزه گرفت و بیش از 1000 اشغالگر تحت فرمان او نیز مورد تجلیل قرار گرفتند. او درجه نظامی را دریافت کرد و برای خدمت به روسیه منتقل شد.

سرویس امنیتی اوکراین به روزینسکی اخطاریه مشکوک به اتهام “اقدامات نظامی تهاجمی انجام شده توسط گروهی از افراد بر اساس یک توطئه قبلی” ارائه کرده است. اگر مجرم شناخته شود، ممکن است به ۱۵ سال حبس محکوم شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام