اوکراین 10 موشک شلیک شده توسط روسیه را در حملات شبانه ساقط کرد

اوکراین 10 موشک شلیک شده توسط روسیه را در حملات شبانه ساقط کرد

انفجار یک موشک در آسمان شهر در حین حمله موشکی روسیه در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین در کیف اوکراین مشاهده می شود. رویترز

به گفته مقامات اوکراینی، اوکراین 10 موشک و بیش از 20 پهپاد شلیک شده توسط روسیه را در حملات شبانه به پایتخت کیف، شهر دنیپرو و ​​استان های شرقی ساقط کرد.

به گفته دفتر رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی، آتش سوزی در حومه شهر خارکف در شمال شرقی این کشور پس از دو بار اصابت به انبار نفت و تخریب تجهیزات پمپاژ محصولات نفتی رخ داد.

در این ماه، روسیه حملات موشکی و پهپادی به اوکراین را افزایش داده است که عمدتاً تأسیسات لجستیکی و زیرساختی را قبل از حمله متقابل مورد انتظار اوکراین هدف قرار داده است.

مقالات مرتبط

روسیه

فرماندار روسیه مدعی شد که روسیه به دنیپرو اوکراین حمله هوایی کرد که هشت نفر زخمی شدند

روسیه

اولاف شولتز صدراعظم آلمان می گوید قصد دارد در زمان مناسب با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صحبت کند.

نیروی هوایی اوکراین در جریان حملات شبانه خود اعلام کرد 10 موشک شلیک شده از دریای خزر، 23 فروند پهپاد شاهد ساخت ایران و دو پهپاد تجسسی را سرنگون کرده است.

به گفته این سازمان، در مجموع 17 موشک و 31 پهپاد در این حملات شلیک شده است که حدود ساعت 10:00 شب (19:00 GMT) روز پنجشنبه آغاز شد و تا ساعت 5:00 صبح روز جمعه ادامه یافت.

مقامات گفتند که چندین پهپاد و چندین موشک به اهدافی در مناطق خارکف و دنیپروپتروفسک اصابت کردند.

هیچ خبر فوری از مرگ و میر وجود نداشت.

«شب بسیار سختی بود. سرهی لیساک، فرماندار منطقه دنیپروپتروفسک در برنامه پیام رسان تلگرام گفت: صدای بلند بود – دشمن با موشک و پهپاد به منطقه حمله کرد. “دنیپرو آسیب دیده است.”

لیساک گفت که چندین خانه، خودرو و شرکت خصوصی از جمله یک شرکت حمل و نقل و یک پمپ بنزین آسیب دیده اند. یکی از کارگران پمپ بنزین مجروح شد.

مقامات کیف گفتند سقف یک مرکز خرید، یک خانه شخصی و چندین خودرو آسیب دیده است.

فرماندار منطقه خارکف همچنین از خسارت به چندین خانه شخصی و تاسیسات صنعتی خبر داد.

روسیه که 15 ماه پیش تهاجم تمام عیار خود را آغاز کرد، از اکتبر گذشته صدها حمله موشکی انجام داده است و به دنبال تخریب زیرساخت های حیاتی و تاسیسات برق بوده است.

مقامات نظامی گفته اند که این کشور تمرکز حملات موشکی خود را به تلاش برای ایجاد اختلال در آمادگی برای یک ضد حمله اوکراینی تغییر داده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام