ایالات متحده به کشورهای اروپایی اجازه می دهد تا جت های F-16 به کیف را در میان فشارهای متحدان صادر کنند

جنگ اوکراین: ایالات متحده به کشورهای اروپایی اجازه می دهد تا جت های F-16 را در میان فشار متحدان به کیف صادر کنند

خدمه زمینی نیروی هوایی ایالات متحده در حال کار بر روی جت های جنگنده F-16 خود در مانور نظامی مشترک نیروی هوایی ایالات متحده و فیلیپین با نام Cope Thunder در پایگاه هوایی Clark سابق ایالات متحده در شهر آنجلس، استان پامپانگا، در شمال مانیل در 9 می 2023 عکس- خبرگزاری فرانسه

منابع آگاه به سی ان ان گفتند که دولت آمریکا به متحدان اروپایی اجازه می دهد جنگنده های F-16 به اوکراین صادر کنند، زیرا کاخ سفید تحت فشار فزاینده اعضای کنگره و متحدان برای کمک به اوکراین برای تهیه این هواپیماها قرار دارد. در بحبوحه تشدید حملات هوایی روسیه.

ایالات متحده تمایلی به ارسال هیچ یک از ناوگان F-16 خود به اوکراین ندارد. با این حال، سی ان ان عصر پنجشنبه گزارش داد که کاخ سفید به متحدان خود اعلام کرده است که هیچ گونه حرکتی را که ممکن است مجبور شوند برای ارسال هواپیمای خود به اوکراین داشته باشند، مسدود نخواهد کرد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی، از اظهار نظر در مورد امکان ارسال جنگنده‌های اف-16 آمریکا به اوکراین خودداری کرد، اما به طور کلی گفت که ایالات متحده در مورد «توانایی‌ها و نیازهای آینده» آینده‌نگر بوده است. او گفت که F-16 در G7 “در دستور کار” قرار ندارد، اگرچه این هواپیما مطمئناً می تواند در حاشیه نشست سران ظاهر شود.

مقالات مرتبط

اراده

آیا ایالات متحده در نهایت به درخواست اوکراین برای جت جنگنده F-16 تن خواهد داد؟

اراده

روسیه اوکراین و آمریکا را مسئول حمله با خودروی بمب گذاری شده می داند

تلاش جدید بریتانیا و هلند برای ارائه هواپیماهای جنگنده F-16 به اوکراین، آخرین خط گسل را در میان متحدان غربی که بارها بر سر ارسال تسلیحات جنگی قدرتمند با هم اختلاف داشته اند، آشکار کرده است و بار دیگر ایالات متحده را در مقابل برخی از نزدیک ترین کشورهای اروپایی خود قرار داده است. نیویورک تایمز گزارش داد که شرکا.

رهبران بریتانیا و آلمان روز چهارشنبه نیز از تقاضای اوکراین حمایت کردند و گفتند که با طولانی شدن جنگ با روسیه، آمریکا باید درباره هواپیماهای جنگی اوکراین تصمیم بگیرد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، در پاسخ به سوالی که توسط گزارش‌ها پرسیده می‌شود در مورد اینکه چرا متحدان ارشد ناتو F-16 اوکراین را ارسال نکرده‌اند، در عوض ترجیح داده‌اند به متحدانی مانند لهستان اجازه ارسال جنگنده‌های میگ-29 متعلق به دوران شوروی را بدهند، گفت: در نهایت تصمیم «در حال انجام است». به کاخ سفید.»

اوایل این هفته، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که کشورش «درها» را برای آموزش خلبانان جنگنده اوکراینی باز کرده است، حتی اگر او ارسال هر گونه هواپیمای جنگی به کیف را رد کند.

مکرون یک روز پس از دیدار ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین از پاریس در دومین سفر از زمان حمله روسیه به همسایه طرفدار غربی خود در فوریه سال گذشته، صحبت کرد.

ما درها را برای آموزش خلبانان باز کرده‌ایم و این کار را با چند کشور اروپایی دیگر که نیز آماده هستند، باز کرده‌ایم. او در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه تلویزیونی TF1 گفت: فکر می‌کنم بحث‌ها با آمریکایی‌ها در حال انجام است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام