ایالات متحده در سال 2023 با تیراندازی های مکرر رکوردی را برای کشتار جمعی به ثبت رساند

لس آنجلس: ایالات متحده در سال 2023 رکوردی را برای کشتارهای دسته جمعی به ثبت رسانده است و تا به امروز این عذاب را به صورت هفتگی از سر می گیرد.

در طول 111 روز، خونریزی 88 کشته در 17 قتل جمعی گرفت. قاتلان همیشه از سلاح استفاده می کردند. تنها در سال 2009 تعداد زیادی از این بلایا در یک بازه زمانی مشابه تجربه شد.

کودکان یک مدرسه ابتدایی نشویل در روز دوشنبه معمولی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند. کارگران مزرعه کالیفرنیای شمالی به دلیل انتقام گیری در محل کار تیراندازی شدند. رقصندگان هنگام جشن گرفتن سال نو قمری در یک سالن رقص در خارج از لس آنجلس به قتل رسیدند.

تنها در هفته گذشته، تیراندازی در جشن Sweet 16 در دادویل، آلاباما، منجر به کشته شدن چهار مهمان و مجروح شدن 32 نفر دیگر شد. و در Bowdoin، Maine، یک زندانی که اخیراً آزاد شده بود، قبل از اینکه اسلحه را به سمت رانندگان یک بزرگراه بزرگ ببرد، به چهار نفر از جمله والدینش شلیک کرد و کشت.

فرد گوتنبرگ که دختر ۱۴ ساله‌اش جیمی یکی از ۱۷ نفری بود که در دبیرستان پارکلند فلوریدا در سال ۲۰۱۸ کشته شدند، گفت: «هیچ‌کس نباید شوکه شود. من دخترم را در یک قبرستان ملاقات می‌کنم. عصبانیت شروع به توصیف احساس من نمی کند.»

بر اساس پایگاه داده ای که توسط آسوشیتدپرس و USA Today با همکاری دانشگاه نورث ایسترن، قربانیان پارکلند از جمله 2842 نفری هستند که از سال 2006 در تیراندازی های دسته جمعی در ایالات متحده جان خود را از دست داده اند. این سازمان از همان معیارهای FBI برای شمارش قتل هایی استفاده می کند که منجر به چهار یا بیشتر مرگ می شود، به استثنای قاتل، و چندین فاکتور را برای هر کدام دنبال می کند.

این خونریزی تنها بخش کوچکی از خشونت مرگبار سالانه را تشکیل می دهد که در ایالات متحده رخ می دهد. با این حال، امسال شاهد افزایش شگفت‌انگیزی در فراوانی کشتارهای دسته جمعی بوده‌ایم: مطالعه داده‌های AP/USA Today نشان می‌دهد که این اتفاق به‌طور متوسط ​​هر ۶.۵۳ روز یک‌بار رخ می‌دهد.

اعداد 2023 زمانی که با مجموع کل سال از زمان جمع آوری داده ها مقایسه می شوند، بیشتر برجسته می شوند. ایالات متحده 30 کشتار جمعی یا کمتر را در بیش از نیمی از سال ها در پایگاه داده ثبت کرده است، بنابراین رسیدن به 17 در کمتر از یک سوم راه قابل توجه است.

از ساحلی به ساحل دیگر، انگیزه های مختلفی باعث خشونت می شود. قتل، خودکشی و خشونت خانگی؛ انتقام گروهی؛ تیراندازی در مدرسه و انتقام گیری در محل کار. همه از اول ژانویه جان چهار یا چند نفر را به طور همزمان گرفته اند.

با این حال خشونت ادامه دارد و موانعی برای تغییر باقی مانده است. به نظر می رسد که احتمال بازگرداندن ممنوعیت تفنگ های نیمه خودکار توسط کنگره بسیار دور از ذهن است، و دیوان عالی ایالات متحده در سال گذشته استانداردهای جدیدی را برای بازنگری قوانین اسلحه در این کشور تعیین کرد و محدودیت های سلاح گرم در سراسر کشور را زیر سوال برد.

سرعت تیراندازی های دسته جمعی تا کنون در سال جاری لزوماً یک رکورد سالانه جدید را پیش بینی نمی کند. در سال 2009، خونریزی کاهش یافت و سال با شمارش نهایی 32 کشتار جمعی و 172 کشته به پایان رسید. بر اساس تجزیه و تحلیل داده های مربوط به سال 2006، این ارقام به سختی از میانگین 31.1 کشتار جمعی و 162 قربانی در سال فراتر می رود.

رکوردهای وحشتناکی در دهه گذشته به ثبت رسیده است. داده‌ها نشان می‌دهد که 45 کشتار جمعی در سال 2019 و 230 نفر در چنین فجایعی در سال 2017 کشته شدند. در آن سال، 60 نفر بر اثر تیراندازی یک مرد مسلح بر فراز یک جشنواره موسیقی کانتری در فضای باز در لاس‌وگاس استریپ کشته شدند. این قتل عام همچنان بیشترین تلفات ناشی از تیراندازی دسته جمعی در آمریکای مدرن را به خود اختصاص می دهد.

جاکلین شیلدکرات، مدیر اجرایی کنسرسیوم تحقیقات منطقه‌ای درباره خشونت با اسلحه در موسسه راکفلر، می‌گوید: «واقعیت اینجاست: اگر کسی مصمم به ارتکاب خشونت دسته‌جمعی باشد، این کار را انجام می‌دهد. و این وظیفه ما به عنوان جامعه است که تلاش کنیم و موانع و موانعی را برای دشوارتر کردن این کار ایجاد کنیم.

اما شواهد کمی در سطح ایالتی یا فدرال – به استثنای تعداد انگشت شماری – وجود دارد که بسیاری از تغییرات عمده سیاست در افق وجود دارد.

برخی از ایالت‌ها تلاش کرده‌اند تا کنترل بیشتری بر اسلحه در مرزهای خود اعمال کنند. هفته گذشته، گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان، قانون جدیدی را امضا کرد که بررسی سوابق جنایی را برای خرید تفنگ و تفنگ ساچمه ای الزامی می کند، در حالی که ایالت قبلاً آنها را فقط برای افرادی که تپانچه می خرند الزامی می کرد. و روز چهارشنبه، ممنوعیت ده‌ها نوع تفنگ نیمه خودکار، قانونگذار ایالت واشنگتن را پاکسازی کرد و به سمت میز فرمانداری حرکت کرد.

کشورهای دیگر دور جدیدی از فشار را تجربه می کنند. در تنسی محافظه‌کار، پس از کشته شدن شش نفر در مدرسه ابتدایی خصوصی نشویل در ماه گذشته، معترضان به ساختمان کنگره رفتند تا خواستار مقررات بیشتری درباره اسلحه شوند.

در سطح فدرال، پرزیدنت جو بایدن سال گذشته لایحه مهمی را برای خشونت با اسلحه امضا کرد، که بررسی‌های سوابق را برای جوان‌ترین خریداران اسلحه تشدید کرد، سلاح‌های گرم را از مجرمان خشونت خانگی بیشتر حفظ کرد و به ایالت‌ها کمک کرد تا از قوانین پرچم قرمز استفاده کنند که به پلیس اجازه می‌دهد از دادگاه‌ها بخواهد که اسلحه را از آنها بگیرد. افرادی که نشانه هایی از خود نشان می دهند که ممکن است به خشونت تبدیل شوند.

علیرغم سرفصل های پر سر و صدا، کشتارهای دسته جمعی از نظر آماری نادر است و هر ساله توسط تعداد انگشت شماری در کشوری با جمعیتی نزدیک به 335 میلیون نفر انجام می شود. و هیچ راهی برای پیش بینی اینکه آیا رویدادهای امسال با این سرعت ادامه خواهند داشت وجود ندارد.

گاهی اوقات کشتارهای دسته جمعی پشت سر هم اتفاق می افتد – مانند ژانویه، زمانی که حوادث مرگبار در شمال و جنوب کالیفرنیا با فاصله زمانی دو روز اتفاق افتاد – در حالی که ماه های دیگر بدون خونریزی می گذرد.

جیمز آلن فاکس جرم شناس دانشگاه نورث ایسترن گفت: «ما لزوماً نباید انتظار داشته باشیم که این – یک کشتار جمعی در هر کمتر از هفت روز – ادامه یابد. “امیدوارم اینطور نشود.”

با این حال، کارشناسان و حامیان تکثیر اسلحه در ایالات متحده در سال های اخیر، از جمله فروش رکورد در اوج همه گیری همه گیر، را محکوم می کنند.

جان فینبلات، رئیس شرکت Everytown for Gun Safety گفت: «ما باید بدانیم که این راه زندگی نیست. ما مجبور نیستیم به این شکل زندگی کنیم. و ما نمی‌توانیم در کشوری زندگی کنیم که برنامه‌ای از اسلحه در همه جا، هر مکان و هر زمان دارد.»

انجمن ملی تفنگ به درخواست AP برای اظهار نظر پاسخ نداد.

جیمی گوتنبرگ اکنون 19 ساله خواهد بود. پدر او اکنون روزهای خود را به عنوان یک فعال کنترل اسلحه می گذراند.

گوتنبرگ گفت: «آمریکا نباید از وضعیت امروز ما تعجب کند. همه اینها در اعداد است. اعداد دروغ نمی گویند اما باید فوراً کاری برای رفع آن انجام دهیم.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام