ایالات متحده و اوکراین می گویند بسیاری از اسرار جنگی که از افشای اطلاعات اطلاعاتی در امان هستند، آسیب جدی به حملات آتی نمی زند.

واشنگتن: مقامات اوکراینی مدعی شده‌اند که افشای اطلاعات اطلاعاتی آمریکا به حملات آتی آنها آسیب جدی وارد نمی‌کند، زیرا آنها مدت‌هاست که از به اشتراک گذاشتن حساس‌ترین اطلاعات عملیاتی خودداری می‌کنند و در توانایی واشنگتن برای حفظ اسرار خود تردید دارند.

مقامات اوکراین و ایالات متحده گفتند که فقط اوکراینی ها از برخی نقشه های جنگی و سایر اطلاعات عملیاتی می دانند، نه آمریکایی ها، مهم ترین متحد آنها. این نشان می دهد که افشای اسناد نظامی طبقه بندی شده، که برخی از آنها مزایا و معایب میدان نبرد اوکراین را در رابطه با روسیه ارزیابی می کردند، ممکن است – تا کنون – برای تغییر مسیر جنگ کافی نبوده باشد.

“اگر عملیات نظامی برنامه ریزی شده باشد، پس فقط دایره بسیار محدودی از مردم از برنامه ریزی عملیات ویژه اطلاع دارند.” آسوشیتدپرس به نقل از معاون وزیر دفاع، هانا مالیار، روز چهارشنبه در تلویزیون اوکراین گفت. “خطر نشت بسیار کم است” برای مهم ترین مسائل جنگ.

با این حال، ایالات متحده این نشت را جدی می بیند. این اسناد شامل افشاگری های حساس پیش از این گزارش نشده درباره اوکراین، کره جنوبی، اسرائیل، امارات متحده عربی و دیگران است.

مقامات ارشد دولت بایدن در تلاش هستند تا جریان اطلاعات طبقه بندی شده را به رسانه های اجتماعی و وب سایت ها متوقف کنند و از هرگونه آسیب پایدار به روابط با متحدان و شرکای استراتژیک جلوگیری کنند.

و مواد مخرب تر همچنان می توانند ظاهر شوند. اسناد فاش شده همچنان در فضای مجازی ظاهر می شوند و افشاگری های آینده ممکن است برای اوکراین مضرتر از آنچه تاکنون منتشر شده است باشد.

در همین حال، روسیه روشن می کند که مشتاقانه در حال مطالعه هر راز افشا شده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین درباره افشای اطلاعات گفت: «بسیار جالب است.

با این حال، گروه‌های گفتگوی آنلاین روسی زبان به وبلاگ‌نویس‌های نظامی روسی نشان دادند که در مورد اینکه آیا افشای اطلاعات خود اطلاعات نادرست ایالات متحده است یا خیر، با هدف گمراه کردن روسیه از طریق ایجاد این تصور که ارتش اوکراین آسیب‌پذیر است، بحث می‌کنند.

مقامات اوکراینی و مردم عادی اوکراین به صراحت اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند در مورد افشای اطلاعات با ایالات متحده، که بیش از 100 میلیارد دلار به اوکراین کمک نظامی و غیرنظامی کمک کرده است، هیچ شکاف آشکاری را تحمل کنند.

یک زن به نام ناتالیا مالتسوا در کیف، جایی که بسیاری از مردم می گویند افکارشان در مورد مسائلی غیر از نقض اطلاعات ایالات متحده است، گفت: «حیف است که چنین اتفاقاتی رخ می دهد.

اما من به جو بایدن اعتماد دارم، می دانم که او فردی با تجربه است که اوکراین را دوست دارد. من مطمئن هستم که همه چیز فقط بهتر خواهد شد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه پس از گفتگو با همتای اوکراینی خود در واشنگتن به خبرنگاران گفت: محرمانه بودن در یک حوزه حیاتی، یعنی برنامه های اوکراین برای هرگونه حمله آتی برای عقب راندن نیروهای روسیه، نقض نشده است.

وزیر دفاع آمریکا گفت: «آنها یک برنامه عالی دارند… اما فقط رئیس جمهور زلنسکی و رهبری او واقعاً از جزئیات کامل آن طرح مطلع هستند».

روسای غیرنظامی و نظامی اوکراین – که در پایتخت های اروپا و آمریکای شمالی در تورهای مستمر خود برای جمع آوری تسلیحات و پول نقد غربی برای تداوم نبرد اوکراین صحبت می کردند – به سؤالاتی درباره اینکه آیا افشای اطلاعات به روابط با ایالات متحده آسیب می رساند یا خیر پاسخ دادند که اتحاد میان متحدان یکی از حیاتی ترین نیازهای جنگ اوکراین بود.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین روز چهارشنبه به خبرنگاران در مادرید گفت که جزئیات فاش شده «شنیدن خوشایند نیست».

رزنیکوف بدون اشاره به جزئیات افزود: «اطلاعات زیادی وجود دارد که صحت ندارد». “و اطلاعات واقعی قبلاً ارتباط خود را از دست داده است.”

او افشای اطلاعات را یک عملیات اطلاعاتی هدفمند خواند که به نفع روسیه است و هدف آن “کاهش سطح اعتماد بین متحدان” است.

سناتور جو مانچین گفت که نگرانی ها در مورد تأثیر افشای اطلاعات اطلاعاتی ایالات متحده “همه جا” در دیدار با مقامات اوکراینی در کیف در روز چهارشنبه مطرح شد. دموکرات ویرجینیای غربی را سناتورهای مارک کلی از آریزونا و لیزا مورکوفسکی از آلاسکا و همچنین براد پیزلی خواننده موسیقی کانتری در یک بازدید رسمی یک روزه همراهی کردند که شامل دیدارهایی با رئیس جمهور ولدیمیر زلنسکی و سایر مقامات ارشد بود.

نشت‌ها شامل عکس‌هایی از اسناد کاغذی است که با تا کردن چروک شده‌اند. مقامات دفاعی ایالات متحده می گویند اطلاعات برخی از اسناد تغییر کرده است.

این اسناد جزئیات فوری و مارس موقعیت‌های میدان نبرد اوکراین و روسیه و تعداد دقیق تجهیزات میدان نبرد را نشان می‌دهد که به تازگی از متحدانش به اوکراین سرازیر شده‌اند.

آنها همچنین نشان می‌دهند که سیستم‌های دفاع هوایی حیاتی اوکراین تا چه حد به تمام شدن موشک‌ها نزدیک شده‌اند – به‌طوری‌که انتظار می‌رود ذخایر آن در اواخر این ماه یا ماه مه تمام شود، بدون نیاز به عرضه مجدد. این امر آسمان اوکراین را به روی حملات هوایی و توپخانه‌ای روسیه که در حال حاضر شهرها و زیرساخت‌های ویران شده‌اند، باز می‌کند.

دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین، روز چهارشنبه، قبل از ورود به واشنگتن برای مذاکره با آستین در واشنگتن، با خبرنگاران در تورنتو، این خطر را کم اهمیت جلوه داد و ابراز خوش بینی کرد که اوکراین ذخایر جدید موشک های دفاع هوایی دوران شوروی مورد نیاز خود را دریافت کند.

شمیحال به CTV کانادا گفت: “دفاع هوایی ما بسیار موثر خواهد بود.” ما تمام تجهیزات را خواهیم داشت.»

اگرچه اطلاعات فاش شده جزئی تر بود، اما اوکراین و متحدانش علناً در مورد نیازهای ناامید کننده سیستم دفاع هوایی اوکراین به تامین مجدد هشدار داده اند.

جان سیفر، یک مقام ارشد سابق سیا و کارشناس روسیه، گفت در حالی که افشای اطلاعات محرمانه “نفرت انگیز” است، او فکر نمی کند که واقعا به تلاش های جنگی اوکراین آسیب برساند. او گفت که محفوظ ترین و حساس ترین اسرار جامعه اطلاعاتی معمولاً به گونه ای از خلاصه های وزارت دفاع که اسناد به نظر می رسد ختم نمی شود.

و از آنجایی که به نظر می رسد بسیاری از اطلاعات روسیه از اطلاعات سیگنال – نظارت الکترونیکی سیستم های ارتباطی و تسلیحاتی – به دست می آیند – سایفر گفت: «برای روسیه واقعاً سخت است که رویه ها و تجهیزات خود را در جریان جنگ تغییر دهد.

میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین، افشای اطلاعات مربوط به ارزیابی‌های جنگ را عاری از اطلاعات عملیاتی واقعی و تا حدی جعلی توصیف کرد. او به آسوشیتدپرس گفت که استراتژی و تاکتیک های اوکراین توسط فرماندهی نظامی توسعه داده شده است و این کار مستقیماً آسیب ندیده است.

وی گفت: سناریوهای عملیات هنوز در حال توسعه هستند زیرا خط مقدم منعطف است و هر روز تغییراتی ایجاد می شود.

از زمانی که روسیه در فوریه 2022 حمله کرد، گزارش شده است که مقامات ایالات متحده در مورد اینکه رهبران اوکراین چگونه اسرار جنگی خود را نزدیک نگه داشته اند، اظهار نظر کرده اند. یکی از شکایات رایج این بود که آمریکایی ها بیشتر از وضعیت جنگی روسیه می دانستند تا اوکراین.

در خیابان‌های کیف، یک اوکراینی دیگر به نام سرهی بوس ابراز امیدواری کرد که «شریکای آمریکایی ما» از این تخلف درس گرفته‌اند، اما او گفت که تأثیری بر روحیه اوکراینی‌ها نخواهد داشت.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام