ایالت های جمهوری خواه تنوع و تلاش های برابری در آموزش عالی را هدف قرار داده اند

کارل تپر، نماینده تگزاس، تصمیم گرفت تا دفاتر گوناگونی، برابری و گنجاندن در آموزش عالی را لغو کند، زیرا از طرح‌های تنوع در کالج‌ها که به گفته او «شکاف‌های رادیکال و سمی را دامن می‌زند» ناراحت بود.

اولین اقدام قانونگذار جمهوری خواه این بود که این مواضع را غیرقانونی اعلام کرد. او نسخه جدیدی از قانون را ارائه کرد و سه ماه بعد همین کار را انجام داد. تفاوت این است که تپر زبان را برای مطابقت با قانون مدل جدید ایجاد شده توسط موسسه گلدواتر و موسسه منهتن، دو اندیشکده محافظه‌کار که به ترتیب در آریزونا و نیویورک قرار دارند، تغییر داد.

با توجه به یک آسوشیتدپرس تحقیقات با استفاده از برنامه ردیابی لایحه به تعداد، قانونگذاران جمهوری خواه در حداقل دوازده ایالت بیش از 30 قانون را در سال جاری معرفی کرده اند که در نظر گرفته شده برای حمایت از تنوع، برابری و ابتکارات شمول در آموزش عالی است. این اقدامات به عنوان جدیدترین نقطه اشتعال در یک درگیری فرهنگی نژادی، قومیتی و جنسیتی ظاهر شده است که توسط جمهوری خواهان برجسته، مانند دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، که ممکن است برای حزب جمهوری خواه در مقابل یکدیگر رقابت کنند، تشدید شده است. نامزدی ریاست جمهوری در سال 2024

بسیاری از پیشنهادات ریشه در یکی از ده‌ها سازمان محافظه‌کار یا آزادی‌خواه دارند که توصیه‌هایی برای محدود کردن توجه به تنوع، برابری و گنجاندن در تصمیم‌گیری‌های استخدام، آموزش و پذیرش دانشجو ارائه می‌دهند. برخی از معیارها تقریباً دقیقاً منعکس کننده صورتحساب های مدل هستند. برخی دیگر تعاریف یا عبارات کلیدی را کپی می کنند در حالی که مفاهیم را با حالت های خاص خود تطبیق می دهند.

جو کوهن، مدیر قانونگذاری و سیاستگذاری بنیاد حقوق فردی و بیان، که در ماه فوریه لایحه مدل خود را به صفوف گسترده پیشنهادها اضافه کرد، گفت: “اشتیاق بسیار زیادی برای رسیدگی به این موضوع وجود دارد.”

این لوایح نتیجه تلاش های اخیر جمهوری خواهان برای محدود کردن نظریه نژادی انتقادی است، دیدگاهی که نژادپرستی از نظر تاریخی در نهادهای کشور سیستمی است و امروزه برای حفظ سلطه سفیدپوستان در جامعه ادامه دارد. کریستوفر روفو، که اکنون یکی از اعضای ارشد مؤسسه منهتن است، در سال 2020 به خشم محافظه کاران علیه آنچه که او به عنوان مفاهیم تئوری انتقادی نژادی که در دولت ها و موسسات آموزشی نفوذ می کند، کمک کرد.

ترامپ با صدور دستوری در سپتامبر 2020 پاسخ داد که آموزش‌هایی را که شامل «مفاهیم تفرقه‌انگیز» در مورد نژاد برای کارمندان دولت و پیمانکاران ممنوع می‌شد، صادر کرد. عبارات مشابهی در سال بعد در قوانین سطح ایالت ظاهر شد.

قانون موسوم به “توقف WOKE” فلوریدا، که دیسانتیس سال گذشته امضا کرد، یکی از برجسته ترین اقدامات است. این قانون، کسب‌وکارها، کالج‌ها و مدارس K-12 را از آموزش در مورد مفاهیم نژادی خاص، مانند این نظریه که افراد یک نژاد خاص ذاتاً نژادپرست، ممتاز یا تحت ستم هستند، منع می‌کند. دادگاه ها در حال حاضر اجرای قانون را در کالج ها، دانشگاه ها و مشاغل مسدود کرده اند.

DeSantis به فشار دادن این موضوع ادامه داده است. او امسال قانونی را برای ممنوعیت دفاتر تنوع، برابری و شمول به عنوان بخشی از دستور کار گسترده تر برای تغییر شکل آموزش عالی پیشنهاد کرد. او همچنین روفو و دیگر محافظه‌کاران را به هیئت نظارت کالج جدید فلوریدا منصوب کرد، که سپس دفتر کالج هنرهای لیبرال را که برنامه‌های تنوع، برابری و شمول را مدیریت می‌کرد، لغو کرد.

جنا رابینسون، رئیس مرکز بازسازی آکادمیک جیمز جی. مارتین، یک سازمان غیرانتفاعی محافظه کار مستقر در رالی، گفت: «دیسانتیس در مورد تغییراتی که می‌خواهد در دانشگاه‌ها ایجاد کند به قدری پر سر و صدا بوده است که احتمالاً باعث فعالیت در سایر ایالت‌ها شده است. کارولینا.

در چهره آنها، تنوع، برابری و شمول ممکن است غیر قابل بحث به نظر برسد. مؤسسات آموزش عالی، همراه با بسیاری از کسب و کارها، سال ها منابعی را به فراگیر اختصاص داده اند.

کارما چاوز، رئیس دپارتمان مطالعات مکزیکی آمریکایی و لاتین و رئیس مشترک کمیته تنوع کالج هنرهای لیبرال در دانشگاه تگزاس، گفت: DEI در تار و پود دانشگاه های خوب بافته شده است.

دفاتر پردیس DEI اغلب خدماتی را پیشرو می‌کنند که برای دانشجویان از نژادها، جنسیت‌ها، گرایش‌های جنسی، فرهنگ‌ها و توانایی‌های مختلف طراحی شده است. برخی از مدیران کالج نیز تنوع و برابری را در هنگام پذیرش دانشجو، ارائه بورسیه تحصیلی یا تصمیم گیری برای استخدام و ارتقاء هیئت علمی در نظر می گیرند. ممکن است از متقاضیان نه تنها رزومه و مراجع خواسته شود، بلکه همچنین اظهاراتی در مورد اینکه چگونه تلاش‌های DEI را پیش خواهند برد.

تپر معتقد است که ابتکارات DEI “از نظر ایدئولوژیکی” بر پایه “بنیاد مارکسیستی” هدایت می شود. قانونگذاران جمهوری خواه در سایر ایالت ها از استدلال های مشابهی استفاده کرده اند.

در جریان مناظره اخیر مجلس میسوری، داگ ریچی، نماینده جمهوریخواه، مجموعه ای از اصلاحات بودجه را ارائه کرد که بودجه ایالتی برای طرح های DEI در سازمان های دولتی و آموزش عالی را ممنوع می کرد. او تاکید کرد که این دفاتر از «سیاست‌های نژادپرستانه» و «ایدئولوژی مارکسیستی» حمایت می‌کنند که می‌کوشد مفاهیم خانواده هسته‌ای، شایستگی، شخصیت و قضاوت شدن بر اساس توانایی‌های شما را از ما دور کند.

مقرراتی که هزینه‌های مربوط به تنوع، برابری و تلاش‌های مشارکت را مسدود می‌کند نیز به صورت‌حساب‌های بودجه در کانزاس و تگزاس اضافه شده است. لوایح جداگانه ای برای ممنوعیت هزینه برای دفاتر DEI در آموزش عالی در آریزونا، فلوریدا، آیووا، اوکلاهاما، یوتا و ویرجینیای غربی پیشنهاد شده است، اگرچه برخی از آنها قبلاً شکست خورده اند.

لوایح دیگر، مانند اوهایو و کارولینای جنوبی، به چنین دفاتری اجازه می دهد، اما آموزش اجباری DEI را ممنوع می کند و مدیران را از درخواست اظهارات DEI از کارکنان و دانشجویان منع می کند.

دولت گرگ ابوت فرماندار تگزاس در ماه فوریه به نهادهای ایالتی هشدار داد که از عوامل DEI در تصمیم گیری های استخدامی استفاده نکنند. این امر باعث شد تا بزرگترین سیستم‌های دانشگاهی ایالتی چنین اقداماتی را متوقف کنند و دانشجویان دانشگاه تگزاس برای دفاع از تلاش‌های DEI سازماندهی شوند.

سامیحه رضوی، یک دانشجوی ارشد دانشگاه که گفت به عنوان یک زن مسلمان رنگین پوست دارای معلولیت از ابتکارات DEI بهره برده است، گفت: «احساس حمله به هویت من است. «بسیار آزاردهنده و خسته‌کننده است که قانون‌گذاران از این لفاظی بسیار نفرت‌انگیز استفاده کنند.»

انجمن آمریکایی اساتید دانشگاه، که حدود 45000 عضو در سراسر کشور دارد، گفت که این لوایح ابتکارات DEI را نادرست توصیف می کند.

ایرنه مولوی، رئیس انجمن گفت: “آنها سوت می زنند که ابتکارات DEI چیزی شوم و خرابکارانه است که مردم باید از آن بترسند، و این به هیچ وجه درست نیست.”

مرکز مارتین و موسسه گلدواتر سال گذشته قانون مدلی را منتشر کردند که بیانیه های اجباری DEI از دانش آموزان و کارکنان را به عنوان یک “آزمون سیاسی” ممنوع توصیف می کرد. قانونگذاران در جورجیا، فلوریدا، اوکلاهاما و تگزاس همه لوایح را امسال با استفاده از عبارت پیشنهادی ارائه کردند.

سیسرو اکشن، یک گروه مدافع مستقر در آستین، تگزاس، و سازمان تازه‌تأسیس «آسیب نزن»، مستقر در ریچموند، ویرجینیا، همچنین راهنمایی‌هایی را برای قانون‌گذاران ایالتی ارائه کرده‌اند که لایحه‌هایی را علیه تنوع، برابری و الزامات گنجاندن در آموزش عالی تهیه می‌کنند. صورت‌حساب‌های مشابه در میسوری و تنسی، هر دو از طرح‌های Do No Harm پیروی می‌کنند مبنی بر ممنوعیت آموزش اجباری DEI برای دانشجویان پزشکی و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی.

دانشجویان پزشکی دانشگاه میسوری علیه این قانون لابی کرده‌اند و ادعا می‌کنند که این قانون می‌تواند اعتبار دانشکده را به خطر بیندازد و مانع از یادگیری پزشکان در مورد شرایط منحصربه‌فردی شود که بر سلامت افراد با پیشینه‌های قومی، اجتماعی-اقتصادی و جغرافیایی مختلف تأثیر می‌گذارد.

جی دوینی، دانشجوی پزشکی گفت: «ما فقط به خودمان آسیب نمی‌رسانیم، در صورت تصویب این لوایح به بیماران آسیب می‌رسانیم.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام