ایران دو نفر را که به جرم توهین به مقدسات محکوم شده بودند اعدام کرد

تهران: بر اساس گزارشی، در حالی که اعدام ها در ایران ادامه دارد، دو نفر که به اتهام توهین به مقدسات به اعدام محکوم شده بودند، روز دوشنبه به دار آویخته شدند.

یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی زارع، دو مردی که به قتل رسیدند، در ماه می ۲۰۲۰ دستگیر و در آوریل ۲۰۲۱ به دلیل فعالیت در «گروه‌ها و کانال‌های ضداسلامی» آنلاین به اعدام محکوم شدند. CNN به نقل از خبرگزاری میزان، گزارش داد.

زارع و مهرداد پس از دستگیری به مدت هشت ماه از گفتگو یا ملاقات با خانواده‌هایشان منع شدند.

ایران

ایران سه متجاوز را که در ماه ژوئیه به اعدام محکوم شده بودند به دار آویخت

ایران

ایران با اولین اعدام در اعتراضات خشم برانگیخت

طبق گزارش کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی ایالات متحده، مقامات هر دوی آنها را به عنوان اعضای گروه تلگرامی «نقد خرافات و دین» تشخیص دادند که منجر به محکومیت آنها شد. CNN گزارش شده است.

کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی آمریکا اعلام کرد که مهرداد در فوریه 2022 در اعتراض به عدم تمایل مقامات به اجازه تماس تلفنی با او دست به اعتصاب غذا زده است.

این اعدام ها چند روز پس از اعدام حبیب چعب، مردی با تابعیت دوگانه سوئدی-ایرانی که به رهبری یک گروه جدایی طلب متهم شده بود، انجام شد که توسط تهران به یک رشته حملات در این کشور متهم شده بود.

قوه قضائیه میزان نیوز حبیب چعب، رهبر گروه حرکت النضال، روز شنبه اعدام شد و او را “مغز اصلی” حمله ای که در سال 2018 در اهواز منجر به کشته شدن 29 نفر شد، خواند. خبرگزاری آنادولو.

ایران حرکت النضال را یک گروه تروریستی می داند.

از زمان تظاهرات علیه قتل مهسا امینی در سپتامبر سال گذشته، تعداد اعدام‌ها در ایران افزایش یافته است.

در سپتامبر 2022، پس از مرگ مهسا امینی 22 ساله در بازداشت پلیس اخلاق، ایرانیان در اعتراض چند ماهه به قانون حجاب اجباری ایران و مسائل سیاسی و اجتماعی در سراسر کشور در سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند.

کسانی که به دلیل شرکت در تظاهرات ضد دولتی دستگیر شده اند با انواع مختلف آزار و شکنجه از جمله شوک الکتریکی، غرق شدن کنترل شده، تجاوز جنسی و اعدام های ساختگی مواجه شده اند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام