ایران رهبر شبکه قاچاق زنان را اعدام کرد

ایران رهبر شبکه قاچاق زنان را اعدام کرد

تصویر بازنمایی رویترز

قوه قضائیه ایران روز شنبه اعلام کرد که اعدام شهروز سخنوری معروف به «الکس» را که رهبری یک شبکه قاچاق زنان ایرانی به کشورهای همسایه برای تن فروشی را بر عهده داشت، انجام داده است.

خبرگزاری میزان از قوه قضاییه گزارش داد سخنوری مسئول «شبکه اسکورت و قاچاق زنان و دختران ایرانی به برخی کشورهای منطقه» است.

او به جرم قاچاق انسان به قصد تن فروشی اعدام شد.

مقالات مرتبط

چشم

چشم در برابر چشم: مرد بنگلادشی همسرش را به خاطر مهریه به قتل رساند و به عنوان مجازات اعدام شد

چشم

اعدام هر 6 ساعت یک نفر: ایران تنها در سال 2023 194 نفر را به دار آویخته است.

در سال 2020، رسانه های ایرانی گزارش داده بودند که «الکس» در مالزی با همکاری اینترپل دستگیر و متعاقباً به ایران تحویل داده شده است.

او در سپتامبر 2021 به اتهام «افساد فی الارض» به اعدام محکوم شد، اصطلاحی که مقامات ایرانی برای در بر گرفتن جرایم مختلف از جمله جرایم اخلاقی به کار می برند.

خبرگزاری هرانا، یکی از رسانه‌های فعال، اعلام کرد که چندین زن نیز در پیوند به همین پرونده بازداشت شده‌اند که با اتهامات سنگینی روبرو هستند.

بر اساس گزارش اخیر سازمان عفو ​​بین الملل، اعدام های ثبت شده در ایران از 314 اعدام در سال 2021 به 576 مورد در سال 2022 افزایش یافته است که ایران را به دومین کشور بزرگ جهان پس از چین تبدیل کرده است.

قابل ذکر است، دو زن دو سال پیش به اتهام “فساد فی الارض” و قاچاق انسان به اعدام محکوم شدند، اما مدافعان استدلال می کنند که این زنان بی گناه بوده و در واقع فعالان حقوق دگرباشان جنسی بوده اند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2017 ایران را به فهرست کشورهایی که متهم به ناتوانی در سرکوب قاچاق انسان هستند، اضافه کرد.

دو سال بعد، وزارت امور خارجه ایالات متحده بار دیگر ایران را به‌عنوان کشوری به‌اصطلاح درجه 3 معرفی کرد که این رتبه‌بندی برای کشورهایی است که کمترین تلاش را برای مقابله با این جنایت انجام می‌دهند.

بر اساس قانون حمایت از قربانیان قاچاق ایالات متحده در سال 2000، ایالات متحده به هیچ کشوری که حداقل استانداردهای حذف قاچاق را رعایت نمی کند و برای انجام آن تلاش نمی کند، کمک های خارجی غیرانسانی و غیر تجاری ارائه نمی دهد.

وزارت امور خارجه در گزارش سال 2019 خود اعلام کرد: «دولت ایران به طور کامل حداقل استانداردهای حذف قاچاق را رعایت نمی کند و تلاش قابل توجهی برای این کار انجام نمی دهد».

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام