ایران یک شهروند سوئدی مرتبط با حمله بزرگ را اعدام کرد

ایران یک شهروند سوئدی مرتبط با حمله بزرگ را اعدام کرد

در سال 2022، ایران محاکمه چاب را به اتهام برنامه ریزی و اجرای “بمب گذاری های متعدد و عملیات تروریستی” و رهبر جنبش جدایی طلب عربی مبارزه برای آزادی اهواز، که به دنبال تشکیل کشوری جداگانه در استان نفت خیز خوزستان است، آغاز کرد. در جنوب غربی ایران تصویر با حسن نیت AP

به گزارش رسانه های دولتی، یک مخالف ایرانی که در سوئد به دنیا آمده بود و به خاطر سازماندهی یک گروه جدایی طلب عرب متهم به حملاتی از جمله حمله به رژه نظامی در سال 2018 که منجر به کشته شدن 25 نفر شد، مجرم شناخته شد، روز شنبه به دار آویخته شد.

حبیب فرج الله چعب بر اساس مقررات سختگیرانه اسلامی ایران به جرم «افساد فی الارض» مجرم شناخته شده و به مجازات اعدام محکوم شده است.

در سال 2022، ایران محاکمه چاب را به اتهام برنامه ریزی و اجرای “بمب گذاری های متعدد و عملیات تروریستی” و رهبر جنبش جدایی طلب عربی مبارزه برای آزادی اهواز، که به دنبال تشکیل کشوری جداگانه در استان نفت خیز خوزستان است، آغاز کرد. در جنوب غربی ایران

سوئد موشک تحقیقاتی پرتاب می کند و به طور تصادفی در کشور همسایه نروژ فرود می آید

سوئد پنج دیپلمات روسی را اخراج کرد و آنها را به جاسوسی مظنون کرد

ایران بدون ارائه اطلاعات بیشتر در سال 2020 مدعی شد که پرسنل امنیتی این کشور چااب را در مجاورت ترکیه دستگیر کرده و به تهران منتقل کرده اند.

سوئد نسبت به پرونده چاب ابراز نگرانی کرده بود و روابط با ایران نیز به دلیل محکومیت یک مقام سابق ایرانی توسط دادگاه سوئد به حبس ابد به دلیل نقشش در اعدام دسته جمعی زندانیان سیاسی در جمهوری اسلامی در سال 1988 بدتر شده بود.

اعراب، کردها، آذری ها و بلوچ ها از اقلیت های قومی ایران هستند. ایران با این گروه ها روابط مناقشه آمیزی دارد و آنها را به همراهی با همسایگان خود متهم می کند.

شکایت های دیرینه تبعیض علیه اعراب و سایر اقلیت ها در ایران توسط تهران رد می شود.

(با ورودی های نمایندگی)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام