اینترپل هشدار جهانی را در شبکه های جرایم سازمان یافته با هدف قرار دادن واکسن های COVID-19 صادر می کند

در اطلاعیه نارنجی صادر شده به 194 کشور عضو ، اینترپل به آژانس ها هشدار داد که برای فعالیت های جنایی بالقوه در رابطه با “جعل ، سرقت و تبلیغات غیرقانونی واکسن COVID-19 و آنفلوانزا” آماده شوند.

دهلی نو: اینترپل به سازمان های اجرای قانون در سراسر جهان هشدار داده است که شبکه های جنایی سازمان یافته می توانند سعی در تبلیغ و فروش جعلی داشته باشند کووید -19 واکسن ها به صورت فیزیکی و اینترنتی.

در اطلاعیه نارنجی صادر شده به 194 کشور عضو در روز چهارشنبه ، نهاد همکاری پلیس بین المللی مستقر در لیون به آژانس ها هشدار داد تا برای اقدامات بالقوه جنایی در رابطه با “جعل ، سرقت و تبلیغات غیرقانونی کووید -19 و واکسن آنفلوانزا “.

در بیانیه اینترپل آمده است: “این همچنین شامل نمونه هایی از جرایمی است كه افراد در آن به تبلیغ ، فروش و تزریق واكسن های جعلی روی آورده اند.”

اینترپل اخطار نارنجی را برای هشدار در مورد یک رویداد ، شخص ، یک شی object یا روندی نشان می دهد که تهدیدی جدی و قریب الوقوع برای امنیت عمومی است.

CBI ، که دفتر مرکزی ملی هند است ، وظیفه هماهنگی با اینترپل را دارد.

این هشدار در روزی اعلام شد که انگلستان اولین کشور غربی بود که تصویب کرد کووید -19 واکسن ، در رقابت برای تصویب یک واکسن ، از ایالات متحده و اتحادیه اروپا طاقچه می کند.

اینترپل از سازمان های پلیس خواسته است تا “ایمنی زنجیره تأمین” را تضمین کنند و گفت “شناسایی وب سایت های غیرقانونی برای فروش محصولات جعلی ضروری است”.

دبیرکل اینترپل ، یورگن استاک در بیانیه ای گفت: “شبکه های جنایی همچنین از طریق وب سایت های جعلی و معالجات دروغین افراد بی خبر را هدف قرار خواهند داد ، که این می تواند سلامتی ، حتی زندگی آنها را به خطر بیندازد.”

“ضروری است که اجرای قانون هرچه بیشتر آماده باشد برای هجوم انواع فعالیتهای جنایی مرتبط با کووید -19 واکسن ، به همین دلیل اینترپل این هشدار جهانی را صادر کرده است. “

واحد جرایم اینترنتی اینترپل از 3،000 وب سایت مرتبط با داروخانه های آنلاین مظنون به فروش داروهای غیرقانونی و تجهیزات پزشکی تجزیه و تحلیل کرده است ، حدود 1700 مورد تهدیدات سایبری ، به ویژه بدافزارهای فیشینگ و هرزنامه است که باعث می شود این اپراتورها حتی بیشتر آسیب های مالی و سلامتی ایجاد کنند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. گجت های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.