بازار کار هوشمند سازی ساختمان

به عنوان یک نکته، پریزهای هوشمند همچنین می توانند برای بهبود و کنترل روشنایی “سنتی” استفاده شوند، معمولاً به یک برنامه متصل می شوند تا چراغ ها را روشن و خاموش یا حتی کم نور کنند.چراغ های هوشمند Philips Hue به دلیل تنظیمات ساده خود شناخته شده اند. اینها میتوانند با استفاده از دستورات صوتی، قوانین مرتبط با مکان، تشخیص سنسور و یا حتی برنامهریزیهای ساده، خاموش و روشن شوند. سیستم های برق کشی سنتی با توجه به محدودیت های فیزیکی مانند حجم کابل های رد شده در دیوارها، نه تنها راه حل مناسبی برای داشتن سیستم کنترل و اتوماسیون ساختمان نیستند، بلکه با توجه به هزینه بر و زمان بر بودن هر گونه تغییر در کاربری پس از نصب کامل، سیستم های برقی ساختمان ها از ایمنی و امنیت کمی برخوردار خواهند بود. تنها چیزی که به آن نیاز دارید تکنولوژی خانه هوشمند است. این روال طبیعی و شدت نوری که ما روزانه با آن مواجه میشویم یا در معرض آن قرار میگیریم، به قدری تأثیرگذار و نیرومند است که اندک تغيیر در شدت آن میتواند ساعت بدن ما را به طور کامل جابهجا کند و ما را دچار مشکلاتی چون اختلالات خواب، بیاشتهایی، بیشفعالی و افسردگی کند.

در حال حاضر با توجه به کمبود منابع انرژی در جهان، لزوم مدیریت و کنترل ساختمان به نحوی که انرژی کمتر و بهینه تر مصرف شود در ساختمان ها مشهود است و این امر با ارائه راهکارهای هوشمند کنترل ساختمان امکان پذیر است. همه مواردی گه در قسمتهای بالا گفته شد، در خانههای معمولی پیدا نمیشود. و موارد دیگری که رفاه زندگی شما را بالا می برند. موارد ذکر شده نشان می دهد که در ساختمان های هوشمند، کنترل پذیری و امنیت تا چه میزان افزایش یافته و امکان صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی وجود دارد. افزایش طول عمر مفید تجهیزات ساختمان : هوشمند سازی BMS ساختمان باعث استفاده بهینه از تجهیزات ساختمان شده و باعث افزایش طول عمر آنها خواهد شد. نقطه تنظیم دما افزایش یافته و دمای محیط برای حضور افراد تنظیم شود و . و همچنین می تواند برای کنترل خودکار ساختمان مانند گرمایش و روشنایی بسته به حضور یا عدم حضور فضا مورد استفاده قرار گیرد به کاهش مصرف انرژی و هزینه های جاری کمک می کند.

دسترسی کارکنان به برخی اتاق ها به صورت خودکار محدود شود. در صورت خراب شدن هر کدام از تجهیزات (مثلا سوختن یک لامپ)، به صورت خودکار اطلاعات مناسب به مرکز کنترل و اپراتور ارسال می شود. در این کارت ها اطلاعات مختلفی از جمله شماره اتاق و … در صورتی که اطلاعات کافی و به روز از تمام جوانب هوشمند سازی ساختمان داشته باشید می توانید به عنوان مدرس در آموزشگاه ها به تدریس این حرفه مشغول شوید. با شرکت در یک دوره خانه هوشمند می توانید در مدت زمانی کوتاه طراحی و پیاده سازی هوشمند سازی ساختمان را یاد بگیرید و پروژه های خانه هوشمند را در انواع ساختمان ها طراحی و راه اندازی کنید. تمامی کسانی که قصد ساخت یک منزل مسکونی یا یک ساختمان تجاری را دارند با حجم زیادی از کار و مشکلات اعم از مسائل فنی و یا مالی روبرو هستند. ساختمان هوشمند در واقع خانهای است که در ساخت آن از آخرین تکنولوژی الکترونیک برای اجزا و بخشهای مختلف موجود در آن استفاده شده است. علاوه بر این، برای تعامل با دستیارهای گوگل و الکسا استفاده از یک هاب واسطه ضروریست. محصولات تولید شده توسط این برندها از پروتکل های مختلفی پشتیبانی می کنند و از نظر کیفیت نیز با هم متفاوت هستند.

داشتن کیفیت بسیار مناسب به همراه قیمتی معقول و مناسب از دیگر ویژگی های محصولات این برند می باشد که سبب محبوبیت و معروف شدن آن در دنیا شده است. از دیگر ویژگی های مهم سیستم KNX BUS در ساختمان هوشمند، ساختار غیرمتمرکز آن است، زیرا هر دستگاه هوش مختص خود را داراست . BUS تاسیسات اروپا (EIB ، EIBus یا Instabus). دسته اول سیستم های هوشمند که بر مبنای سیستم های میکرو کنترلی یا PLC عمل می کنند و دسته دوم سیستم های هوشمند که به صورت ماژولار دارای بخش های مختلفی هستند. BMS مخفف عبارت Building Management system است و به سیستم مدیریت یکپارچه ساختمان گفته می شود که تمام تجهیزات و تأسیسات را کنترل و مانیتور می کند. سیستم های کنترل هوشمند دارای سطح انعطاف پذیری باﻻیی هستند که می توان براحتی آنها را با نیازهای مختلف منطبق نمود. با اتمام ساعات اداری و خروج کلیه کارمندان از اداره، نقطه تنظیم دما کاهش یافته و در طول ساعات شب، سیستم گرمایش انرژی کمتری مصرف می کند. پروتکل استاندارد KNX پروتکلی در اختیار کاربران سیستم هوشمند سازی ساختمان است که به صورت پروتکل باز عرضه شده است. عوامل زیادی را در انتخاب نوع و مدل محصولات مصرفی در ساختمان ها دخیل کرده است که در زیر به برخی از آنها مختصر اشاره شده است.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با سیستم هوشمند سازی خانه وب سایت خود باشید.