بایدن می گوید مرز آمریکا و مکزیک برای مدتی آشفته خواهد بود

بایدن می گوید مرز آمریکا و مکزیک برای مدتی آشفته خواهد بود

مهاجران پس از عبور از ریو براوو از ماتاموروس، مکزیک، سه شنبه، 9 مه، 2023، از طریق یک مانع سیم خاردار وارد ایالات متحده می شوند. ایالات متحده در حال آماده شدن برای پایان خط مشی عنوان 42 در روز پنجشنبه، 11 می، مرتبط با ویروس کرونا است. بیماری همه گیر که به آن اجازه داد تا به سرعت بسیاری از مهاجران پناهجو را اخراج کند. عکس- AP

رئیس جمهور جو بایدن روز سه شنبه پیش بینی کرد که با نزدیک شدن به پایان عنوان 42، مرز ایالات متحده و مکزیک “برای مدتی آشفته” خواهد بود.

بایدن گفت که با آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک، تقریباً یک ساعت در روز سه‌شنبه صحبت کرده تا درباره مرز گفتگو کند.

این محدودیت ها از سال 2020 اعمال شده است و به مقامات آمریکایی اجازه می دهد تا به سرعت مهاجران را از مرز بازگردانند. آنها اواخر این هفته به پایان می‌رسند و ایالات متحده در حال اعمال مجموعه‌ای از سیاست‌های جدید است که گذرگاه‌های غیرقانونی را محدود می‌کند، در حالی که به مهاجران در صورت درخواست آنلاین از طریق یک برنامه دولتی، داشتن حامی مالی و پس‌زمینه عبور، مسیر قانونی به ایالات متحده را پیشنهاد می‌کند. چک ها

توضیح داد:

توضیح داده شده: عنوان 42 و چگونگی انقضای آن بر مهاجرت در مرز ایالات متحده و مکزیک

توضیح داد:

چرا آمریکا 1500 نیروی اضافی به مرز مکزیک می فرستد؟

بایدن گفت که دولت او در تلاش است تا این تغییر را منظم کند. او به خبرنگاران گفت: «اما باید دید. “برای مدتی آشفته خواهد بود.”

مهاجران در حال حاضر وارد شده اند. حدود 100 نفر – بیشتر از کلمبیا – قبل از طلوع صبح روز سه‌شنبه از مرز عبور کردند و نزدیک به دو ساعت از میان کوه‌های دورافتاده و پر از تخته سنگ در شرق سن دیگو به سمت فلات شنی رفتند که در آن ماموران گشت مرزی مراقب آنها بودند.

آندرس بارا، 39 ساله، روز جمعه کلمبیا را ترک کرد، به تیجوانا، مکزیک پرواز کرد و به یک قاچاقچی 300 دلار پرداخت کرد تا او را به قله کوهی در نزدیکی ماموران راهنمایی کند، و آنها تسلیم شدند. او از کلمبیا گریخت زیرا دزدی های مکرر و اخاذی زندگی را دشوار می کرد.

او گفت که می‌خواهد در حالی که محدودیت‌ها همچنان پابرجاست وارد ایالات متحده شود، زیرا شنیده بود که بعد از پنجشنبه سخت‌تر خواهد بود.

او گفت: «این دیگر به این راحتی نخواهد بود.

گرگوری بووینو، رئیس بخش، گفت که ماموران در بخش نسبتاً آرام گشت مرزی ایالات متحده در ال سنترو، کالیفرنیا، روزانه حدود 260 مهاجر را طی یک دوره چهار یا پنج روزه تا روز یکشنبه متوقف کردند، در حالی که در هفته گذشته حدود 90 مهاجر در روز بود. روز دوشنبه، ماموران مهاجرانی از 22 کشور را پیدا کردند.

در شهر مرزی مکزیک Reynosa، روبروی مک آلن، تگزاس، گروه‌ها اعلامیه‌هایی را در روز سه‌شنبه پخش کردند که در آن به زبان انگلیسی و کریول هائیتی نحوه ثبت‌نام برای برنامه CBP One توضیح داده شد که ایالات متحده از آن برای اجازه دادن به مهاجران برای تعیین وقت ملاقات استفاده می‌کند. اخذ پذیرش در ایالات متحده

فانورد رنل از هائیتی که روز سه شنبه در میدان مرکزی رینوسا ایستاده بود، گفت که برای عبور از کشور خطر اخراج را نخواهد داشت. او گفت: «ما نمی خواهیم به آنجا (هائیتی) برگردیم زیرا اوضاع در آنجا بسیار پیچیده است. “اگر نتوانیم عبور کنیم، باید اینجا را تحمل کنیم، شاید دولت کاری برای ما انجام دهد، اما عبور غیرقانونی – نه.”

قوانین ایالات متحده و بین المللی به مهاجران حق پناهندگی می دهد. با این حال، ایالات متحده از مارس 2020 تاکنون 2.8 میلیون بار از عنوان 42 قانون بهداشت عمومی برای اخراج مهاجرانی که شانسی برای پناهندگی ندارند، به دلیل جلوگیری از گسترش کووید-19 استفاده کرده است.

دولت بایدن گفته است که آماده است تا با هر اتفاقی که پس از پایان استفاده از عنوان 42 رخ دهد، مقابله کند، اگرچه همچنین بارها از کنگره به دلیل عدم ایجاد تغییر در سیستم مهاجرتی کشور انتقاد کرده است.

ما معتقدیم که برای مقابله با آنچه قرار است پس از افزایش عنوان 42 اتفاق بیفتد، یک فرآیند قوی داریم. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت، ما دوباره از ابزارهایی استفاده می‌کنیم که در دسترس ما هستند زیرا کنگره از انجام وظایف خود در رابطه با مرز خودداری می‌کند.

جابجایی نیروها بخشی از تلاش‌ها برای تقویت امنیت در امتداد مرز جنوبی است، اما آنها عمدتاً برای کمک به نظارت و نظارت بر مرز، یا انجام ورود داده‌ها و پشتیبانی استفاده می‌شوند، و «به هیچ وجه برای تعامل با آن‌ها وجود ندارند. مهاجران، گفت: بریگ. ژنرال پت رایدر، سخنگوی پنتاگون. هدف آزاد کردن پرسنل گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده برای انجام فعالیت های اجرای قانون است.

او گفت که حداقل برخی از نیروهای فعال در نزدیکی ال پاسو، تگزاس مورد استفاده قرار خواهند گرفت، در حالی که افزود که CBP تصمیم خواهد گرفت که نیروها به کجا بروند. بیش از 900 سرباز دیگر، تفنگداران دریایی و هوانیروز در اواخر ماه مه به دنبال آن خواهند بود.

تقریباً 2500 عضو گارد ملی در حال حاضر در تمام بخش‌های مرزی پراکنده شده‌اند و مجموعه‌ای از پشتیبانی از CBP از جمله نظارت، شناسایی و حمل‌ونقل هوایی را ارائه می‌کنند. به طور جداگانه، نیروهای گارد ملی تگزاس نیز در امتداد مرز تحت نظارت ایالتی کار می کنند.

حتی با وجود محدودیت‌های پناهندگی COVID-19، دولت شاهد تعداد افرادی است که از مرز عبور کرده‌اند. طرح دولت بایدن برای سرکوب افرادی است که به طور غیرقانونی از طریق ایجاد مسیرهای جدید به منظور ارائه جایگزین هایی برای یک سفر خطرناک و اغلب مرگبار، انجام می شود.

برخی از مهاجران توسط اطلاعات نادرست قاچاقچیان یا شایعات گسترده در مورد اینکه این تغییرات برای شانس آنها برای ماندن در ایالات متحده چه تاثیری خواهد داشت تحریک شده اند.

دانیل برلین، از کمیته بین المللی نجات، گفت: «این یک سیستم حقوقی بسیار پیچیده است و به طور فزاینده ای برقراری ارتباط با واقعیت های مشتریانمان دشوار می شود. در حالی که ما سعی می کنیم دقیق ترین و به روزترین اطلاعاتی را که در اختیار داریم به دیگران منتقل کنیم، قاچاقچیان و قاچاقچیان و سایر بازیگران بد اطلاعات نادرست را منتقل می کنند.

اثرات دور از مرز جنوبی نیز احساس شده است. در شیکاگو، شهردار لوری لایت فوت در واکنش به افزایش ده برابری تعداد پناهجویانی که به سرپناه موقت و کمک های دیگر به شهر می رسند، اعلامیه اضطراری صادر کرد.

مقامات شیکاگو چندین هفته است که هشدار داده اند که پناهگاه های آن نمی توانند تعداد بیشتری از مهاجرانی را که از اواخر آوریل روزانه وارد می شوند، در خود جای دهند. مهاجران در داخل ایستگاه های پلیس شهر یا فرودگاه ها پناه گرفته اند زیرا پناهگاه های شهری پر شده اند.

با ورودی های AP.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام