با زن چینی آشنا شوید که حرفه 15 ساله خود را رها کرد و با 46700 روپیه در ماه یک دختر تمام وقت شد.

پدران خانه نشین را فراموش کنید  چین روند جدیدی از «دختران تمام وقت» دارد: چیست؟

نیانان، 40 ساله، شغل خود را در صنعت خبر رها کرد تا برای پدر و مادر پیرش «دختر تمام وقت» شود. او ماهانه 4000 یوان (46700 روپیه) برای شغل “محبت” دریافت می کند. تصویر مورد استفاده برای اهداف نمایشی/Pixabay

در مورد همسران خانه نشین و حتی پدران خانه نشین شنیده ایم که خانه را اداره می کنند در حالی که زن بیرون می رود و نان و نان خانواده را به دست می آورد. اما «دختر تمام وقت» چطور؟

بله درست است. در چین، زنی وجود دارد که شغل خود را رها کرده و تصمیم گرفته است که «دختر تمام وقت» شود. و آنچه شگفت آورتر است این است که تلاش جدید او با دستمزد همراه است.

در اینجا چیزی است که ما در مورد این روند جدید در حال تحول در چین و معنای آن برای واحد خانواده می دانیم.

مقالات مرتبط

چینی ها

تکنسین ها و مهندسان چینی ممکن است ویزاهای سریع تری برای کار در هند دریافت کنند

چینی ها

کمیته منتخب ایالات متحده در مورد ح‌ک‌چ هند را به عضویت در ناتو پلاس توصیه می‌کند

“حرفه ای پر از عشق”

پس از آن، سر و صدا در مورد یک دختر تمام وقت پدیدار شد پست صبحگاهی چین جنوبی (SCMP) در مورد نیانان 40 ساله و تصمیم او برای ترک شغل و مراقبت از والدینش و دریافت پول برای آن گزارش داد.

این روزنامه نوشت که در سال 2022، نیانان، که به مدت 15 سال در یک خبرگزاری کار می کرد، به دلیل شغلش احساس فرسودگی شغلی و سطوح بالایی از استرس می کرد. در آن زمان بود که والدینش به او گفتند که کارش را رها کند و از نظر مالی از او مراقبت خواهند کرد.

چیزی که باعث شد این پیشنهاد بهتر به نظر برسد این بود که والدینش به او کمک هزینه ماهانه 4000 یوان (46700 روپیه یا 565 دلار) پیشنهاد کردند. نیانان به انگیزه والدینش شغل خود را رها کرد و نقش “دختر تمام وقت” را به عهده گرفت، شغلی که او آن را “حرفه ای پر از عشق” توصیف می کند.

بنابراین چه چیزی مستلزم یک دختر تمام وقت است؟ این زن 40 ساله از برنامه روزانه خود و معنای دختر تمام وقت بودن تعریف می کند. او توضیح می دهد که صبح ها یک ساعت با آنها می رقصد و آنها را برای خرید مواد غذایی همراهی می کند. عصرها با پدرش شام می پزد. علاوه بر این، او مسئول تمام مسائل مربوط به الکترونیک است و همچنین آنها را از مقاصد مختلف به این طرف و آن طرف می‌برد. او همچنین وظیفه دارد هر ماه یک یا دو سفر خانوادگی ترتیب دهد.

نیانان به روزنامه گفت که در حالی که از این زندگی لذت می برد و به آرامش و آرامش او کمک می کند. او گاهی اوقات هنوز “میل به کسب درآمد بیشتر” را دارد. خوشبختانه، اگر این همان چیزی است که او می‌خواهد، والدینش هیچ مخالفتی با آن ندارند. «اگر شغل مناسب تری پیدا کردید، می توانید آن را دنبال کنید. والدین او به نائینان گفتند، اگر نمی‌خواهی کار کنی، فقط در خانه بمان و با ما وقت بگذران. SCMP گزارش.

پدران خانه را فراموش کنید چین روند جدیدی از دختران تمام وقت دارد
بازار کار چین به طور فزاینده ای رقابتی است. تصویر مورد استفاده برای اهداف بازنمایی/رویترز

جایگزینی برای بازار رقابتی چین

تصمیم ناینان برای پذیرفتن نقش تمام وقت به عنوان یک دختر، کانون توجه چین و فشارهای ناشی از کار در این کشور آسیایی است. برخی خاطرنشان می‌کنند که مفهوم «دختر تمام وقت» می‌تواند به عنوان جایگزینی برای جوانان چینی که با بازار کار رقابتی فزاینده‌ای و مشکلات روزانه «996» مواجه هستند، عمل کند.

چین به دلیل ساعات طولانی خود معروف به فرهنگ 996 شهرت دارد که در آن مردم 12 ساعت در روز، از ساعت 9 صبح تا 9 شب، به مدت شش روز در هفته کار می کنند که به 72 ساعت در هفته می رسد. این روند کاری توسط میلیاردرهای فناوری مانند جک ما، بنیانگذار علی بابا و ریچارد لیو تأیید شده است.

با این حال، این روند با انتقادهایی به خاطر سوزاندن کارمندان و در برخی موارد بسیار شدید کشتن کارمندان مواجه شده است و دادگاه عالی چین را در سال 2021 مجبور کرد «فرهنگ 996» را غیرقانونی تلقی کند. دادگاه عالی خلق چین و وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی مجموعه‌ای از پرونده‌های جدید «الگو» را صادر کرده‌اند که دادگاه‌ها را در مورد نحوه برخورد با حقوق کارگران در اختلافات کاری راهنمایی می‌کند و در عین حال به شرکت‌ها در مورد سوء استفاده هشدار می‌دهد.

علاوه بر “فرهنگ 996″، بازار کار چین بسیار رقابتی است و به عنوان “فرهنگ گرگ” رایج شده است. همانطور که یکی از کارمندان صحبت می کند بحران فنی توضیح می دهد: «ایده این است که اگر همه افراد در شرکت به شدت با یکدیگر رقابت کنند، شرکت در مبارزه و رقابت با تهدیدهای خارجی بهتر خواهد بود.»

همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد چین به «فرهنگ تشک» معتقد است، که کارکنان پرکار را مجبور می‌کند در محل کار خود بخوابند.

و رقابت در چین تنها به دلیل رکود اقتصادی فعلی پس از قرنطینه COVID-19 شدیدتر شده است. در واقع، گزارش‌ها حاکی از آن است که بیکاری در چین در حال افزایش است – به طوری که از هر پنج فارغ‌التحصیل چینی یک نفر بیکار است که بالاترین سطح از سال 2018 است که این کشور شروع به اعلام این آمار کرد.

خانه بازی در ژاپن

و در حالی که نیانان از شغل خود به عنوان “دختر تمام وقت” خوشحال است، ژاپن یک کسب و کار اجاره بهای خانوادگی در حال رونق است. شوخی نیست – شرکتی در ژاپن وجود دارد که به افراد اجازه می دهد شوهر یا همسر یا خواهر یا هر کدام از اعضای خانواده را که می خواهند داشته باشند اجاره کنند.

Ishii Yuichi، یک مرد ژاپنی، شرکت خود را با نام Family Romance 2010 راه اندازی کرد و در سال های آینده مورد توجه قرار گرفت. او می‌گوید وقتی ۲۴ ساله بود، پس از شنیدن اینکه دوستش که یک مادر مجرد است، برای ورود فرزندش به مهدکودک با مشکل مواجه شده بود، به این فکر افتاد.

و اکنون سال ها بعد، این شرکت بیش از 200 درخواست برای اجاره در هر ماه دریافت می کند. آنها همچنین دارای نرخ رضایت 98 درصدی از افرادی هستند که طبق وب سایت آنها از خدمات آنها استفاده می کنند.

او با توضیح اینکه چرا شرکتش خوب کار می کند، توضیح داد اقیانوس اطلس که به مردم کمک می‌کند غیبت‌های غیرقابل تحمل یا کمبودهای درک شده در زندگی‌شان را کپی کنند. او افزود که به دلیل انزوای فزاینده در جامعه، تنها شرکت هایی مانند او را در حال رونق می بیند.

و به نظر می رسد حق با اوست. از زمانی که عاشقانه‌های خانوادگی شروع شد، پلتفرم‌های اجاره‌ای متعددی پدید آمدند که همه چیز را از خانواده و دوستان گرفته تا مهمانان مراسم تشییع جنازه و تاریخ شام ارائه می‌دهند، با پروتکل سخت‌گیرانه‌ای که ممنوعیت اعمال محرمانه را مشخص می‌کند.

افرادی که با این آژانس‌ها کار می‌کنند، می‌گویند که فقدان ارتباط انسانی دلیل اصلی این است که این خدمات اخیراً به محبوبیت تبدیل شده‌اند. ایشی گفت: «تعداد فزاینده‌ای از جوانان وجود دارند که نمی‌دانند چگونه معاشرت کنند، زیرا شرایط خانوادگی مشابهی ندارند که در دوران پس از جنگ داشتیم. HiveLife. از نظر او، هدف از اجاره خانواده این است که «کاهش رنج مردم از یک جامعه نامعقول. وجود این نوع خدمات جایگزین خانواده چیز خوبی نیست. اما در جامعه ما به آن نیاز است زیرا به مردم کمک می کند تا با مشکلات رایج در ژاپن مقابله کنند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام