با نزدیک شدن طوفان ماور و پناه گرفتن ساکنان، باران و باد گوام را درنوردیده است

طوفان ماوار روز چهارشنبه در قلمرو کوچک گوام در ایالات متحده هجوم آورد و مردمی که جایی برای فرار نداشتند خود را برای بادهای مخرب و باران های شدید آماده می کنند که تصور می شود بزرگترین طوفانی است که در دهه های اخیر جزیره اقیانوس آرام را درنوردیده است.

ارتش ایالات متحده کشتی‌ها را اعزام کرد، ساکنان منابع را ذخیره کردند، و از هر کسی که در یک خانه بتنی زندگی نمی‌کرد، خواسته شد تا قبل از طوفان که انتظار می‌رفت به عنوان طوفان رده 4 با بادهایی با سرعت 140 مایل در ساعت (225 کیلومتر در ساعت) برسد، در جای دیگری پناه بگیرند. ) اما می تواند به رده 5، قدرتمندترین، تقویت شود. گوام آخرین بار در سال 1962 تحت تأثیر طوفان رده 5 قرار گرفت.

پیش‌بینی‌ها در دفتر خدمات ملی هواشناسی در گوام گفتند که با تشدید طوفان بعدازظهر چهارشنبه، شاهد «شرایط تقریباً سفید» در دفتر خود بوده‌اند و صدای غرش‌های ضعیف و لرزش کرکره‌ها و درها را می‌شنوند.

مقالات مرتبط

ایالات متحده

ایالات متحده برای جلوگیری از حمله احتمالی چین به ارتقای گسترده پدافند هوایی گوام برنامه ریزی می کند

ایالات متحده

در پی وقوع طوفان موکا در غرب میانمار، بیم آن می رود که صدها نفر که اکثرا مسلمانان روهینگیا هستند کشته شوند.

“داخل بمان. درختان در حال پایین آمدن هستند. براندون آیدلت، هواشناس این سرویس گفت: خطوط برق در حال پایین آمدن هستند. “همه چیز در حال تغییر است – بیرون بودن خیلی خطرناک است.”

بسیاری از جوامع در جزیره 212 مایل مربعی (549 کیلومتر مربع) برق تا بعدازظهر قطع شده بودند و برخی در جنوب خدمات آب را قطع کردند. هشدار وقوع سیل ناگهانی برای کل جزیره صادر شد زیرا پیش‌بینی‌کنندگان 25 اینچ (64 سانتی‌متر) باران را علاوه بر طوفان تهدیدکننده حیات از 4 تا 6 فوت (1.2 تا 2 متر) پیش‌بینی کردند.

پیش از وقوع طوفان، لو لئون گوئررو، فرماندار گوام، به ساکنان مناطق ساحلی، پست و مستعد سیل در قلمرو بیش از 150000 نفر دستور داد تا به ارتفاعات بالاتر بروند. بلندترین نقطه جزیره کوه لاملام در جنوب غربی با ارتفاع 1334 فوت (406 متر) است. اما بخش اعظم منطقه توریستی ساحلی تامونینگ، که بسیاری از هتل‌های تفریحی در آن قرار دارند، به سطح دریا نزدیک است.

در آگات پست در امتداد ساحل جنوبی، ساکن رئول دریلون شروع به آماده سازی برای جمعه کرد و آخر هفته را با بستن مبلمان پاسیو و ظروف زباله گذراند. او گفت که تقریباً در هر خانه ای در روستا یک درخت انبه وجود دارد – که مقامات هشدار دادند که ممکن است از روی زمین کنده شود و تبدیل به موانع جاده و پرتابه های مرگبار شود.

او قبل از وقوع طوفان به آسوشیتدپرس گفت: «بسیاری از مردم چشمشان به درختان است. “در پایین جنوب، درختان نارگیل و درختان انبه زیادی داریم.”

گوام یک مرکز حیاتی برای نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام است و وزارت دفاع حدود یک سوم جزیره را کنترل می کند. دریاسالار بنجامین نیکلسون، فرمانده منطقه مشترک ماریاناس، اجازه تخلیه پرسنل دفاعی، وابستگان و کارمندان را در مناطقی که انتظار می رود تحت تأثیر قرار گیرد، صادر کرد.

ارتش گفت که کشتی های خود را به عنوان یک اقدام احتیاطی استاندارد به دریا منتقل کرده است. هواپیماهای خود را به خارج از جزیره فرستاد یا آنها را در آشیانه های محافظ قرار داد. هر پرسنلی که در جزیره باقی مانده بود در محل خود پناه می گرفت. به گفته پنتاگون، حدود 6800 نظامی آمریکایی در گوام منصوب شده اند.

به گفته لاندون آیدلت، هواشناس متخصص با توجه به بارش باران از نوارهای بیرونی طوفان تا اواخر صبح چهارشنبه، طوفان حداکثر بادهای پایدار با سرعت 140 مایل در ساعت (225 کیلومتر در ساعت) و شدت تندبادها تا 170 مایل در ساعت (274 کیلومتر در ساعت) داشت. خدمات ملی هواشناسی در گوام مرکز آن در حدود 75 مایل (120 کیلومتر) جنوب شرقی جزیره بود و به سمت شمال – شمال غربی حرکت می کرد.

سرویس هواشناسی نسبت به “خسارات قابل توجه” ناشی از “تهدید سه گانه” باد، باران های سیل آسا و طوفان تهدید کننده زندگی از 4 تا 6 فوت (1.2 تا 2 متر)، با موج سواری خطرناک 20 تا 30 فوت (6 تا) هشدار داد. 9 متر). به گفته این سازمان، طوفان ممکن است بعد از ظهر چهارشنبه در بخش جنوبی گوام، که در غرب خط تاریخ بین‌المللی قرار دارد و یک روز جلوتر از سرزمین اصلی ایالات متحده و هاوایی است، رخ دهد.

پاتریک دال، کارشناس ارشد هواشناسی خدمات هواشناسی در گوام گفت: اگر گوام ضربه مستقیم نخورد، بسیار نزدیک خواهد بود. او خاطرنشان کرد: Mawar یک کلمه مالزیایی به معنای “رز” است.

اتوبوس های مدرسه ساکنان مراکز اجتماعی جزیره را سوار کردند و به 11 مدرسه ابتدایی که به عنوان سرپناه مجهز شده بودند، منتقل کردند. کارگران مدنی در روستاهای مختلف به ساکنان هشدار دادند که اشیاء گشاد را در حیاط خود ایمن کنند و فوراً به دنبال سرپناه باشند. برخی این خبر را با مگافون منتشر کردند، در حالی که برخی دیگر به رسانه های اجتماعی روی آوردند. با شدت گرفتن باران و باد، برق قطع و وصل شد و مقامات گفتند که نزدیک به 900 نفر در پناهگاه ها هستند.

لئون گوئررو در پیامی در یوتیوب از ساکنان خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و به گارد ملی دستور داد به افرادی که در مناطق کم ارتفاع هستند کمک کند تا تخلیه شوند و گفت: «ما در تیررس طوفان ماور هستیم. همین الان اقدام کن.»

گوئررو گفت که اعلامیه اضطراری تایید شده توسط جو بایدن، رئیس جمهور، از بسیج منابع در گوام حمایت می کند، که “به ویژه با توجه به فاصله ما از قاره آمریکا بسیار مهم است.”

طوفان با سرعت 6 مایل در ساعت (10 کیلومتر در ساعت) حرکت می کرد اما چشمی به عرض 17 مایل (27 کیلومتر) داشت، به این معنی که مردم در مرکز توفون می توانستند برای بیش از سه ساعت شرایط آرام را ببینند و خیلی زود نتیجه بگیرند که بدترین ها به پایان رسیده است. عروسک گفت با خروج چشم، بادها می توانند در عرض چند دقیقه به 150 مایل در ساعت (241 کیلومتر در ساعت) برسند، بنابراین مردم باید تا زمانی که دولت این موضوع را روشن کند، در پناه خود بمانند.

دال گفت: “مردم ممکن است بگویند، “هی، تمام شد، ما می توانیم بیرون برویم و شروع به تمیز کردن کنیم.” “این کاملا اشتباه است.

جاشوا پائولینو، یک مدیر مشتری در زیراکس گوام، پس از بستن کرکره ها و ایمن کردن اشیاء در فضای باز، به همراه همسر، دو پسر و مادرش در خانه در روستای مرکزی چالان پاگو پناه گرفته بود. او نگران بود که طوفان می تواند باران را برای مدت طولانی در جزیره بیاورد زیرا پیش بینی می شد که به تدریج از آن عبور کند.

پائولینو در پیامکی گفت: «این طوفان بسیار آهسته در حال حرکت است، بنابراین من را واقعاً ناراحت می کند.

و در اقیانوسی دورتر در لس آنجلس، ماریشل تانگ از دور نگران پدر و مادرش بود که در دهه 70 زندگی خود هستند و در دهه های اخیر در جزیره از طوفان های زیادی جان سالم به در برده اند. آنها پنجره ها را جمع کردند، چند هفته غذا جمع کردند، ژنراتور را آماده کردند و وان حمام را پر از آب کردند. خانه آنها در تامونینگ، همچنین در مرکز گوام، از بتن ساخته شده است، اما او با این وجود نگران آن بود.

«آیا خانه پابرجا خواهد ماند؟ … اگر نه، آیا آنها می توانند در صورت نیاز، با بیشترین سرعت ممکن به مکان امن دیگری بروند و مانع هیچ یک از زباله های پرنده نشوند؟» طنق تلفنی گفت.

دال گفت که روتا، جزیره ای در جزایر مشترک المنافع ایالات متحده در جزایر ماریانای شمالی نیز تحت هشدار طوفان قرار گرفته است. تینیان و سایپان، در ماریانای شمالی، تحت هشدار طوفان استوایی بودند. دال خاطرنشان کرد: برخی از مردم در آن مناطق هنوز در پناهگاه‌ها یا چادرهای موقت پس از طوفان سوپر تایفون رده 5 یوتو در سال 2018 هستند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام