بدانید چرا لیز نخست وزیر سابق بریتانیا هفته آینده از تایوان بازدید می کند

بدانید چرا لیز تراس نخست وزیر سابق بریتانیا هفته آینده از تایوان بازدید می کند

لیز تراس. تصویر فایل. رویترز

لیز تراس نخست وزیر سابق بریتانیا هفته آینده به تایوان سفر خواهد کرد تا در پی رفتار تهاجمی فزاینده چین در مورد دموکراسی سخنرانی کند.

در طول سفر خود به خاور دور، نخست‌وزیر سابق، که حکومت اسفبار 49 روزه‌اش در داونینگ استریت در اکتبر به پایان رسید، قرار است با مقامات مهم دولت تایوان دیدار کند.

به گفته سخنگوی وی، نخست وزیر سابق در یک اتاق فکر برای ابراز “همبستگی” با تایوان در حالی که با تهدید شدید چین مواجه است، سخنرانی خواهد کرد.

تایوان

تایوان 38 هواپیمای جنگی چینی و 6 کشتی نیروی دریایی را در منطقه شناسایی کرد

تایوان

پیشنهاد کم عمق: بریتانیا بیش از 200 میلیون پوند برای سیستم تلفن جدید هزینه می کند تا بیماران در حالی که منتظر پزشک هستند موسیقی دریافت کنند.

بر اساس گزارش ها، او از زمانی که از مقام 10 نخست وزیر بریتانیا برکنار شد، تلاش کرده است تا موقعیتی برای خود به عنوان شاهین در پکن ایجاد کند و نسبت به افزایش قدرت نظامی چین و گسترش سلطه اقتصادی هشدار داده است.

پس از اعلام سفر خود، تراس گفت تایوان نمونه درخشان آزادی و دموکراسی است.

من مشتاقانه منتظر هستم که شخصاً با مردم تایوان در مواجهه با رفتارها و لفاظی های تهاجمی روزافزون رژیم در پکن همبستگی نشان دهم.»
کارشناسان بر این باورند که سفر تراس می‌تواند برای دولت بریتانیا که تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد و روابط دیپلماتیک رسمی با این جزیره را حفظ نمی‌کند، سردرد دیپلماتیک ایجاد کند.

هنگامی که بازنگری یکپارچه بازنگری شده دولت در امنیت، دفاع و امور خارجه نتوانست چین را به عنوان یک “تهدید” برای بریتانیا معرفی کند، ریشی سوناک نخست وزیر در ماه مارس مورد انتقاد چندین محافظه کار قرار گرفت.

جیمز کلورلی، که توسط تراس به عنوان وزیر امور خارجه منصوب شد و پس از نخست وزیر شدن سوناک این سمت را داشت، پیش بینی می شود که در هفته های آینده پیشنهاد سفر به پکن را بپذیرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام