بررسی دفاعی نیاز استرالیا به موشک‌های دوربرد را در بحبوحه تهدیدات جنگی چین آشکار می‌کند

بررسی دفاعی نیاز استرالیا به موشک‌های دوربرد را در بحبوحه تهدیدات جنگی چین آشکار می‌کند

آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا، ریچارد مارلز معاون نخست وزیر استرالیا، پت کانروی وزیر صنعت دفاعی استرالیا و آنگوس کمپبل، رئیس نیروی دفاعی استرالیا (ADF) در یک کنفرانس خبری پس از انتشار بررسی استراتژیک دفاعی در مجلس نمایندگان با رسانه ها صحبت کردند. در کانبرا، استرالیا، 24 آوریل 2023. AAP/Lukas Coch/از طریق رویترز

سیدنی: بر اساس یک بررسی مهم دفاعی، استرالیا برای جبران خطر فزاینده چین، تلاش‌ها برای خرید موشک‌های دوربردتر را تسریع خواهد کرد.

این هشدار می دهد که در «عصر موشکی»، کشور دیگر نمی تواند با انزوای جغرافیایی خود محافظت شود.

برای توصیه های فوری، دولت حدود 19 میلیارد دلار استرالیا (12 میلیارد دلار، 10 میلیارد پوند) هزینه خواهد کرد.

بر اساس ارزیابی 110 صفحه ای، دفاع استرالیا گسترده ترین تغییر خود از زمان جنگ جهانی دوم را تجربه کرده است.

بررسی استراتژیک دفاعی در زمانی منتشر می‌شود که تنش‌های نظامی فزاینده در این منطقه بر سر موضع چین در قبال تایوان، که این کشور بارها تهدید کرده است از طریق زور به آن ملحق خواهد شد، منتشر می‌شود.

نیروی دریایی چین نیز برخلاف قوانین بین‌المللی، حضور چشمگیری در دریای چین جنوبی داشته و بخشی از آن را به عنوان قلمرو خود می‌داند.

از پایان جنگ جهانی دوم، چین بزرگترین و بلندپروازانه‌ترین تقویت نظامی را انجام داده است. این روزنامه ادعا می‌کند که این افزایش بدون شفافیت یا اطمینان از قصد راهبردی چین در منطقه هند و اقیانوس آرام صورت می‌گیرد.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر، گفت که پیشنهادات این بازنگری استرالیا را «متکی به خود، آماده‌تر و ایمن‌تر» می‌سازد تا اینکه «منتظر آینده باشد تا ما را شکل دهد».

به گفته ریچارد مارلز، وزیر دفاع، این نشان می‌دهد که نیروهای مسلح استرالیا تأکید خود را از زره‌های مستقر در زمین به «قابلیت حمله دوربردتر، با مهمات ساخته شده در استرالیا» تغییر دهند.

به گفته مارلز، “ما باید نیروی دفاعی داشته باشیم که بتواند در “طرح تاثیرگذار” شرکت کند.

وزیر اظهار داشت که ارتش با دستیابی به “موشک های ضربتی دقیق” با برد بیش از 500 کیلومتر (310 مایل) “قدرت آتش و تحرک مورد نیاز خود را در آینده” خواهد داشت.

بر اساس ارزیابی، استحکامات شمالی استرالیا باید تقویت شود و به نیروی دفاعی استرالیا (ADF) باید انعطاف‌پذیری عملیاتی بیشتری از پایگاه‌های این منطقه داده شود.

برنامه‌های استرالیا برای خرید سامانه موشک توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) که توسط ارتش اوکراین برای توقف پیشروی روسیه استفاده می‌شود، نیز تسریع خواهد شد.

چندین پروژه، از جمله پروژه‌های مربوط به سلاح‌های جدید خودکششی و وسایل نقلیه تحویل مهمات، به منظور پرداخت هزینه‌های اهداف جدید لغو خواهند شد.

به گفته آقای مارل، این ارزیابی همچنین نشان داد که حفظ “قابلیت مستمر کشتی سازی در این کشور” چقدر حیاتی است.

علاوه بر این، وزارت خارجه آمریکا در ماه مارس مجوز فروش 895 میلیون دلاری 220 موشک کروز به استرالیا را صادر کرد.

بر اساس مفاد توافقنامه دفاعی Aukus که توسط استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده به دست آمده است، استرالیا زیردریایی های کلاس ویرجینیا را از ایالات متحده خریداری خواهد کرد. این زیردریایی ها به سلاح های غیرهسته ای مجهز خواهند شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام