برزیل تعلیق اپلیکیشن تلگرام را لغو کرد و به دلیل عدم تسلیم اطلاعات مربوط به فعالیت نئونازی ها جریمه روزانه اعمال کرد.

برزیل تعلیق اپلیکیشن تلگرام را لغو کرد و به دلیل عدم تسلیم اطلاعات مربوط به فعالیت نئونازی ها جریمه روزانه اعمال کرد.

فایل – نماد برنامه پیام‌رسانی فوری تلگرام، سه‌شنبه، 28 فوریه 2023، در شهر مارپل، پانزدهم، در تلفن هوشمند مشاهده می‌شود (AP Photo/Matt Slocum, File)

پس از اینکه یک قاضی فدرال حکم تعلیق اپلیکیشن رسانه های اجتماعی را به دلیل عدم تسلیم اطلاعات مربوط به فعالیت نئونازی ها تا حدی اصلاح کرد، برزیل روز شنبه مسدود کردن تلگرام را متوقف کرد.

با این حال، طبق بیانیه مطبوعاتی دادگاه فدرال صادرکننده این حکم، قاضی به دلیل امتناع تلگرام از ارائه داده ها، جریمه روزانه یک میلیون دلار واقعی (حدود 200000 دلار) را در نظر گرفت. AP گزارش گفت.

“تعلیق کامل غیر منطقی”

ممنوعیت تلگرام: پاول دوروف، مدیر عامل شرکت، می‌گوید برنامه ممکن است برای همیشه از برزیل خارج شود، در حالی که انجام سفارش غیرممکن است

دادگاه برزیل برنامه تلگرام را در تحقیقات نئونازی ها جریمه کرد و تعلیق کرد

قاضی فلاویو لوکاس در بیانیه ای گفته است که تعلیق کامل «با توجه به تأثیر گسترده در سراسر قلمرو ملی بر آزادی ارتباطات هزاران نفر که کاملاً با حقایق تحت تحقیق بیگانه هستند معقول نیست».

بر اساس تحقیقات پلیس در مورد تیراندازی در مدرسه در ماه نوامبر، زمانی که یک دانش آموز سابق مسلح به یک تپانچه نیمه اتوماتیک و جلیقه ضد گلوله به تن داشت، تلگرام به طور موقت به حالت تعلیق درآمده بود پس از حمله به دو مدرسه در شهر کوچک آراکروز در اسپیریتو، سه نفر را به ضرب گلوله کشته و 13 نفر را زخمی کرد. ایالت سانتو

در بیانیه دادگاه آمده است که گمان می رود این نوجوان 16 ساله عضو کانال های افراطی در تلگرام بوده است که در آن آموزش های مربوط به قتل و ساخت بمب منتشر می شد.

در بیانیه دادگاه آمده است که پلیس فدرال به تلگرام دستور داد تا جزئیات نام، شماره هویت مالیاتی، عکس پروفایل، اطلاعات بانکی و کارت‌های اعتباری ثبت‌شده اعضای کانال را ارائه کند و بعداً ادعای تلگرام مبنی بر عدم امکان اجرای آن به دلیل تعلیق کانال را رد کرد.

پاول دوروف، بنیانگذار و مدیر عامل تلگرام، روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت که این شرکت در حال اعتراض به ممنوعیت در سراسر برزیل است که روز گذشته دستور داده شده بود، و مدعی شد که این ممنوعیت از نظر فنی غیرممکن است و این استدلال که ماموریت تلگرام محافظت از حریم خصوصی و آزادی بیان است.

این شرکت در یک پرسش متداول آنلاین می‌گوید که هرگز داده‌های کاربران را با هیچ دولتی به اشتراک نگذاشته است.

مشخص نیست که تلگرام چه مقدار از داده های درخواستی را می تواند ارائه دهد. برای ایجاد اکانت تلگرام فقط یک شماره تلفن لازم است و معمولاً از نام مستعار استفاده می شود. علاوه بر این، از ابتدای ماه دسامبر، تلگرام گزینه ایجاد حساب کاربری با شماره های ناشناس را ارائه کرد.

بیانیه دادگاه به “درگیری های گذشته تلگرام با قوه قضاییه” در برزیل اشاره کرد. سال گذشته، الکساندر دو موراس، قاضی دیوان عالی، با این استدلال که تلگرام با مقامات همکاری نکرده است، دستور تعطیلی سراسری تلگرام را صادر کرد. این دو روز به طول انجامید و پس از آن که دوروف عدم پاسخ اولیه شرکتش را به دلیل یک مشکل ارتباطی مقصر دانست لغو شد.

لوکاس، قاضی پرونده فعلی، در بیانیه روز شنبه گفت: «شرکت‌های فناوری باید درک کنند که فضای سایبری نمی‌تواند یک قلمرو آزاد، دنیایی متفاوت با قوانین خاص خود باشد که توسط عواملی که از آن بهره‌برداری تجاری می‌کنند، ایجاد و مدیریت می‌شود.»

برزیل با موجی از حملات مدارس دست و پنجه نرم می کند. از سال 2000 تقریباً دوجین حمله یا رویدادهای خشونت آمیز در مدارس رخ داده است که نیمی از آنها در 12 ماه گذشته از جمله کشته شدن چهار کودک در یک مرکز مراقبت روزانه در 5 آوریل است.

دولت فدرال برزیل با تمرکز ویژه بر نفوذ رسانه های اجتماعی تلاش کرده است تا خشونت مدرسه را خنثی کند. هدف این است که از حوادث بعدی جلوگیری شود، به ویژه مسئول دانستن پلتفرم‌ها در حذف محتوایی که ادعا می‌شود باعث تحریک خشونت می‌شود.

تنظیم پلت فرم های رسانه های اجتماعی موضوع تکراری اوایل این ماه بود، زمانی که رئیس جمهور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا با وزرای کابینه، قضات دادگاه عالی، فرمانداران و شهرداران دیدار کرد.

تلگرام در گذشته توسط دولت های دیگر از جمله ایران، چین و روسیه مسدود شده است.

دوروف، یک روسی تبار که شرکتش در امارات متحده عربی مستقر است، علیرغم سرکوب سخنان کرملین و رسانه های غربی پس از حمله مسکو به اوکراین در سال گذشته، توانسته است با کرملین همزیستی کند.

هکرهای به اصطلاح “وطن پرست” وفادار به کرملین از این برنامه برای سازماندهی حملات سایبری به اهداف اوکراین و ناتو استفاده می کنند. طرف مقابل از آن برای مبارزه استفاده می کند.

محققان امنیتی و آژانس‌های اطلاعاتی به طور منظم گروه‌های تلگرامی خاص را ردیابی می‌کنند و بر باج‌افزارهای باج‌افزار و سایر مجرمان سایبری، تامین‌کنندگان اطلاعات نادرست، گروه‌های تروریستی و سایر موارد تحریک کننده خشونت تمرکز می‌کنند.

با ورودی های AP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام