بلاوال بوتو، وزیر امور خارجه پاکستان، سفر هند را “موفقیت آمیز” خواند

بلاوال بوتو، وزیر امور خارجه پاکستان، سفر هند را

EAM S Jaishankar با همتای پاکستانی خود بلاول بوتو زرداری در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای در 5 مه 2023 در گوا. PTI

بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان، سفر خود به هند برای اجلاس وزرای خارجه عملیات همکاری شانگهای (SCO) را “موفقیت آمیز” خواند.

اظهارات وی ساعاتی پس از آن بیان شد که س جایشانکار، وزیر خارجه هند، بوتو را متهم کرد که “مروج، توجیه کننده و سخنگوی صنعت تروریسم است که پایه اصلی پاکستان است.”

جایشانکار در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از اجلاس سخنرانی می کرد که در آن سخنان بلاول بوتو زرداری “تروریسم سلاح سازی” در نشست سازمان همکاری شانگهای گفت. جیشانکار با حمله به کشور همسایه گفت که قربانیان تروریسم و ​​عاملان تروریسم نمی توانند کنار هم بنشینند و درباره تروریسم بحث کنند.

تماشا کنید: جایشانکار همتای پاکستانی بلاول بوتو را “مروج و سخنگوی صنعت ترور” می نامد.

تماشا کنید: استقبال سرد EAM Jaishankar از وزیر خارجه پاکستان بلاول بوتو در نشست سازمان همکاری شانگهای

بلاول در ویدئویی که توسط دبیرخانه حزب مردم پاکستان به اشتراک گذاشته شده است، گفت: “من می خواهم هیچ شهروندی قربانی تروریسم نشود، همه ما باید به عنوان یک نفر با تروریسم بجنگیم، اگر جدا از هم بمانیم، همچنان قربانی تروریسم خواهیم بود.” در توییتر.

بوتو که اظهارات جیشانکار را “شوخی” توصیف کرد، گفت: “این کشور مرا می شناسد، آیا حتی یک بار در تاریخ سیاسی خود به طور تصادفی با یک تروریست نشسته ام؟”

او افزود: «آنها نمی بینند که حتی در کشور ما ما (PPP) در رده های اول در مقابل مماشات با تروریست ها نقش ایفا می کنیم.

بر اساس گزارشی که توسط سپیده دمبوتو همچنین گفت که نمی‌خواهد پاکستان یا هند قربانی تروریسم شوند. وی افزود: تا زمانی که ما به سیاسی کردن این موضوع ادامه دهیم و بخشی از بازی ژئوپلیتیکی که در جهان و این منطقه انجام می شود، نشویم، مردم به مرگ ادامه خواهند داد.

بوتو گفت: «یک روایت نادرست از سوی وزیر خارجه هند منتشر می شود و این روایت با سفر من به هند، سخنرانی و موضع من آسیب دیده است».

جیشانکار در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای گفت که دور کردن چشم از تروریسم برای منافع امنیتی این گروه مضر است. جایشانکار در مورد تروریسم گفت، اعتبار پاکستان حتی از ذخایر فارکس سریعتر در حال کاهش است.

آنها مرتکب اعمال تروریستی می شوند. من نمی‌خواهم به آنچه امروز رخ داد دست بزنم، اما همه ما به یک اندازه احساس خشم می‌کنیم. در مورد این موضوع، موضوع تروریسم، می‌توانم بگویم که اعتبار پاکستان حتی از ذخایر فارکس آن نیز سریع‌تر از بین می‌رود.»

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.