بلاول بوتو حزب تحریک انصاف عمران خان را تهدید کرد و گفت: اوضاع را بدتر نکن

پاکستان: بلاول بوتو حزب تحریک انصاف عمران خان را تهدید کرد و گفت: اوضاع را بدتر نکن

حامیان عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، در اعتراض به دستگیری خان در پیشاور پاکستان به سمت پلیس سنگ پرتاب می کنند. رویترز

بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد که با وجود حمله این حزب به تاسیسات حساس دولتی، طرفدار ممنوعیت تحریک انصاف پاکستان نیست.

بوتو از حزب عمران خان خواست که “موضوع را بدتر نکند” و به اعتراض خشونت آمیز خود علیه دستگیری او پایان دهد.

بلاول بوتو، همچنین رئیس حزب مردم پاکستان (PPP) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که واکنش حزب تحریک انصاف به دستگیری عمران خان در یک پرونده فساد “کاملاً غیرقابل توجیه” بود.

پاکستان:

پاکستان: عمران خان 10 روز استراحت کامل را برای پای آسیب دیده توصیه کرد

پاکستان:

بازداشت عمران خان: پلتفرم های رسانه های اجتماعی در بخش هایی از پاکستان در بحبوحه اعتراضات به حالت تعلیق درآمد

او به رهبری PTI توصیه کرد که «موضوع را بدتر نکنند [and] روزنامه داون گزارش داد که خواستار پایان دادن به اعتراضات خشونت آمیز شوید.

عمران خان، 70 ساله، روز سه‌شنبه به دستور اداره ملی پاسخگویی (NAB) توسط تکاوران شبه‌نظامی، که قبل از جلسه رسیدگی به پرونده فساد وارد اتاقی از دادگاه عالی اسلام‌آباد شد، جایی که رئیس PTI برای بیومتریک حضور داشت، دستگیر شد.

دستگیری چشمگیر او باعث اعتراضات خشونت آمیز گسترده در سراسر پاکستان شد و در درگیری بین معترضان و سازمان های مجری قانون حداقل هشت نفر کشته و نزدیک به 300 نفر دیگر زخمی شدند.

بلاوال بوتو گفت: «این (اعتراض) خشونت آمیز است و شرایطی را ایجاد کرده است که در آن باید گفتگوهای جدی انجام شود. [in violence] پاسخگو خواهد بود».

او از حامیان تحریک انصاف خواست تا “اعلام کنند که از قانون و قانون اساسی تبعیت خواهید کرد” و از آنها خواست بپذیرند که با NAB به عنوان شهروند و نه تروریست درگیر خواهند شد.

«آنچه اتفاق افتاده، اتفاق افتاده است. به نقل از روزنامه اکسپرس تریبون، او گفت: کار را برای خود سخت تر نکنید.

ارتش در پایتخت کشور و همچنین در استان های پنجاب، خیبر پختونخوا و بلوچستان مستقر شد تا نظم و قانون را حفظ کند، پس از آن که حامیان آقای خان به مقر عمومی ارتش در راولپندی یورش بردند و محل سکونت فرمانده سپاه لاهور را هنگام حمله به نظامیان به آتش کشیدند. وسایل نقلیه و تاسیسات

بلاول بوتو گفت: «فکر می‌کنم وقایع نشان می‌دهد که نه تنها دولت پاکستان بلکه ارتش پاکستان نیز خویشتن‌داری شدید نشان می‌دهد. با “آتش مستقیم” روبرو می شود.

او گفت که تنها دو نمونه از حمله به مقر ارتش پاکستان (GHQ) در راولپندی وجود دارد – یک بار توسط گروه تروریستی ممنوعه تحریک طالبان پاکستان (TTP) و سپس توسط حامیان عمران خان.

بلاول بوتو تاکید کرد که او “اصولا با ممنوعیت هر حزب سیاسی مخالف است”، اما افزود که “این گونه تصمیمات با توجه به شرایط اتخاذ می شود.”

عمران خان روز چهارشنبه برای هشت روز بازداشت به سازمان ناظر مبارزه با فساد فرستاده شد، در حالی که دادگاه جلسات او را در یک پرونده جداگانه در میان اعتراضات خشونت آمیز متهم کرد. به طور جداگانه، دادگاه ناحیه و جلسات، عمران خان را در پرونده توشاخانا متهم کرد.

پرونده توشاخانا سال گذشته توسط کمیسیون انتخابات پاکستان بایگانی شد و آقای خان در ماه های گذشته از چندین جلسه استماع خودداری کرده بود. اتهامات مربوط به این ادعاست که عمران خان درآمدهای حاصل از فروش هدایای دولتی را پنهان کرده است.

عمران خان در دادگاه حضور داشت و هنگام قرائت اتهامات خود را بی گناه دانست. به گزارش کانال ژئو نیوز، او همچنین از امضای اسناد دادگاه خودداری کرد.

رئیس حزب تحریک انصاف در ماه آوریل پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته او بخشی از توطئه ای به رهبری ایالات متحده بود که او را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار می داد.

با ورودی های PTI.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام