بلاول بوتو زرداری می گوید: «گفتگوی سیاسی با تفنگ به سر بیهوده است

بلاول بوتو زرداری می گوید: «گفتگوی سیاسی با تفنگ به سر بیهوده است

بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه گفت که حزب او در تلاش است تا در میان رهبری سیاسی این کشور برای برگزاری انتخابات عمومی اجماع ایجاد کند. رویترز

اسلام آباد: بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان، روز پنجشنبه گفت که حزب او در تلاش است تا در میان رهبری سیاسی کشور در مورد برگزاری انتخابات عمومی اجماع ایجاد کند، اما همچنین تاکید کرد که هر گونه گفت‌وگو در صورتی که “با تفنگ به سر شما” انجام شود، بیهوده خواهد بود. .

اظهارات رئیس حزب مردم پاکستان (PPP) در حالی بیان شد که عمر عطا بندیال، رئیس قاضی این کشور از رهبران سیاسی خواست تا مذاکرات را در اوایل روز پس از از سرگیری دادخواست دادگاه عالی برای برگزاری همزمان انتخابات سراسری برای همه مجامع ملی و استانی انجام دهند.

روزنامه اکسپرس تریبون روز پنجشنبه گزارش داد که قاضی باندیال گفت که در مذاکرات نمی توان لجبازی کرد و می توان از طریق گفتگوهای دوجانبه اجماع ایجاد کرد. وی از رهبران سیاسی خواست که در یک روز و نه بعد از عید با یکدیگر مذاکره کنند. او در این جلسه گفت که انتخابات می تواند در ماه جولای بعد از عید برگزار شود.

علیرغم درخواست عدالت باندیال، هیچ گفتگویی بین احزاب سیاسی بسیار قطبی برگزار نشد.

بعداً، پس از اینکه منصور عوان، دادستان کل پاکستان (AGP) و فاروق اچ نایک، وکیل PPP با قاضی باندیال در اتاق خود ملاقات کردند و به دنبال زمان بیشتری برای گفتگو با اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان (PTI) بودند، جلسه رسیدگی به 27 آوریل به تعویق افتاد. – در این گزارش آمده است که حزب تحت رهبری عمران خان، نخست وزیر مخلوع، برای ایجاد اجماع در این مورد.

ما در گذشته تلاش هایی برای متحد کردن رهبری سیاسی انجام داده ایم [on elections] و مایلند دوباره این کار را انجام دهند، اما گفت و گو نمی تواند با تفنگ به سر شما انجام شود زیرا هیچ کس موافقت نمی کند. وی گفت که حزب مردم پاکستان از برگزاری انتخابات در همان روز حمایت می کند و آماده گفتگو با هر کسی برای رسیدن به این هدف است.

او گفت: «تلاش های ما با هدف نجات دموکراسی است که در حال حاضر در خطر است.

بلاال امیدوار بود که CJP قبل از ترک پست خود، اجماع را در نهاد خود ایجاد کند. «تاریخ ما هرگز شاهد چنین پراکندگی در داخل قوه قضائیه نبوده است. دادگاه عالی در حال حاضر در حال محاکمه نزد مردم است.»

پاکستان در حال حاضر در چنگال بی ثباتی سیاسی و اقتصادی است که با تنش شدید بین قوه قضاییه و مجریه بر سر تاریخ انتخابات در استان پنجاب تشدید شده است. پارلمان و قوه قضائیه بر سر برگزاری انتخابات در این دو استان اختلاف نظر دارند زیرا اولی از دادن مجوز به بودجه برای تامین هزینه ها خودداری کرده است.

بن بست بی ثباتی سیاسی را افزایش داده است و با سقوط آزاد اقتصاد، خطر نکول در کشور افزایش یافته است.

دولت فدرال به رهبری نخست وزیر شهباز شریف تاکید می کند که این قدرت را دارد که انتخابات را به تعویق بیندازد و بعد از ماه اوت برگزار کند. با این حال، حزب تحریک انصاف خان برای برگزاری انتخابات زودهنگام فشار می آورد و خواستار آن بود که به جای تأخیر در انتخابات پنجاب، مجلس ملی منحل شود و انتخابات عمومی در کشور برگزار شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام