بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا: جنگ پوتین علیه اوکراین یک شکست استراتژیک است

بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا: جنگ پوتین علیه اوکراین یک شکست استراتژیک است

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا. فایل AP

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز جمعه گفت که جنگ روسیه در اوکراین ثابت کرده است که مسکو یک “شکست استراتژیک” برای مسکو بوده است.

بلینکن طی یک سخنرانی در هلسینکی فنلاند گفت: “جنگ تجاوزکارانه پوتین علیه اوکراین یک شکست استراتژیک بوده است – قدرت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک روسیه و نفوذ آن را برای سال‌های آینده به شدت کاهش داده است.”

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه حمله به اوکراین را یک “شکست استراتژیک” برای روسیه خواند و به اتحاد غرب و ضررهای مسکو اشاره کرد.

مقالات مرتبط

آنتونی

آنتونی بلینکن می گوید آمریکا کوبا را از فهرست تروریسم حذف نخواهد کرد

آنتونی

آنتونی بلینکن می‌گوید تونس بدون توافق صندوق بین‌المللی پول در خطر «پایان عمیق» است

بلینکن در سخنرانی خود در هلسینکی گفت: ولادیمیر رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر، رئیس جمهور روسیه، “جنگ تجاوزکارانه پوتین علیه اوکراین یک شکست استراتژیک بوده است – قدرت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک روسیه و نفوذ آن را برای سال های آینده به شدت کاهش داده است.”

وی افزود: «وقتی به اهداف و اهداف استراتژیک بلندمدت رئیس جمهور پوتین نگاه می کنید، جای هیچ سوالی نیست: روسیه امروز به طور قابل توجهی بدتر از قبل از تهاجم تمام عیار است.»

بلینکن به ضررهای روسیه در میدان و بازارهای اروپا و همچنین ورود فنلاند به ناتو اشاره کرد.

کرملین اغلب ادعا می‌کرد که دومین ارتش قوی جهان را دارد – و خیلی‌ها این را باور داشتند. امروز، بسیاری ارتش روسیه را دومین ارتش قوی در اوکراین می دانند.

بلینکن از عضویت سوئد در ناتو دفاع می کند

بلینکن از ترکیه خواست تا با عضویت سوئد در ناتو موافقت کند. این دیپلمات ارشد گفت که ایالات متحده «از روز اول» طرفدار پیوستن سوئد به ناتو بوده و «گام‌های مهمی» برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی «مشروع» ترکیه برداشته است.

بلینکن به خبرنگاران در شهر لولیا در شمال سوئد گفت: «از دیدگاه ایالات متحده، اکنون زمان نهایی کردن الحاق سوئد است.

وی افزود: «ترکیه نگرانی های مهم و مشروعی را مطرح کرده است. سوئد و فنلاند هر دو به این نگرانی ها پرداختند. و بنابراین، زمان حرکت به جلو اکنون است. ما دوست داریم که این اتفاق قبل از نشست ویلنیوس رخ دهد.”

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.