به لطف آهنگ جدید و غافلگیرکننده Drake X The Weekend، برچسب های موسیقی به دلیل هوش مصنوعی نگران هستند.

به لطف آهنگ جدید و غافلگیرکننده Drake X The Weekend، برچسب های موسیقی به دلیل هوش مصنوعی نگران هستند.

شخصی از هوش مصنوعی برای ساخت یک آهنگ کاملا جدید با حضور دریک و آخر هفته استفاده کرد. اما از آنجایی که خوانندگان هرگز این آهنگ را نخوانده‌اند، هنرمندان و برچسب‌های موسیقی نگران هستند، چگونه مدولاسیون صدای هوش مصنوعی و آهنگ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌توانند صنعت را مختل کنند.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بسیاری از صنایع را نگران کرده است. با این حال، یک آهنگ جدید، صنعت موسیقی و خواننده-ترانه سراها را نیز نگران کرده است. به هر حال، هوش مصنوعی این توانایی را دارد که هنرمندان را آنطور که امروزه می شناسیم، به عنوان عتیقه جات یا بقایای یک سیستم قدیمی ناپایدار تبدیل کند.

پس از پخش شدن آهنگی حاوی صداهای دریک و The Weeknd که توسط هوش مصنوعی تولید شده بود در روز دوشنبه، بزرگترین شرکت ضبط دنیا به دنبال حسابرسی از خدمات استریم بود. گروه موسیقی یونیورسال (UMG) که هر دو هنرمند را نمایندگی می کند، قبلاً تلاش کرده است از دسترسی برنامه های هوش مصنوعی به فهرست خود جلوگیری کند، اگرچه به نظر می رسد گفتن این کار آسان تر از انجام آن باشد.

همچنین بخوانید: تجارت هوشمندانه: شرکت بازی های ویدیویی ربات هوش مصنوعی را مدیر عامل خود می کند، ارزش سهام در زمان بی سابقه ای افزایش می یابد

تنها در چند ساعت، آهنگی به نام Heart On My Sleeve بیش از 15 میلیون بار در TikTok، 625000 در Spotify و بیش از 230000 در YouTube پخش شد قبل از اینکه شرکت ها اقدام به حذف آن به دلیل نقض حق نسخه برداری کنند.

Republic Records، یکی از زیرمجموعه‌های UMG، هم نماینده Drake و هم The Weeknd است. با سهم بازار بیشتر از مجموع همه شرکت‌های مستقل، لیبل هلندی بزرگترین برند جهان است.

پس از این حادثه، UMG بیانیه‌ای صادر کرد که در آن اعلام کردند که هوش مصنوعی موسیقی را از فهرست هنرمندان خود تولید می‌کند «این سوال را مطرح می‌کند که همه ذینفعان در اکوسیستم موسیقی می‌خواهند در کدام سمت تاریخ باشند: طرف هنرمندان، طرفداران، و بیان خلاق انسان، یا طرف تقلبی عمیق، تقلب، و محرومیت هنرمندان از پرداخت حق الزحمه آنها.»

همچنین بخوانید: هوش مصنوعی نگران مشاغل کدنویسی نرم افزار را از بین می برد؟ در اینجا چیزی است که ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل می گوید

طبق این برچسب، پلتفرم‌ها «مسئولیت قانونی و اخلاقی اساسی برای جلوگیری از سوء استفاده از خدمات خود به گونه‌ای که به هنرمندان آسیب می‌رساند، دارند».

برنامه‌های هوش مصنوعی مختلف به حدی بهبود یافته‌اند که اکنون می‌توانند هم صدای موسیقی و هم صدای هنرمندان را تقلید کنند، که خطری برای فهرست عظیم UMG به ارزش میلیاردها دلار است. این برند موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی را تهدیدی برای مدل اقتصادی خود می داند.

UMG نامه‌ای به شرکت‌های پخش‌کننده مانند Apple Music، Spotify و Pandora در اوایل ماه جاری ارسال کرد و از هوش مصنوعی درخواست کرد که دسترسی به کاتالوگ آن ممنوع شود. یکی از نمایندگان روز سه شنبه به سی ان ان گفت که این شرکت “یک مسئولیت اخلاقی و تجاری در قبال هنرمندان ما برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز از موسیقی آنها دارد.”

کارل فاولکس، وکیل سرگرمی و تجارت نیویورک، به سی ان ان گفت: “من مطمئن نیستم که این کار چقدر موثر خواهد بود، زیرا سرویس های هوش مصنوعی احتمالا همچنان می توانند به نوعی به مطالب دارای حق چاپ دسترسی داشته باشند.”

همچنین بخوانید: کلاهبرداران صدای دختر را با استفاده از هوش مصنوعی در «کلاهبرداری آدم ربایی» شبیه سازی کردند، یک میلیون دلار به عنوان باج طلب کردند.

به گفته فاولکس، دولت باید «صراحتاً» کسب‌وکارهای هوش مصنوعی را از استفاده از محتوای دارای حق چاپ برای آموزش مدل‌های خود منع کند. او در مورد حق چاپ اظهار داشت: «نه آثاری که توسط ماشین‌هایی ایجاد شده‌اند که از هنر اصلی برای خلق آثار جدید استفاده می‌کنند.

در ماه مارس، اداره حق نسخه‌برداری ایالات متحده دستورالعمل جدیدی صادر کرد مبنی بر اینکه تصمیم خواهد گرفت که آیا اثر تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند به صورت موردی دارای حق چاپ باشد یا خیر، توضیح می‌دهد که این بستگی به این دارد که آیا چیزی صرفاً یک «تولید مکانیکی» است یا نتیجه مفهوم ذهنی اصیل خود نویسنده، که به آن [the author] شکل قابل مشاهده ای داد.»

دیوید گتا، دی جی و تهیه کننده، در ماه فوریه نشان داد که ساخت موسیقی جدید با استفاده از دو برنامه هوش مصنوعی، ChatGPT برای کلمات و Uberduck برای صداها چقدر ساده است. پس از حدود یک ساعت، او یک آهنگ رپ ساخت که شبیه کار امینم بود. گوتا آن را در یکی از کنسرت های خود اجرا کرد اما اظهار داشت که هرگز آن را به صورت تجاری منتشر نخواهد کرد.

او در آن زمان اظهار داشت: «این یک مشکل اخلاقی است که باید برطرف شود، زیرا به نظر من دیوانه کننده است که امروز می‌توانم شعر تایپ کنم و به نظر می‌رسد که دریک یا امینم آن را رپ می‌کنند.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام