به گفته این مقام، به رسمیت شناختن احتمالی طالبان در محور نشست سازمان ملل متحد در مورد افغانستان نیست

به گفته این مقام، به رسمیت شناختن احتمالی طالبان در محور نشست سازمان ملل متحد در مورد افغانستان نیست

تصویر نمایشی پرونده رویترز

سازمان ملل: یک مقام سازمان ملل روز پنجشنبه پس از اظهارات معاون رئیس سازمان ملل متحد که سوالات و ابهامات را برانگیخت، گفت: نشست ماه آینده سازمان ملل در مورد افغانستان بر روی شناخت بالقوه جهانی رژیم طالبان متمرکز نخواهد بود.

قرار است از اول تا دوم می، فرستادگان ویژه چندین کشور در امور افغانستان به دعوت آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، پشت درهای بسته در دوحه ملاقات کنند. روز دوشنبه، آمنه محمد، معاون او گفت که این گروه “می توانند آن گام های کوچک را پیدا کنند تا ما را در مسیر شناخت بازگردانند.”

فرهان حق معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: «کنفرانس دوحه در اول و دوم ماه مه بر شناسایی تمرکز ندارد و ما نمی‌خواهیم در این مورد سردرگمی وجود داشته باشد». موضوع بحث… ایجاد یک اجماع واحد بیشتر در مورد چالش های موجود است.

طالبان در اوت 2021 با عقب نشینی نیروهای تحت رهبری ایالات متحده پس از 20 سال جنگ، قدرت را به دست گرفتند.

در ماه دسامبر، مجمع عمومی سازمان ملل متشکل از 193 عضو، برای دومین بار، به تعویق انداختن تصمیم در مورد به رسمیت شناختن حکومت طالبان افغانستان با اجازه دادن به آنها برای فرستادن سفیر سازمان ملل متحد به نیویورک را تصویب کرد.

در اوایل ماه جاری، طالبان پس از توقف کار بیشتر زنان برای گروه‌های کمک‌های بشردوستانه در ماه دسامبر، ممنوعیت کار زنان افغان برای سازمان ملل را آغاز کرد. از زمان سرنگونی دولت مورد حمایت غرب، آنها همچنین کنترل دسترسی زنان به زندگی عمومی را تشدید کرده اند، از جمله ممنوعیت ورود زنان به دانشگاه و بستن اکثر دبیرستان های دخترانه.

طالبان می گوید که مطابق با تفسیر دقیق خود از قوانین اسلامی، به حقوق زنان احترام می گذارد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام