بوریس جانسون، نخست وزیر سابق، چت های واتس اپ را برای تحقیقات کووید ارائه می دهد

بریتانیا: بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق، چت‌های واتس‌اپ را برای تحقیقات کووید ارائه می‌کند

جانسون در نامه ای به Image Courtesy AP قول داد که “همه واتساپ های ویرایش نشده ای را که به دفتر کابینه ارائه کرده ام” به بارونس هالت، رهبر تحقیقات کووید، ارسال کند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، اعلام کرده است که فوراً تحقیقات مربوط به کووید را با چت‌های واتس‌اپ ویرایش نشده خود ارائه خواهد کرد.

این یک روز پس از آن اتفاق می‌افتد که دولت اعلام کرد از قاضی می‌خواهد درخواست تحقیق برای پیام‌های نخست‌وزیر سابق و دیگر مقامات را لغو کند.

جانسون اظهار داشت که از اقدامات قانونی در حال انجام توسط دولت آگاه است اما خاطرنشان کرد که این انتخاب او نبوده است.

مقالات مرتبط

سابق

بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، پس از ادعاهای جدید «پارتی‌گیت» دوباره با تحقیقات مواجه خواهد شد

سابق

بریتانیا مدعی است روسیه ابتکار عمل در جنگ اوکراین را پذیرفته است

او اعلام کرد که از تحقیقات برای مشاهده پیام های او “کاملا راضی” خواهد بود.

جانسون در نامه‌ای به بارونس هالت، رهبر تحقیقات کووید، قول داد که «همه واتس‌اپ‌های ویرایش نشده را که به دفتر کابینه ارائه کرده‌ام» ارسال کند.

از آنجایی که تلفن جانسون در یک رخنه امنیتی به خطر افتاده است و از آن زمان دیگر روشن نشده است، این پیام‌ها تنها به آوریل 2021 بازمی‌گردند، یعنی یک سال پس از همه‌گیری.

جانسون اظهار داشت که در حالی که دوست داشت پیام‌های درخواستی را که به آوریل 2021 بازمی‌گردد ارسال کند، به او اطلاع داده شده بود که دیگر نمی‌تواند به تلفن قدیمی‌اش «ایمن دسترسی پیدا کند».

احتمالاً مکالمات مربوط به قرنطینه های ویروس کرونا که در سال 2020 اعمال شد، در نامه های دریافتی قبل از آوریل 2021 پوشش داده می شود.

جانسون اظهار داشت که می‌خواهد توصیه‌های سرویس‌های امنیتی را “آزمایش” کند و از دفتر کابینه درخواست کمک کرد تا تلفن قدیمی خود را به طور ایمن روشن کند.

او در حالی که دفترچه های یادداشت هم عصر خود را به دفتر کابینه می داد گفت که دیگر به آنها دسترسی ندارد.

من از دفتر کابینه خواسته ام که اینها را به شما منتقل کند. اگر دولت تصمیم بگیرد که این کار را نکند، من از آنها می خواهم که به دفتر من بازگردانده شوند تا بتوانم آنها را مستقیماً در اختیار شما قرار دهم.»

در اوایل این هفته، تحقیقات کووید به دولت دستور داده شد تا ارتباطات بین آقای جانسون و 40 وزیر و مقام دیگر را در سراسر همه‌گیری تا پنجشنبه ساعت 16:00 BST برقرار کند.

به گفته دفتر کابینه که به نخست وزیر در اداره دولت کمک می کند، بسیاری از پیام ها بی ربط هستند و دادن آنها به دولت حریم خصوصی وزرا را نقض می کند و تصمیم گیری های آینده را مختل می کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام