بیش از 2.6 هزار رای دهنده NOTA را انتخاب کردند

نظرسنجی کارناتاکا 2023: بیش از 2.6 هزار رای دهنده NOTA را انتخاب کردند

نماد NOTA توسط موسسه ملی طراحی احمدآباد برای پانل نظرسنجی طراحی شده است.

کنگره در انتخابات کارناتاکا در سال 2023 پیروز شد و قرار است دولت جدید این ایالت را تشکیل دهد. در این میان، کمیسیون انتخابات هند اطلاع داد که بیش از 2.6 هزار رای دهنده که حق امتیاز خود را در نظرسنجی مجمع 10 مه اعمال کردند، از گزینه “هیچ یک از موارد فوق” یا NOTA استفاده کردند.

طبق داده های موجود در وب سایت ECI، کنگره 118 کرسی از 224 کرسی مجمع در کارناتاکا را به دست آورده است و در 18 کرسی دیگر پیشتاز است، در حالی که BJP 53 کرسی برنده شده است و در 11 کرسی جلوتر است. Janata Dal (سکولار) در 18 کرسی برنده شده است. و در دو رتبه پیشرو است.

طبق ECI، حدود ساعت 3:30 بعد از ظهر روز نظرسنجی کارناتاکا در سال 2023 (در 10 مه)، 259278 (0.7 درصد) از نزدیک به 3.84 کرور مردمی که برای رای دادن بیرون آمدند، از گزینه NOTA استفاده کردند.

مقالات مرتبط

کارناتاکا

نتایج کارناتاکا: شیواکومار یا سیددارامایا؟ انتخاب مدیر ارشد کنگره چه کسی خواهد بود؟

کارناتاکا

یدیوراپا به کارگران حزب در کارناتاکا: وحشت نکنید، پیروزی و شکست برای BJP تازگی ندارد

گزینه NOTA در ماشین های رای گیری الکترونیکی (EVM) در سال 2013 معرفی شد و نماد خاص خود را دارد – یک برگه رای با یک صلیب سیاه روی آن.

پس از حکم دادگاه عالی در سپتامبر 2013، ECI دکمه NOTA را بر روی EVM ها به عنوان آخرین گزینه در پانل رای گیری اضافه کرد. قبل از دستور دادگاه، کسانی که تمایلی به رای دادن به هیچ نامزدی نداشتند، این امکان را داشتند که تصمیم خود را طبق قانون 49-O (انتخاب کننده تصمیم به عدم رای دادن) قوانین برگزاری انتخابات، 1961 ثبت کنند. اما این امر مخفی کاری رای دهنده را به خطر انداخت. .

دکمه NOTA در EVM مخفی بودن رای گیری را تضمین می کند.

با این حال، دیوان عالی از دستور دادن به کمیسیون انتخابات برای برگزاری نظرسنجی های جدید در صورتی که اکثریت رای دهندگان از گزینه NOTA هنگام رای دادن استفاده کنند، خودداری کرده بود.

نماد NOTA توسط موسسه ملی طراحی احمدآباد برای پانل نظرسنجی طراحی شده است. PTI NAB NAB ANB ANB

با ورودی های PTI

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.