تایوان هواپیماهای جنگنده F-16 را پس از ناپدید شدن یکی از آنها پس از مدت کوتاهی پرواز از پایگاه هوایی هوالین ، زمین زد

تصمیم برای کشیدن 150 هواپیما از آسمان تایوان باعث می شود این جزیره به ناوگان محدودتری برای دفع هواپیماهای چینی متکی باشد.

تایپه: مقامات روز چهارشنبه گفتند ، تایوان تمام هواپیماهای جنگنده F-16 خود را برای بررسی ایمنی زمین گرفته است زیرا نیروهای امدادی همچنان به جستجوی هواپیمای مفقود شده در حین تمرین می پردازند.

این تصمیم حدود 150 هواپیما را از آسمان تایوان خارج می کند و باعث می شود جزیره دموکراتیک با تکیه بر ناوگان محدودتری نسبت به هشدار هواپیماهای چینی که در ماه های اخیر با سرعت بی سابقه ای آن را وز کرده اند ، هشدار دهد.

نیروی هوایی اعلام کرد یک هواپیمای F-16 تک نفره که توسط یک خلبان 44 ساله به پرواز در می آمد سه دقیقه شب بعد از برخاستن از پایگاه هوایی هوالین در شرق تایوان از رادار در ارتفاع حدود 6000 فوت (1800 متر) ناپدید شد.

این ناپدید شدن کمتر از سه هفته پس از کشته شدن یک خلبان هنگام سقوط هواپیمای جنگنده F-5E وی به دریا در حین آموزش اتفاق افتاد و باعث زمین گیر شدن مشابه شد.

رئیس جمهور Tsai Ing-wen به خبرنگاران گفت: “ماموریت نجات اکنون اولویت اصلی ما است. نیروی هوایی تمام F-16 ها را برای بررسی زمین گیر کرده است و من دستور داده ام که در مورد علت حادثه تحقیق کنم.”

تایوان در معرض تهدید مداوم حمله چین است ، این جزیره را قلمرو خود می داند و قول داده است که در صورت لزوم یک روز آن را با زور تصرف کند.

ناوگان جنگنده های آن قدیمی است و از چین غافلگیر می شود. این هواپیما بدون جنگنده F-16 از جنگنده های دفاع محلی بومی ، میراژهای ساخت فرانسه از اواخر دهه 1990 و جنگنده های F5-E تشکیل شده است که قدمت آنها به دهه 1970 باز می گردد.

از زمان تحویل تایوان به جنگنده های خریداری شده از ایالات متحده در سال 1997 ، هفت مورد سقوط در هواپیماهای F-16 رخ داده است.

تایوان هواپیماهای خود را با دو برابر سرعت نسبت به سال گذشته درگیر کرده است تا در برابر افزایش حملات چین به منطقه دفاعی خود محافظت کند.

تحلیلگران می گویند پروازهای پکن برای آزمایش پاسخ های دفاعی جزیره و همچنین فرسودگی جنگنده های آن طراحی شده است که با هر پرواز به منقضی می رسد.

ارتش تایوان امسال با یک رشته تصادف هوایی دست و پنجه نرم کرده است.

در ژانویه ، هشت مقام ارشد از جمله رئیس ستاد کل در یک سقوط هلی کوپتر کشته شدند.

پکن از زمان انتخاب رئیس جمهور تسای در سال 2016 فشارهای نظامی ، اقتصادی و دیپلماتیک را بر تایوان انباشته است ، بخشی از این امر به دلیل امتناع وی از تصدیق موضع خود مبنی بر اینکه این جزیره بخشی از “یک چین” است.

در زمان رئیس جمهور دونالد ترامپ ، واشنگتن حدود 18 میلیارد دلار فروش اسلحه به تایوان را مجاز دانست ، از جمله 66 نسل جدید F-16 و سیستم عامل های پیشرفته موشکی – فروشهایی که خشم پکن را برانگیخته است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.