تراشه‌ای که به‌عنوان قدرتمندترین تراشه‌ی دنیا شناخته می‌شود، در واقع سیلیکون قدیمی اینتل است

چین دروغ می گوید: تراشه داخلی که به عنوان «قوی ترین دنیا» لقب گرفته است، در واقع سیلیکون قدیمی اینتل است.

در تحولی که صنعت فناوری چین، به‌ویژه صنعت نیمه‌هادی‌ها را سرخ‌پوش می‌کند، یک شرکت چینی که ظاهراً سریع‌ترین پردازنده جهان را می‌ساخت، گرفتار شد که پردازنده‌های قدیمی اینتل را تغییر داده و آن‌ها را به‌عنوان متعلق به خودش معرفی می‌کند.

بر اساس گزارشی از Tom’s Hardware، یک تولید کننده سخت افزار رایانه چینی اخیراً تراشه جدیدی را معرفی کرده است که گمان می رود نسخه تغییر نام تجاری مدار مجتمع (IC) شرکت اینتل باشد.

این سوء ظن پس از آزمایش معیار واحد پردازش مرکزی (CPU) که ​​توسط Geekbench، یک ابزار آنلاین چند پلتفرمی که توسط Primate Labs اجرا می‌شود، انجام شد، نشان داد که پردازنده‌های Powerleader’s Powerstar P3-01105 با CPU Core i3-10105 Comet Lake اینتل یکسان هستند.

تاریخچه چین از سیلیکون و رسوایی ها
یافته های Geekbench به طور گسترده توسط رسانه های چینی و خارجی متخصص در سخت افزار کامپیوتر گزارش شده است. در صورت تایید، این آخرین رسوایی خواهد بود که بر تلاش های چین در توسعه تراشه های داخلی، پس از پرونده بدنام Hanxin در سال 2006 تأثیر می گذارد.

مقالات مرتبط

چین-آمریکا

جنگ فناوری چین و آمریکا: CCP میکرون، بزرگترین سازنده تراشه آمریکا را ممنوع کرد، آنها را در ممیزی امنیتی ناکام گذاشت

چین-آمریکا

Gambit هوش مصنوعی اینتل: چگونه سازنده تراشه قصد دارد به هوش مصنوعی وارد شود و پردازنده‌های هوش مصنوعی را در هر رایانه شخصی بسازد

تراشه Hanxin در ابتدا به عنوان پروژه ای که شانگهای را به عنوان یک مرکز تولید تراشه پیشرو معرفی می کرد، مورد تجلیل قرار گرفت، سپس مشخص شد که شامل جعل و کلاهبرداری جدی توسط چن جین، توسعه دهنده از دانشگاه جیائوتنگ شانگهای است.

حرکت دستکاری پاورلیدر
Powerleader، شرکتی که از سال 1997 سرورها و رایانه های شخصی تولید می کند، قبلاً قبل از اعلام عرضه نسل اول پردازنده های Powerstar خود در 7 می به پردازنده های اینتل متکی بود.

این شرکت متعلق به هلدینگ سرمایه گذاری شنژن پاورلیدر است که همچنین مالک شرکت گروه علم و فناوری PowerLeader در فهرست هنگ کنگ است. .

Powerleader قبلاً اظهار داشت که پردازنده‌های Powerstar آن بر اساس معماری x86 ساخته شده‌اند و برای طیف گسترده‌ای از کاربردها از جمله دولتی، آموزشی، انرژی، صنعت، مالی، مراقبت‌های بهداشتی، بازی و خرده‌فروشی مناسب هستند. علاوه بر این، این شرکت کامپیوترهای شخصی رومیزی و ایستگاه های کاری را معرفی کرد که به تراشه Powerstar مجهز بودند.

این محصولات در چندین کارخانه تولیدی واقع در استان هایی مانند گوانگدونگ، سیچوان، هونان، هبی، گوانگشی، شانشی، جیانگ سو و همچنین در پکن تولید می شوند.

تلاش چین برای ساخت تراشه های پردازشی یا CPU های خود
چین در تلاش است تا آی سی های خود را توسعه دهد اما با موانعی مانند محدودیت های مالکیت معنوی (IP) و فقدان معماری مجموعه دستورالعمل های ایجاد شده محلی مواجه شده است. در نتیجه، معماری x86 اینتل همچنان بر بازار رایانه تسلط دارد، در حالی که معماری Arm در بخش دستگاه های تلفن همراه پیشتاز است.

شرکت‌های چینی گاهی اوقات به خرید طرح‌های تراشه از شرکت‌های خارجی متوسل می‌شوند، همانطور که Advanced Micro Devices مجوز طراحی پردازنده Zen x86 خود را به طراح چیپ چینی Haiguang در سال 2016 داد.

شرکت نیمه هادی Fabless Zhaoxin، یک سرمایه گذاری مشترک بین VIA Technologies و دولت شهرداری شانگهای، CPU های رومیزی و لپ تاپ سازگار با x86 را برای بازار داخلی تولید می کند.

علاوه بر این، CPUهای Jintide Montage Technology مبتنی بر هسته‌های IP اختصاصی x86 اینتل هستند، با تغییرات خاصی برای اطمینان از امنیت پردازش داده‌ها.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام