ترکیه بازگرداندن 12 اثر باستانی سرقت شده از ایالات متحده را تایید کرد

ترکیه بازگرداندن 12 اثر باستانی سرقت شده از ایالات متحده را تایید کرد

تصویر بازنمایی رویترز

استانبول: به گزارش خبرگزاری آناتولی، سرکنسول ترکیه در نیویورک تایید کرد که 12 اثر باستانی سرقت شده در حال بازگشت به خانه هستند.

ریحان اوزگور در مراسم بازگشت به کشور گفت: شتاب این همکاری ها نه تنها باعث تشویق همکاری های عمیق تر بین ترکیه و آمریکا می شود، بلکه برای جامعه جهانی در مبارزه با قاچاق اموال فرهنگی نیز الهام بخش است.

این پیام که خرید، تملک و فروش غیرقانونی آثار فرهنگی عواقب خواهد داشت، با صدای بلند و واضح برای همه قاچاقچیان، دلالان و مجموعه داران ارسال می شود.

به گفته اوزگور، قاچاق آثار باستانی “تهدید بزرگی برای میراث فرهنگی مشترک ما” است.

وی گفت: به همین دلیل است که به عنوان جمهوری ترکیه در این گروه از آثار باستانی، قطعاتی از هر منطقه مختلف کشورمان مانند بوردور، قونیه، سانلیورفا، چاناکاله، مانیسا، آنتالیا و آناتولی شرقی وجود دارد.

اوزگور بیان کرد که 1203 کالای فرهنگی بین سال‌های 2002 تا 2023 به ترکیه بازگردانده شد و بر تلاش‌های این کشور برای مبارزه با قاچاق اموال فرهنگی و حفاظت از تاریخ تمدن‌های مختلف که قبلا سرزمین‌های آناتولی را خانه می‌نامیدند، تاکید کرد.

اوزگور خاطرنشان کرد که یادداشت تفاهم بین ترکیه و ایالات متحده در جمع آوری حقایق نقش داشته است.

هم متیو بوگدانوس و هم لیزا دلپیزو، دستیار دادستان ناحیه نیویورک، خوشحالی خود را از بازگشت به کشور ابراز کردند و قول دادند که به همکاری نزدیک با ترکیه ادامه دهند.

به گفته نمایندگان وابسته فرهنگی نیویورک، یک پرواز باری ترکیش ایرلاینز برای انتقال این دوازده یادگار به ترکیه اواخر روز چهارشنبه استفاده خواهد شد.

مجسمه برنزی Septimus Severus از شهر باستانی Boubon در بوردور از جمله آثار تاریخی بود و به گفته منابع دیپلماتیک ترکیه، بسیار قابل توجه است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام