تشدید تعقیب مرد مسلح تگزاس با “صفر سرنخ” کاهش یافت

تشدید تعقیب مرد مسلح تگزاس با

ویلسون گارسیا، بازمانده تیراندازی دسته جمعی، با پیراهن راه راه، در مراسم بیداری پسرش، دنیل انریکه لاسو، در کلیولند، تگزاس شرکت می کند. پسر و همسر گارسیا در تیراندازی جمعه شب کشته شدند. AP

به نظر می‌رسد که اف‌بی‌آی پس از نزدیک به دو روز جستجو با تیمی که به صدها نفر رسیده است، به دستگیری ضارب نزدیک‌تر نشده است، زیرا افسران درها را زدند، فرماندار پیشنهاد 50000 دلار جایزه داد و تعقیب و گریز گسترده‌تر برای یک مرد مسلح تگزاسی که پنج نفر را به ضرب گلوله کشت. همسایه ها در روز یکشنبه خالی به آمدن ادامه دادند.

جیمز اسمیت، مامور ویژه FBI که مسئول FBI است، به خبرنگاران گفت: “من می توانم به شما بگویم در حال حاضر، ما سرنخ صفر داریم.”

دامنه شکار تیرانداز در منطقه هیوستون گسترش یافته است. بر اساس گزارش‌ها، تا یکشنبه شب، بیش از 200 افسر پلیس از حوزه‌های قضایی مختلف به دنبال فرانسیسکو اوروپزا بودند و بسیاری از آنها برای یافتن هرگونه اطلاعاتی که به آنها کمک می‌کند تا مجرم 38 ساله را پیدا کنند، به درها می‌کوبیدند. FBI و مقامات محلی هر دو به صندوق پاداش کمک کردند و مبلغ را به 80,000 دلار برای هر گونه اطلاعات در مورد محل نگهداری اوروپزا رساندند.

ایرلند: افسران پلیس به دلیل به اشتراک گذاشتن تصاویر قربانیان مرگ ناگهانی متهم هستند

آمریکا: مرد تگزاسی با ورود به خانه همسایه، پنج نفر از جمله یک کودک 8 ساله را به ضرب گلوله کشت

گفته می شود که اوروپزا که جمعه شب با پای پیاده از محله گریخته است، مسلح و خطرناک است. کلانتر شهرستان سن جاسینتو، گرگ کپرز، اظهار داشت که مقامات منطقه جستجو را فراتر از صحنه تیراندازی گسترش داده اند. این حادثه پس از آن رخ داد که همسایه‌های مظنون از او خواستند شلیک گلوله‌ها را در ساعاتی از شب در حیاط خانه‌اش متوقف کند، زیرا نوزادی قصد داشت بخوابد.

ویلسون گارسیا، پدر این نوزاد، در یک مراسم بیداری در روز یکشنبه در کلیولند در مورد تلاش های وحشتناکی که دوستان و خانواده اش در آن شب در خانه اش برای فرار، مخفی شدن و محافظت از بچه ها انجام دادند، پس از اینکه اوروپزا به خانه نزدیک شد و شروع به تیراندازی کرد و کشت، صحبت کرد. همسرش اول جلوی در

یکی دیگر از فرزندان گارسیا، دانیل انریکه لاسو 9 ساله نیز کشته شد. گارسیا گفت که او و دو نفر دیگر رفته بودند تا “با احترام” از اوروپزا بخواهند که اسلحه اش را دورتر از خانه در خیابانی شلیک کند که ساکنان آن می گویند غیر معمول نیست که همسایه ها با شلیک اسلحه آرام شوند.

گارسیا گفت که وقتی اوروپزا نپذیرفت از آنجا دور شد و با پلیس تماس گرفت. 10 تا 20 دقیقه بعد بود، او گفت که اوروپزا را در حال پر کردن تفنگ سبک AR خود در حالی که به سمت خانه می دوید، دید.

به همسرم گفتم، برو داخل. گارسیا گفت: این مرد اسلحه خود را پر کرده است. همسرم به من گفت که به داخل خانه بروم زیرا او به سمت من شلیک نمی کند. من یک زن هستم.»

مقامات گفته اند که حداقل پنج نفر دیگر که در آن زمان در خانه بودند آسیبی ندیده اند.

کپر گفت که در ساعات اولیه جستجو، بازرسان هنگام شانه زدن منطقه ای که شامل لایه های متراکم جنگل است، لباس و تلفن پیدا کردند، اما سگ های ردیاب بوی آن را از دست دادند.

مقامات توانستند Oropeza را با کارت شناسایی صادر شده توسط مقامات مکزیکی برای شهروندانی که در خارج از کشور زندگی می کنند و همچنین فیلم دوربین زنگ در شناسایی کنند. وی گفت: پلیس چندین بار با همسر مظنون نیز مصاحبه کرده است.

پلیس تفنگی به سبک AR-15 را که به گفته آنها اوروپزا در تیراندازی ها استفاده کرده بود، کشف کرد. پس از اینکه اسلحه دیگری در خانه او پیدا شد، مقامات مطمئن نبودند که آیا اوروپزا سلاح دیگری به همراه دارد یا خیر.

کپرز گفت که امیدوار است پول پاداش مردم را برای ارائه اطلاعات ترغیب کند و برنامه هایی برای نصب بیلبوردهایی به زبان اسپانیایی برای انتشار این خبر وجود دارد.

کپر گفت: “ما به دنبال بسته شدن این خانواده هستیم.”

تا روز یکشنبه، نوار صحنه جنایت پلیس از اطراف خانه قربانیان برداشته شد، جایی که برخی از مردم برای گذاشتن گل در آنجا توقف کردند.

در همسایگی، یک مامور FBI، نیروهای وزارت امنیت عمومی تگزاس و دیگر افسران در حال رفتن خانه به خانه دیده شدند. یکی از سربازان یک کامیون قرمز رنگ را متوقف کرد و از او خواست قبل از اینکه به راننده اجازه دهد به راه خود ادامه دهد، داخل را نگاه کند.

ورونیکا پیندا، 34 ساله، که در روبروی خانه مظنون زندگی می کند، گفت که مقامات از آنها خواسته اند که آیا می توانند اموال او را جستجو کنند تا ببینند ممکن است او در آنجا پنهان شده باشد یا خیر. او گفت که می ترسد مرد مسلح هنوز دستگیر نشده باشد.

او گفت: “این یک نوع ترسناک است.” شما هرگز نمی دانید که او کجا می تواند باشد.

پیندا گفت که اوروپزا را به خوبی نمی‌شناخت، اما گهگاه او، همسرش و پسرش را می‌دید که سوار بر اسب‌هایشان در خیابان هستند. او گفت که خانواده حدود پنج یا شش سال در آنجا زندگی کرده اند و همسایه ها در گذشته با مقامات تماس گرفته اند تا از شلیک اسلحه توسط مردم شکایت کنند.

به گفته مقامات، قربانیان بین 9 تا 31 سال سن داشتند و گمان می‌رود که همگی از ناحیه گردن به بالا مورد اصابت گلوله قرار گرفته باشند. اعتقاد بر این بود که همه از هندوراس هستند.

انریکه رینا، وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی هندوراس، در توییتر گفت که کنسولگری هندوراس در هیوستون در حال تماس با خانواده‌ها در رابطه با بازگرداندن اجساد و همچنین مقامات آمریکایی است تا از این تحقیقات مطلع شوند.

اف‌بی‌آی در هیوستون روز یکشنبه در توئیتی اعلام کرد که از مظنون به عنوان اوروپسا و نه اوروپزا یاد می‌کند تا «هویت او را بهتر در سیستم‌های اجرای قانون منعکس کند». خانواده او نام خود را به نام اوروپزا در تابلویی در بیرون حیاط خانه خود و همچنین در اسناد عمومی ذکر می کنند. مقامات همچنین قبلاً اعلام کرده بودند که پسر گارسیا 8 ساله است، اما پدر و مسئولان مدرسه روز یکشنبه گفتند که دانش آموز کلاس سوم 9 ساله است.

کپر گفت که در مجموع سه کودک غرق در خون در خانه به بیمارستان منتقل شدند اما مشخص شد که آسیبی ندیده اند. او گفت که آنها در کنار اعضای خانواده هستند.

کریستینا گارزا، سخنگوی FBI گفت که بازرسان معتقد نیستند کسانی که در خانه هستند اعضای یک خانواده واحد بوده اند. علاوه بر پسر جوان، قربانیان دیگر سونیا آرژانتین گوزمن، 25 ساله شناسایی شدند. دیانا ولاسکز آلوارادو، 21 ساله; جولیسا مولینا ریورا، 31 ساله; و خوزه جاناتان کازارز، 18 ساله.

گارسیا گفت که از زمانی که از اوروپزا خواسته بودند دورتر تیراندازی کند تا زمانی که مرد مسلح وارد خانه آنها شد، پنج بار با پلیس تماس گرفتند. کپر گفت که پلیس با بیشترین سرعت ممکن به آنجا رسید و او سه افسر داشت که 700 مایل مربع (1800 کیلومتر مربع) را پوشش می دادند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام