تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که کره شمالی به طور غیرقانونی کارخانه هایی را در کره جنوبی اداره می کند

تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که کره شمالی به طور غیرقانونی کارخانه هایی را در کره جنوبی اداره می کند

کیم جونگ اون. تصویر فایل. رویترز

پس از اینکه عکس های ماهواره ای نشان داد کره شمالی تقریباً 10 شرکت متعلق به کره جنوبی را به طور غیرقانونی در یک مجتمع صنعتی مشترک که اکنون تعطیل شده اداره می کند، وزارت اتحاد کره جنوبی کره شمالی را به استفاده غیرقانونی از دارایی هایش متهم کرد.

این وزارتخانه نسبت به انجام اقدامات قانونی احتمالی برای دفاع از حقوق مالکیت مالکان کره جنوبی هشدار داد و مدعی شد که نشانه هایی پیدا کرده است که نشان می دهد کره شمالی کارخانه های مجتمع صنعتی کائسونگ در شهر مرزی را به طور غیرقانونی اداره می کند.

یکی از مقامات این وزارتخانه به شرط ناشناس ماندن به خبرنگاران گفت که «به نظر می‌رسد که شمال بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و اطلاعات دیگر، تقریباً 10 کارخانه را در مجتمع کائسونگ اداره می‌کند.

شمال

کره شمالی به بایدن توهین کرد و از توافق دفاعی با سئول انتقاد کرد

شمال

روسیه می گوید توافق هسته ای آمریکا و کره جنوبی می تواند منطقه را بی ثبات کند

به گفته این مقام، شمال در حال توسعه نیروی کار و تعداد امکانات مجتمع است.

صدای آمریکا روز سه شنبه گزارش داد که با استفاده از تصاویر ماهواره ای از 20 آوریل به عنوان مدرک، فعالیت های سریع در 21 ساختمان در این مجموعه مشاهده شده است.

کوون یانگ سه، وزیر اتحاد، در بیانیه ای که ماه گذشته منتشر کرد، به شدت بهره برداری غیرمجاز کره شمالی از دارایی های کره جنوبی به جا مانده در مجتمع کائسونگ را محکوم کرد.

در واکنش به آزمایش های هسته ای و موشک های دوربرد کره شمالی، کره جنوبی این مجتمع صنعتی را در فوریه 2016 تعطیل کرد. این تاسیسات قبلا به عنوان نماد صلح بین کره ای عمل می کرد.