تعداد کارمندان توییتر از 8000 در سال گذشته به 1000 کاهش یافت زیرا افراد بیشتری بیکار می شوند

Tech Layoffs: Twitter headcount down to 1000 from 8000 last year as more people get laid off

ایلان ماسک در مصاحبه اخیر خود فاش کرد که توییتر حدود 1500 کارمند دارد. با این حال، افرادی که در توییتر کار می‌کنند فاش کرده‌اند که تعداد واقعی افرادی که در توییتر کار می‌کنند نزدیک به 1000 نفر است. از زمانی که ماسک مدیریت را بر عهده گرفت، حدود 90 درصد از کارکنان توییتر را اخراج کرد.

ایلان ماسک در مصاحبه اخیر خود فاش کرد که تعداد کارمندان توییتر به 1500 نفر کاهش یافته است، در مقابل بیش از 8000 نفری که در زمان تصاحب توییتر در آنجا بودند. با این حال، پس از موجی از فسخ اخیر، خودی ها در توییتر فاش کردند که پلت فرم رسانه های اجتماعی فقط حدود 1000 کارمند دارد.

به گفته دو منبع آشنا با این شرکت، تعداد کارمندان «بسیار کمتر» از 1500 کارمندی است که ایلان ماسک، مدیرعامل بی‌بی‌سی خبر داد که همچنان در کارمندان باقی مانده‌اند، به‌ویژه زمانی که کارگران قراردادی باقی‌مانده حذف شوند. این میلیاردر نگفت که آیا چنین پرسنلی در کل وی گنجانده شده است یا خیر.

بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، از زمانی که ماسک در اوایل سال جاری به قدرت رسید، تعداد کارمندان توییتر تقریباً 90 درصد کاهش یافته است. در این گزارش همچنین آمده است که اکنون حدود 500 مهندس در این شرکت باقی مانده اند.

نمایه های جایگزین ایلان ماسک: چگونه توییتر حسابی را که ایلان ماسک به عنوان پروفایل مخفی خود استفاده می کند، دزدید

اگر بتوانید ثابت کنید که ایلان ماسک مالک معدن زمرد است، او 1 میلیون دوج کوین پرداخت خواهد کرد

به گفته یکی از کارمندان سابق، “بررسی عملکرد ثابت است”، با کسانی که برای برآورده کردن انتظارات در حال تغییر و خاموش کردن آتش می‌جنگند.

به گفته افرادی که با این وضعیت آشنا هستند، اخراج های منظم پس از بررسی هفتگی کارکنان بدون هیچ توضیحی رخ می دهد.

ماسک در ماه آوریل به بی‌بی‌سی نیوز گفت: «مشکل این است که شرکت در حال ورشکستگی است مگر اینکه هزینه‌ها را فوراً کاهش دهیم».

“این یک سناریوی دلسوزانه یا نامهربانانه نیست. مثل این است که اگر کل کشتی غرق شود، هیچکس شغلی ندارد.»

توییتر در سال 2011 حدود 400 کارمند داشت، اما طبق گفته Hootsuite، پلتفرم رسانه اجتماعی بیش از دو برابر کاربران فعال روزانه دارد. طبق ابزار رسانه های اجتماعی، کاربران فعال روزانه قابل کسب درآمد با ۱۶.۶ درصد افزایش در سال ۲۰۲۲ به ۲۳۸ میلیون نفر خواهند رسید.

طبق گزارش تایمز، ماسک سال گذشته اظهار داشت که امیدوار است در طول زمان یک میلیارد کاربر توییتر یا بیشتر جمع کند.

جک دورسی، بنیانگذار توییتر، که قبلا گفته بود به ماسک اعتماد دارد، متعاقباً در مورد آینده شرکت و رهبری ماسک صحبت کرد. طبق گزارش فایننشال تایمز، ماسک در آخر هفته با رقیب بلوسکی صحبت کرد و مدعی شد که ماسک از زمان تصاحب “درست” عمل نکرده است – در حالی که اعتراف کرد که او شرکت را خیلی سریع ساخته است و توییتر نمی تواند به عنوان یک شرکت سهامی عام پیشرفت کند.

دورسی در هیئت مدیره Bluesky خدمت می کند. Bluesky در ابتدا پروژه ای توسط خود توییتر بود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام