تلاش صنایع نظامی ایالات متحده برای پاسخگویی به تقاضای اوکراین: گزارش

تلاش صنایع نظامی ایالات متحده برای پاسخگویی به تقاضای اوکراین: گزارش

شلیک یک سامانه موشکی توپخانه ای با تحرک بالا M142 آمریکایی (HIMARS) در طول تمرینات مشترک در کاپاس، فیلیپین، در 13 اکتبر 2022. فایل AFP

دهلی نو: به گفته الف، سازندگان تسلیحات آمریکایی در تامین موتورهای موشکی کافی برای ساخت موشک برای نیروهای اوکراینی با مشکل مواجه هستند مجله ی وال استریت گزارش.

بزرگترین جنگ زمینی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم به زمان رونق برای پیمانکاران دفاعی ایالات متحده تبدیل نمی شود زیرا اختلالات زنجیره تامین، بازار کار فشرده و فرآیند خرید پنتاگون که ممکن است سال ها طول بکشد، اهداف تولید را به عقب می راند.

بر اساس این گزارش، در گزارش درآمد سه ماهه منتشر شده در روز سه‌شنبه، لاکهید مارتین اعلام کرد که اگرچه فروش کلی آن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اما فروش سیستم‌های موشک چندگانه هدایت‌شونده (GMLRS) به دلیل «حجم کمتر» خروج از کارخانه‌هایش کاهش یافته است.

پرتابه های GMLRS راکت های توپخانه ای هستند و از سکوی M142 HIMARS لاکهید مارتین شلیک می شوند.

کمک نظامی آمریکا به اوکراین

بر اساس آخرین داده های پنتاگون، ایالات متحده 38 سکوی HIMARS را در اختیار اوکراین قرار داده است. وزارت دفاع علناً اعلام نمی کند که چه تعداد پرتابه GMLRS به کیف تحویل داده شده است، اما الف رویترز تحقیقات نشان می‌دهد که این تعداد در نوامبر گذشته بیش از 5000 بوده است که از 4600 موردی که لاکهید مارتین می‌تواند سالانه تولید کند بیشتر است.

کمبود موتورهای موشک مانع تلاش های این شرکت برای افزایش تولید شده است مجله ی وال استریت گزارش شده است.

این روزنامه به نقل از یک منبع اعلام کرد که دیگر سازندگان موشک مانند Raytheon Technologies نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند.

لاکهید مارتین همچنین از موتورهای راکت سوخت جامد در موشک‌های ضدتانک جاولین خود استفاده می‌کند که بیش از 8500 مورد از آنها در سال گذشته به اوکراین ارسال شده است.

طی بازدیدی که جو بایدن رئیس جمهور جو بایدن از تاسیسات تولید Javelin این شرکت در آلاباما داشت، جیم تایکلت قول داد تا سال 2024 تولید موشک های شانه ای را دوبرابر کند. با این حال، شرکت و پنتاگون گفتند که این تاریخ از آن زمان به تعویق افتاده است. تا 2026

وال استریت ژورنال به نقل از جی مالاو، مدیر مالی لاکهید مارتین گفت: «ما فکر می‌کردیم می‌توانیم زودتر به آنجا برسیم.

تامین کننده تنها

Aerojet Rocketdyne Holdings تنها تامین کننده موتورهای موشک برای تولیدکنندگان موشک آمریکایی Lockheed Martin و Raytheon Technologies است.

با این حال، علیرغم دریافت قرارداد 216 میلیون دلاری از پنتاگون در هفته گذشته برای افزایش تولید، Aerojet ادعا کرد که هنوز در حال بهبود پس از آتش سوزی در یکی از کارخانه هایش در سال گذشته است و مقامات ضد انحصار همچنان به دنبال فروش این شرکت به هوافضا هستند. L3Harris Technologies غول پیکر.

در حالی که تولید توپخانه موشکی و موشک های هدایت شونده ظاهراً با مشکل مواجه است، اوکراین نیز با کمبود گلوله های توپخانه معمولی دست و پنجه نرم می کند. اسناد افشا شده پنتاگون اخیراً حاکی از آن است که این کمبود، حمله بهاری برنامه ریزی شده توسط نیروهای کی یف را به تعویق می اندازد، در حالی که بنا بر گزارش ها، ایالات متحده به دنبال متحدان خود برای تکمیل ذخایر تخلیه شده خود است.

روسیه هشدار داده است که گسترش سلاح های غربی تنها درگیری در اوکراین را بدتر می کند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، اوایل این ماه گفت که نقش غرب «به تدریج در حال افزایش است» و «نمی‌تواند بر نتیجه نهایی عملیات ویژه تأثیر بگذارد».

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام